Jono Basanavičiaus gimnazijos moksleivės ir pedagogai Strasbūre.

„Ir Lietuvoje gyventi gera!“, Jaunimas

Projektą pristatėme Europos parlamentarams

Kamilė JARUKAITYTĖ

Gegužės 13–17 dienomis Ukmergės Jono Basanavičiaus gimnazijos moksleivės Rugilė Kolesnikovaitė, Paula Ramanauskaitė, Gabrielė Mickutė, Ieva Grigalevičiūtė, Leonarda Šanteriova ir K. Jarukaitytė, lydimos mokytojų Almos Kubrakovienės, Rimos Jakštienės bei gimnazijos direktoriaus Valentino Gendvilio, dalyvavo paskutiniame tarptautinio Erasmus+ projekto „AU FIL DE NOS COURS D‘EAU“ („Mūsų upių tėkmėje“) susitikime Strasbūre, Prancūzijoje. Šio susitikimo tikslas – apibendrinti projekto veiklas, susitikti su Europos parlamentarais ir jiems pristatyti mūsų projektą bei pasiektus rezultatus.

Kelionė į Strasbūrą truko 9 valandas, tačiau nuovargis atsipirko pasiekus kelionės tikslą ir susėdus prie bendro stalo vakarienei su kitais projekto dalyviais iš Graikijos, Vengrijos, Ispanijos, Rumunijos, Prancūzijos ir Olandijos. Paragavę tradicinių Alzaso regiono patiekalų, grįžome ilsėtis į jaunimo nakvynės namus.

Sekmadienio rytą pradėjome kelionę į Europos Parlamentą (EP), kuriame buvo organizuojama atvirų durų šventė. Projekto dalyviai turėjo galimybę stebėti atidarymo ceremoniją, kurios metu Šiaurės Vokietijos bigbendas atliko Europos himną, o kalbą apie vieningą Europą ir diplomatiją sakė EP viceprezidentas Rainer Wieland. Po to buvo surengta ekskursija po visus EP rūmus ir Europos Tarybos pastatą. Vakarą praleidome susirinkime su kitais projekto dalyviais, sutarėme, kaip pristatysime projektą EP nariams antradienį, pasikeitėme sukurtais produktais – stalo žaidimu, literatūrinių kūrinių rinkiniu, nuotraukų albumu.

Pirmadienį ryte piknikavome centriniame Strasbūro parke netoli nacionalinio teatro, na o dieną taip pat praleidome EP, susitikome su vienu iš jo narių. Politikas paaiškino, kaip veikia EP, kiek jame narių, kokia jų amžiaus statistika, kiek delegatų į nario pozicijas turi kiekviena Europos Sąjungos valstybė. Moksleiviai galėjo užduoti jiems rūpimus klausimus, deputatas atsakinėjo labai išsamiai ir suprantamai. Smagu, kad moksleiviai domėjosi aplinkosauga ir ekologija, atmosferos, upių, gamtos taršos mažinimu, lyčių lygybe ir t. t. Vėliau mokinių ir mokytojų komandos iš visų projekte dalyvaujančių šalių galėjo gyvai stebėti plenarinį EP posėdį. Taip pat keliavome apsidairyti po lankytinas Strasbūro vietas, grožėjomės Notre-Damo aikšte ir jos katedra, tapusia tarptautiniu Strasbūro simboliu.

Antradienį ryte apsilankėme Europos muziejuje, pasakojančiame Europos Sąjungos istoriją, o vėliau vykome į Strasbūro licėjų. Čia susitikome su dviem Europos parlamentarais – Michelu Dantin iš Prancūzijos ir Victoru Negrescu, vienu jauniausių EP narių, Rumunijos deputatu. Jie papasakojo apie EP veiklas ir struktūrą bei atsakė į moksleivių klausimus. Kiekvienos šalies komanda svečiams pristatė savo darbus, vykdytus „AU FIL DE NOS COURS D‘EAU“ („Mūsų upių tėkmėje“) projekto metu. Lietuviai kartu su rumunais dainavo šiam projektui sukurtą dainą ,,7 šalys, 7 upės“ ir pristatė nuotraukų albumą, kuriame sudėti visų šalių upių geografiniai duomenys, flora, fauna, nuotraukose užfiksuoti upių vaizdai visais metų laikais.

Trečiadienį ryte pradėjome savo kelionę atgal į Lietuvą. Autobusu atvykę į Frankfurtą (Vokietija), sėdome į lėktuvą.

Šis projektas, kuris buvo vykdomas trejus metus, sukosi aplink upes ir jų reikšmę. Ne paslaptis, kad didėjantis jų užterštumas – problema ne tik Europos šalyse, bet ir visame pasaulyje, todėl projekto dalyviai visuose susitikimuose narpliojo klausimus, kaip sumažinti taršą, išgelbėti upių ekosistemas: jų augalus ir gyvūniją. Svarbiausias projekte sukurtas produktas – dronas, kurio pagalba susitikimų Ispanijoje ir Prancūzijoje metu galėjome atlikti įvairius matavimus, taip pat mokiniai pamėgo sukurtą stalo žaidimą. Paskutinio susitikimo metu Strasbūre norėjome kartu pasidžiaugti projekto vaisiais ir buvimu kartu, nes per 3 metus trukusį bendradarbiavimą tapome viena didele europietiška šeima.

XXI a. Europoje nebėra sienų, mes pradedame savo identitetą suvokti ne tik gimtosios šalies, bet ir pasaulio kontekste, todėl tokie projektai kaip Erasmus + „AU FIL DE NOS COURS D‘EAU“ skatina moksleivių tarptautinio bendradarbiavimo įgūdžius, užsienio kalbų mokymąsi. Tai unikali galimybė keliaujant išvysti kitokią kultūrą, ją pažinti bei patirti įsimintiną gyvenimo nuotykį, kurio metu užmezgamos naujos draugystės. logo2

Palikite komentarą apie straipsnį

Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto
traffix.lt

Žiūrėti kitas naujienas

Žiūrėti kitas naujienas

Žiūrėti kitas naujienas

Žiūrėti kitas naujienas