Ukmergiškiai prie Geležinės lapės – didžiausios gyvūno skulptūros Lietuvoje.

Žmonės

„Pušelės“ sodininkai keliauja po Lietuvą

Tivana BARANOVIENĖ

Lietuvos sodininkų draugijos prezidiumo narė

Tęsdamas senas tradicijas, trečią kartą šiais metais sodininkų bendrijos „Pušelė“ pirmininkas Regimantas Baravykas organizavo kelionę po Lietuvą. Buvome Traupyje pas Sigutį Obelevičių, žinomą gamtininką, kuris įkūrė mini botanikos sodą. Vykome į Naisius. O baigiantis vasarai aplankėme Šiaulius.

Pakeliui užsukome į Panevėžio rajono Kakūnų kaime esantį Rūtos Čepukonytės ir Mariaus Bilkio medelyną, kuriame auga įvairių rūšių hortenzijos. Grožėjomės baltų, rausvų, raudonų žiedų jūra. Krūminės, stiebinės, žemaūgės, smulkiažiedės – neaprėpiami šių populiarių dekoratyvinių augalų plotai. Gėlynuose poilsiui įrengtos arkos su suoleliais, krioklys, tvenkiniai, šalia – daugiastiebis ąžuolas, sodinukai pardavimui. Sodininkės neatsispyrė pagundai įsigyti augalų vazonėliuose ir džiaugėsi, kad jų kainos perpus mažesnės nei turguose.

Pasiekus kelionės tikslą – Šiaulius, prie Ukmergėje gimusio Chaimo Frenkelio vilos, kur įkurtas muziejus, mus pasitiko gidas. Ekskursija prasidėjo nuo šio dviejų aukštų pastato, po to gidas aprodė šalia esantį parką su daugybe įvairių, dar žydinčių rožių, fontaną.

Nuvykome prie Talšos ežero, prie 2009 m. pastatytos Geležinės lapės skulptūros, kurios ilgis – 25 metrai, aukštis – apie 6,5 metro. Ji sukurta iš daugybės metalinių plokščių ir laikoma didžiausia gyvūno skulptūra Lietuvoje.

Apžiūrėjome Šv. apaštalų Petro ir Pauliaus katedrą, įspūdį paliko pėstiesiems skirta Vilniaus gatvė, vadinama Šiaulių bulvaru. Pasiekėme Saulės laikrodžio aikštę, kuri įrengta 1986 metais, minint Šiaulių 750-metį. Prieš dešimtmetį į savo įprastą vietą šioje aikštėje sugrįžo skulptūra „Šaulys“, šio miesto simbolis, dažnai šiauliečių vadinamas auksiniu berniuku.

Prie „Rūtos“ šokolado muziejaus atsisveikinome su gidu, čia mus pasitiko ekskursijos vedėja. Ji supažindino su senajame „Rūtos“ fabrike įkurtu muziejumi, sužinojome, kur auga „šokolado medžiai“, kaip anksčiau buvo gaminamas šokoladas, kaip keitėsi šio skanėsto vartojimo tradicijos. Žiūrėjome apie fabriko istoriją pasakojantį filmą, apsilankėme istorinėje saldainių parduotuvėje.

Pakeliui į namus sustoję poilsio aikštelėje, aptarėme kelionę, padėkojome „Pušelės“ pirmininkui R. Baravykui ir numatėme, kur vyksime kitą kartą.