Šiuo metu Kauno ir Žiedo gatvių sankryža reguliuojama kelio ženklais.

Aktualijos, Naujausi

Kokį žiedą rengsime – vienos eismo juostos ar „turbo“?

Genovaitė KAZIELIENĖ

Savivaldybėje praėjusią savaitę posėdžiavo rajono Saugaus eismo komisija. Posėdžio metu nagrinėti su eismo saugumu susiję klausimai, svarstyta, kaip ateityje Ukmergėje turėtų būti reguliuojamas eismas.

Pristatė tyrimo rezultatus

Susirinkimo metu UAB „Urban line“ projektuotojai Vitalijus Aleksandrovas ir Rimvydas Sabonis savivaldybės užsakymu pateikė informaciją „Dėl projektinių eismo organizavimo sprendinių Kauno ir Žiedo gatvių sankryžoje, Ukmergės mieste, vertinimo“.

Prieš pateikdami išvadas, specialistai pirmiausia sausio mėnesį stebėjo eismo srautus Kauno ir Žiedo bei Deltuvos ir Žiedo gatvių sankryžose.

Anot projektuotojų, tyrimai reikalingi, kad būtų galima nuspręsti, kokios konfigūracijos žiedinės sankryžos turėtų būti įrengtos.

V. Aleksandrovas (kairėje) ir R. Sabonis pristatė automobilių srautų tyrimus ir žiedų rengimo perspektyvas.

Kaip sakė R. Sabonis, jie nustatė, kad automobilių pralaidumas Deltuvos ir Žiedo gatvių sankryžoje yra geras, tačiau saugumas nėra užtikrinamas. Pranešėjas teigė, kad vietoje dabar esančio laikino žiedo reikėtų įrengti nuolatinį. Anot projektuotojų, galbūt reikėtų demontuoti pėsčiųjų viaduką, nes jis blogina vairuotojams matomumą.

Eismo srautus Kauno ir Žiedo gatvių sankryžose specialistai tyrė 7.15–8.10 val. ir 16.45–17.45 val. Anot pranešėjo, Ukmergėje automobilių rytinis pikas būna apie 20 minučių – prasideda maždaug 7.40 val., po aštuntos valandos automobiliai išsiskirsto.

Projektuotojai priėjo prie išvados, kad pastarojoje sankryžoje laidumas taip pat yra geras, transporto srautai į visas puses maždaug vienodi. Tačiau saugumo čia taip pat per mažai.

R. Sabonis teigė, jog šioje sankryžoje užtektų žiedo su viena eismo juosta, bet jei atsirastų kažkokių papildomų veiksnių, žymiai padidinsiančių automobilių skaičių, ar savivaldybė norinti „žiedo 50 metų į priekį“, galima svarstyti ir „turbo“ žiedo įrengimą su dviem eismo juostomis. Tokiu atveju jam įrengti reikėtų didesnio ploto, padidėtų statybos kaštai, jį būtų sunkiau prižiūrėti, pėstieji turėtų kirsti ne vieną, bet dvi eismo juostas.

Saugaus eismo komisijos nariai kalbėjo apie tai, kad šios sankryžos apkrovimas padidėja vasaros laikotarpiu, kai per miestą link Molėtų, Utenos važiuoja poil-siautojai. Posėdžio metu taip pat pastebėta, kad situaciją gali keisti naujo aplinkkelio ir tilto statyba, kadangi šioje vietoje padidės eismo intensyvumas.

Specialistų nuomone, tokie objektai, kaip aplinkkelis, naujų automobilių srautų nesukuria, tik juos perskirsto – pavyzdžiui, įrengus tiltą ir aplinkkelį, Vilniaus gatvėje esančiu tiltu važiuotų apie 40 proc. mažiau mašinų negu dabar. Anot ekspertų, galima prognozuoti, kad per metus automobilių srautai mieste padidėtų apie 2 procentus, nebent atsirastų kažkokių naujų traukos objektų, kurie didintų mašinų srautus į tą miesto dalį.

Projektuotojai taip pat konstatavo, kad Žiedo gatvė važiuoti tik automobiliams yra per plati, todėl šonines juostas galima išnaudoti mašinų parkavimui arba pėsčiųjų-dviračių takams.

Šis UAB „Urban line“ darbuotojų pristatymas buvo pirmasis. Projektuotojai, atsižvelgdami į savivaldybės poreikius, pastabas, rengs projektinius pasiūlymus, tada jie bus derinami su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.

Siūloma susiaurinti Žiedo gatvės važiuojamąją dalį.

Nuomonės išsiskyrė

Komisijos narių nuomonės išsiskyrė diskutuojant, kokios turėtų būti papildomos saugumo priemonės vienoje pavojingiausių Ramygalos–Žiedo gatvių sankryžoje.

Nors Žiedo gatvėje yra ženklai „STOP“, tačiau vairuotojai ne visada į juos atkreipia dėmesį.

Kaip kalbėjo savivaldybės administracijos Viešosios tvarkos ir aplinkosaugos skyriaus vedėjas Aidas Dutkus, šioje vietoje bene daugiausia mieste būna techninių autoįvykių. Jų kaltininkais tampa pravažiuojantys vairuotojai, kurie, nepamatę įspėjamųjų ženklų, Žiedo gatve važiuoja kaip pagrindine, kadangi ji yra platesnė už Ramygalos gatvę.

Diskusijų metu A. Dutkus sakė, kad Žiedo gatvėje prieš sankryžą reikėtų įrengti greičio ribojimo kalnelius. Jie kainuotų apie 1 000 eurų plius PVM mokestis.

Kai kurie posėdžio dalyviai išreiškė abejonių, ar reikėtų „gulinčių“ policininkų – šie įrenginiai gana greitai susidėvi, o jų eksploatacija pakankamai brangiai atsieina. Buvo siūloma išlieti asfalto kalnelius. Kita mintis – įrengti horizontalų ir vertikalų žymėjimą. Posėdžio metu vieningos nuomonės neprieita, tad nutarta šį klausimą vėl svarstyti po savaitės.

Žiedo-Ramygalos gatvių sankryža – mieste viena pavojingiausių.

Prie stadiono esanti aikštelė bus pažymėta

Rajono Policijos komisariato Reagavimo skyriaus viršininkas Vladas Butkus pristatė klausimą dėl transporto priemonių judėjimo ir stovėjimo tvarkos užtik-rinimo automobilių stovėjimo aikštelėje prie Ukmergės miesto stadiono.

Anot pareigūno, buvo manoma, kad visa aikštelė yra skirta automobilių stovėjimui, tačiau dokumentuose viena juostų registruota kaip gatvė.

Buvo sprendžiama, ar ženklą „Stovėjimo zona“ įrengti tik toje vietoje, kur yra aikštelė, ar visą teritoriją žymėti kaip skirtą mašinų stovėjimui ir ženklą pastatyti prieš įvažiavimą į aikštelę.

Nuspręsta, kad ženklas bus įrengtas Gruodžio 17-osios gatvės pabaigoje. Toks sprendimas motyvuotas ir tuo, kad čia bus parkuojama daug mašinų, kadangi dėl Kęstučio aikštės remonto Miesto šventė vyks stadione. Dėl to aikštelėje bus atliktas ir horizontalus žymėjimas, planuojama ją patvarkyti.

Aikštelė priešais stadioną bus skirta automobiliui stovėjimui.

Bus rengiami nauji ženklai ir tikslinami esantys

Prie namo, esančio Miškų g. 40, pastatyto kelio ženklo „Rezervuota stovėjimo vieta“ bus įrengta papildoma lentelė „Galiojimo zona į abi puses“.

UAB „Narbutas International“ išplėtus gamybą, į bendrovę atvažiuojantys vilkikai netelpa jos teritorijoje, dėl to mašinos stovi Žiedo gatvėje. Taip yra apsunkinamas eismas tiems, kas išsuka iš įmonės. Saugaus eismo komisija pritarė bendrovės prašymui, kad būtų pastatyti keturi stovėjimą reglamentuojantys ženklai. Nutarta, kad UAB „Narbutas International“ juos turės įrengti savo lėšomis.

Kreipsis į Kelių direkciją

Vidiškių seniūnijos seniūnas Virgilijus Štaras pateikė vietos bendruomenės prašymą, kad per miestelį einančią pagrindinę gatvę būtų įrengta papildoma – trečia pėsčiųjų perėja.

Kadangi šį kelią eksploatuoja Kelių direkcija, nutarta pateikti prašymą dėl dar vienos pėsčiųjų perėjos įrengimo.

Saugaus eismo komisijos sprendimu į Kelių direkciją bus kreipiamasi ir dėl to, kad būtų patikslintas žymėjimas magistralinio kelio A-6 ir Ukmergės šiaurinio aplinkkelio sankryžoje (prie degalinės VIADA).

Kadangi Automobilių kelių direkcijai priklauso ir miesto Gedimino gatvė, bus prašoma jos pradžioje esančioje parkavimo aikštelėje automobilių stovėjimo vietas pažymėti linijomis.

Paprašė perkelti stotelę

UAB „AASE“ Saugaus eismo komisijos prašė leisti keliasdešimčia metrų toliau perkelti autobusų sustojimo stotelę, esančią Deltuvos gatvės pradžioje. Anot įmonės atstovų, vykdomas projektas, kurio metu bus statomas administracinis pastatas su prekybos zonomis, tad viduryje sklypo esanti stotelė trukdys darbams.

Prašymui pritarta.

Prie Sukinių piliakalnio – pėsčiųjų zona

Pabaisko seniūnija paprašė komisijos išspręsti problemą dėl eismo prie Sukinių piliakalnio.

A. Dutkus paaiškino, kad prie šio objekto įrengus aikštelę, iki piliakalnio veda keliasdešimties metrų keliukas. Tačiau juo važinėja keturračiai ir tai kelia pavojų pėstiesiems.

Posėdžio metu buvo sprendžiama, kokį ženklą rengti – „Įvažiuoti draudžiama“ ar „Pėsčiųjų zona“.

Nutarta pastatyti pastarąjį ženklą.

AUTORĖS nuotraukos

Palikite komentarą apie straipsnį

  • Nesvarbu :
    Prie stadiono nera ka zymeti nes ten ne atsfaltas o jo darinys su duobem iir duobelem
  • A :
    O kas tas Narbutas?
  • Nesvarbus :
    Narbutui jau senai reikėjo susitvarkyti savo teritorija, nesugeba net automobiliu aikšteles įrengti, o ką kalbėti sunkvežimius.

Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto
traffix.lt

Žiūrėti kitas naujienas

Žiūrėti kitas naujienas

Žiūrėti kitas naujienas

Žiūrėti kitas naujienas