Įvairūs

„FACEBOOK“ REKLAMA – PRIEMONĖ, VERSLĄ ORIENTUOJANTI Į PELNĄ

Į interneto svetaines kuriančius specialistus besikreipiantys klientai neretai labai dvejoja ir mano, jog į „Facebook“ reklamą investuoti neverta, nes tokio pobūdžio įrašų ar skelbimų niekas nepaspaudžia. Tačiau toks požiūris nėra teisingas. „Facebook“ kasmet vis didina milijardines sumas, kurias tikisi uždirbti iš reklamos. Vadinasi, interneto vartotojai jomis domisi. Kaip paskatinti ar priversti lankytojus spustelėti „Facebook“ reklamos skelbimą? Kaip motyvuoti juos nusipirkti siūlomą produktą ar paslaugą? Atsakymas gana paprastas – reikia išmanyti „Facebook“ reklamos kūrimo aspektus.

„Only media“ skaitmeninės rinkodaros ekspertai pabrėžia, kad tinkamai sukūrus „Facebook“ reklamą, verslas neabejotinai gaus privalumų – greitai ir veiksmingai pasieks potencialų klientą, galės ištransliuoti aktualią ir tikslingą žinutę, mokės tik už vartotojų paspaudimus ir galės savarankiškai nuspręsti, kokį biudžetą nori ar gali skirti reklamai, pelnys didesnį lojalumą klientų akyse ir turės galimybę itin operatyviai pranešti naujienas apie savo veiklą. Tad norite sėkmės? Pirmyn išvien su „Facebook“ reklama!

Kaip veikia „Facebook“ reklama?

Šiuo metu „Facebook“ reklamą galima rinktis iš kelių rūšių. Galima paskatinti vartotojus apsilankyti interneto svetainės puslapyje, dalintis vaizdo įrašais, padidinti puslapio įrašų pasiekiamumą, reklamuoti savo „Facebook“ puslapį, padidinti konversijas (pardavimus ar kitus veiksmus) savo puslapyje, padidinti vartotojų įsitraukimą programėlėje ir pan.

Norint, kad Facebook reklama efektyviai veiktų, ją reikėtų adaptuoti pagal vartotojų buvimo vietą, demografinę bei profilio informaciją. Tai yra vienos iš svarbiausių „Facebook“ reklamos taikymo parinkčių. Sukūrus reklamą galima nustatyti bendrą biudžetą ir kainą kiekvienam paspaudimui ar tūkstančiui reklamos parodymų. Rezultatas – vartotojai mato jūsų reklamą Facebook.com šoninėje juostoje. Tad nors viešojoje erdvėje galima rasti informacijos, jog „Facebook“ vis daugiau dėmesio skiria vietiniams skelbimams ir lankytojų srauto išlaikymui savo svetainėje, tačiau vis tiek pasitelkus šią priemonę galima sėkmingai siųsti vartotojus į savo asmeninę interneto svetainę.

Kas turėtų reklamuotis „Facebook“?

Daugelis įmonių negauna maksimalios naudos iš „Facebook“ reklamos, nes ji būna sukurta netinkamai, nėra pritaikyta konkrečiai veiklai. Visada pirmiausia reikia įvertinti verslo modelio tinkamumą.

„Only media“ skaitmeninės rinkodaros ekspertų teigimu, „Facebook“ skelbimai labiau primena vaizdinius, o ne paieškos skelbimus, todėl jie turėtų būti naudojami paklausai generuoti. Reiktų neužmiršti ir paties „Facebook“ socialinio tinklo paskirties – juo vartotojai naudojasi tam, kad susisiektų su draugais, o ne tam, kad rastų produktų, kuriuos galėtų įsigyti. Tad ir reklamą kurti reikia neužmirštant šio principo.

Pasinaudoti „Facebook“ reklamos galimybėmis ir kreiptis į skaitmeninės rinkodaros specialistus turėtų tie, kurie nori profesionaliai administruojamos savo „Facebook“ paskyros (t. y. strategavimo, planavimo, kūrybinio turinio organizavimo bei efektyvaus bendravimo su klientais socialiniame tinkle), profesionaliai sukurtos „Facebook“ reklamos (sukūrimo, testavimo, administravimo, tobulinimo), aiškios statistikos, orientuotos į realius pardavimus, išsamios reklamos kampanijų analizės. Pasak „Only media“ komandos, jie niekada negaili rekomendacijų ir patarimų įvairiais „Facebook“ reklamos klausimais.

Kaip tinkamai orientuoti „Facebook“ reklamą į vartotojus?

Didžiausia klaida, kurią dauguma rinkodaros specialistų daro kurdami „Facebook“ reklamą – netinkamai ją nukreipia. „Facebook“ reklamos parinktys yra itin kryptingos ir tikslios. Čia reklamą galima sukurti klasifikuojant vartotojus pagal jų vietovę, amžių, lytį, pomėgius, santykių statusą, kalbą, išsilavinimą, darbovietę. Kiekviena parinktis gali būti naudinga, atsižvelgiant į konkrečią auditoriją. Kaip teigia „Only media“ specialistai, daugelis pardavėjų dėmesį sutelkia ties keliomis pagrindinėmis parinktimis, t. y. vieta, amžiumi, lytimi ir pomėgiais. Kiekvieną iš minėtų parinkčių vertėtų aptarti šiek tiek plačiau.

Vietovės nustatymas leidžia nukreipti vartotojus pagal tikslinę šalį, miestą ar kt.

Amžiaus ir lyties nustatymas labiausiai priklauso nuo auditorijos, kuriai aktualus siūlomas produktas ar paslauga. Pavyzdžiui, jei siūloma prekė ar paslauga, tinkama moterims nuo 25 iki 44 metų, tai nuo to ir reikėtų pradėti. Jei toks pasirinkimas bus efektyvus, pasirinkimą galima plėsti.

Interesų / pomėgių nustatymas yra galingiausias, bet tuo nevertėtų piktnaudžiauti. Kuriant reklamą yra dvi galimybės: taikyti ją plačiajai auditorijai arba tiksliai apibrėžti pomėgius. Plačiosios auditorijos pasirinkimas apima tokias temas kaip sodininkystė, siaubo filmai, buitinė elektronika ir pan. Plačių interesų / pomėgių pasirinkimas gali atrodyti kaip efektyvus būdas pasiekti didelę auditoriją. Tačiau šie vartotojai dažnai kainuoja daugiau ir išleidžia mažiau, todėl dažnu atveju geriau vengti reklamos taikymo pagal plačiąją kategoriją.

Dar vienas svarbus aspektas –  reklamos taikymas pagal konkrečius, tikslius vartotojų pomėgius. Tai leidžia nukreipti vartotojus pagal informaciją jų profilyje, pavyzdžiui, pagal išvardytus pomėgius, patinkančius / pamėgtus puslapius, programas, kuriomis naudojasi, ir kt. „Facebook“  turi nepaprastai platų pomėgių spektrą, pradedant nuo Hario Poterio ir baigiant povandeniniu regbiu. Sunkiausia yra taikliai pasirinkti. Kai orientuojamasi į tikslius interesus, „Facebook“ pateikia auditorijos dydį ir kitus siūlomus vartotojų mėgstamus dalykus bei pomėgius. Daugelis rinkodaros specialistų taiko kuo didesnes grupes. Tai klaida. Kaip sakėme anksčiau, šios grupės yra brangesnės ir mažiau efektyvios. Užuot taikę plačiąją kategoriją, geriau  sutelkite dėmesį į konkrečius vartotojų interesus.

Beje, norint, kad „Facebook“ reklama atneštų sėkmę, reikia vartotojų prašyti prisijungti, o ne primygtinai raginti įsigyti produktą. Reiktų neužmiršti, kad lankytojas neieškojo jūsų produkto, jis tiesiog spustelėjo reklamos skelbimą ekspromtu, nes jo žvilgsnį patraukė reklamos pirmasis įvaizdis. „Facebook“ vartotojai, pajautę spaudimą iš anksto įsipareigoti (nusipirkti), veikiausiai spustelės parinktį „atgal“. Kad taip nenutiktų „Only Media“ ekspertai rekomenduoja laikytis paprastų konversijų, įdiegiant tokius pasirinkimus kaip „prisiregistruokite, kad gautumėte paslaugą“, „užpildykite trumpą kliento formą“, „dalyvaukite apklausoje“ arba „pateikite el. paštą“ ir pan.

Tad „Facebook“ – vienas iš didžiausių socialinių tinklų pasaulyje – negali būti neefektyvus, jei jo reklama tinkamai nukreipta į tikslinius vartotojus. Pasinaudokite šia verslo rinkodaros priemone. „Only media“ ekspertai visuomet pasirengę padėti.

 

Palikite komentarą apie straipsnį

Žiūrėti kitas naujienas

Žiūrėti kitas naujienas

Žiūrėti kitas naujienas

Žiūrėti kitas naujienas