Asociatyvi nuotrauka.

Aktualijos

Įmonės ir organizacijos kviečiamos teikti finansines ataskaitas

Metų pradžia – puikus metas apžvelgti praėjusius metus ir įvertinti pasiektus rezultatus. Įmonėms ir organizacijoms tai yra laikas, kai yra rengiamos praėjusių finansinių metų finansinės ataskaitos, kurios vėliau teikiamos tvirtinti akcininkams, dalininkams ar kitos rūšies dalyviams. Patvirtintos finansinės ataskaitos turi būti teikiamos Registrų centrui, tokiu būdu sudarant galimybę plačiajai visuomenei susipažinti su kiekvienos įmonės ar organizacijos veikla, finansiniais rodikliais ar ateities planais.

Registrų centras kviečia juridinius asmenis nelaukti finansinių ataskaitų teikimo termino pabaigos ir savo ataskaitas pateikti jau dabar. O siekiant juridiniams asmenims palengvinti ataskaitų teikimą šiais metais sistemoje atsirado naujovė – galimybė į elektroniniu būdu teikiamą 2023 metų finansinę ataskaitą automatiniu būdu įkelti dalį duomenų iš ankstesniais metais teiktos analogiškos ataskaitos.

„Lietuvoje veikia įvairaus dydžio ir struktūrų įmonių bei organizacijų. Suprantama, kad didelėms bendrovėms metinių finansinių ataskaitų parengimas gali užtrukti ilgiau, tačiau šalyje turime nemažai mažų įmonių, nevyriausybinių organizacijų ar kitų juridinių asmenų, kuriems galbūt netrunka parengti ir pasitvirtinti metines ataskaitas. Savo ataskaitas už praėjusius metus iki šiol jau pateikė keli tūkstančiai juridinių asmenų, tad raginame ir kitus nedelsti ir pateikti savąsias ataskaitas“, – kviečia Registrų centro Juridinių asmenų departamento vadovė Jolanta Kazlauskienė.

Registrų centro duomenimis, šiais metais prievolę pateikti finansinę ataskaitą turi apie 164 tūkst. juridinių asmenų, iki šiol ataskaitas už 2023 metus iš viso jau pateikė 10 tūkst. juridinių asmenų.

Daugelio juridinių asmenų finansiniai metai sutampa su kalendoriniais, tad daugumai iš jų savo metines ataskaitas reikia pateikti iki gegužės pabaigos. Vis dėlto, mažųjų bendrijų įstatymas numato, kad šios teisinės formos juridiniai asmenys savo metines ataskaitas turi parengti, pasitvirtinti ir pateikti Registrų centrui per 3 mėnesius nuo finansinių metų pabaigos.

„Mažoji bendrija jau kelerius metus iš eilės yra populiariausia teisinė forma tarp naujai registruojamų juridinių asmenų. Augant mažųjų bendrijų skaičiui, savaime suprantama, daugėja ir jų pateikiamų finansinių ataskaitų. Kita vertus, pastebime tendencijų, kad naujai sukurtos mažosios bendrijos neretai galbūt pamiršta kitais metais pateikti savo ataskaitas. Pasitaiko ir tokių atvejų, kai pirmaisiais metais ataskaita pateikiama, tačiau vėliau šios prievolės nebesilaikoma. Skatindami bendradarbiavimą ir dialogą su verslu artimiausiu metu ketiname išsiųsti elektroninius laiškus toms mažosioms bendrijoms, kurios iki šiol dar nebus pateikusios savo ataskaitų, ir paraginti jas tai padaryti“, – sako Registrų centro Juridinių asmenų departamento vadovė J. Kazlauskienė.

Ji primena, kad laiku nepateikus metinės finansinės ataskaitos juridinis asmuo ar jo vadovas gali susidurti su neigiamomis pasekmėmis: netekti galimybės dalyvauti viešuosiuose pirkimuose, pretenduoti į asignavimų valdytojų skiriamas lėšas, netekti paramos gavėjo statuso, vadovui gali būti taikoma administracinė atsakomybė, o ilgiau nei metus vėluojant pateikti finansinę ataskaitą gresia netgi juridinio asmens likvidavimas Juridinių asmenų registro tvarkytojo iniciatyva.

Registrų centro duomenimis, praėjusiais metais savo finansines ataskaitas už 2022 metus iš viso pateikė apie 117 tūkst. juridinių asmenų – tai sudaro 75 proc. visų tais metais šią prievolę turėjusių juridinių asmenų ir buvo didžiausia ataskaitas pateikusių juridinių asmenų dalis per visą istoriją.

„G. ž.“ inform.

Palikite komentarą apie straipsnį

Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto
traffix.lt

Žiūrėti kitas naujienas

Žiūrėti kitas naujienas

Žiūrėti kitas naujienas

Žiūrėti kitas naujienas