Traukinių stotyje atsisveikinant su naujais draugais.

Jaunimas

Projekto dalyvių grupė lankėsi Italijoje

Simona ŽITAVECKAITĖ

Siesikų gimnazijos III gim. klasės mokinė

Mūsų gimnazijos mokiniai, Erasmus+ projekto „Būkime žalieji“ dalyviai Simona Bačėnaitė, Monika Župkaitė, Toma Razvadauskaitė ir šių eilučių autorė kartu su anglų kalbos mokytoja Violeta Grigaliūniene bei direktoriaus pavaduotoja ugdymui, vykdančia direktoriaus pareigas, Gražina Savilioniene viešėjome Italijoje.

Viešnagė prasidėjo įspūdingame Milane. Ten aplankėme didžiausią pasaulio gotikinę Milano katedrą – joje telpa 40 tūkst. žmonių ir yra 3 500 skulptūrų lauke bei apie 500 viduje. Taip pat – Sforcų pilį, kur galima pamatyti Leonardo da Vinčio tapytas freskas, nuostabų keturių aukštų parduotuvių pasažą, kuriame eksponuojami žymiausių pasaulio dizainerių kūriniai.

Tą patį vakarą vykome į Fidenzą, nuostabų miestą Parmos provincijoje. Nors jame tik 26 tūkst. gyventojų, bet miestas turi savo teatrą, katedrą, rotušę, jaukų ir labai tvarkingą senamiestį, kurio gatvėse beveik nėra automobilių, tačiau begalė dviratininkų. Fidenzoje gyvenome šeimose. Buvo labai įdomu susipažinti su italų šeimų namais ir tradicijomis. Projekto veiklos vyko Fidenzos „Pietro Zani“ vidurinėje mokykloje. Čia susitiko visi šio projekto dalyviai iš Lenkijos, Ispanijos, Rumunijos, Italijos ir mūsų mokyklos. Per savaitę patyrėme daug nuotykių, susiradome naujų draugų iš skirtingų šalių, tobulinome anglų šnekamosios kalbos įgūdžius ir netgi mokėmės italų kalbos. Kadangi mūsų projektas yra apie ekologiją, gilinome savo žinias, kaip nešvaistyti energijos, maisto ir vandens, kūrėme komiksus, gaminome lankstinukus. Taip pat aplankėme Parmą, kurioje grožėjomės neeilinėmis pastatų spalvomis bei viduramžių Torrechiara pilimi, iš kurios atsiveria nuostabus vaizdas į Parmą.

Laikas Italijoje prabėgo nepastebimai. Buvo labai sunku atsisveikinti su jau draugais tapusiais žmonėmis. Traukinių stotyje verkė visi. Kelionė paliko daug neišdildomų įspūdžių projekto dalyvių atmintyje. Erasmus+ yra puiki galimybė susipažinti su naujais žmonėmis ir patirti daug nuotykių bei įgyti žinių!