Asociatyvi nuotrauka.

Aktualijos

Aktualu pernai pardavusiems transporto priemonę ar NT objektą

Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI) primena, kad pernai transporto priemonę ar nekilnojamojo turto (NT) objektą pardavę gyventojai iki gegužės 2 d. turi sau užduoti keletą klausimų ir įsivertinti, ar dėl šių sandorių jie turi pareigą teikti pajamų mokesčio deklaraciją bei sumokėti gyventojų pajamų mokestį (GPM), ar ne. VMI duomenimis, šiemet pajamų deklaracijų laukiama iš maždaug 175 tūkst. gyventojų, kurie pernai pardavė minėtą turtą – apie 45 proc. tai jau padarė.

Pardavusiems NT – butą, namą, žemės sklypą ir pan.

Pajamų deklaracijas bei mokestį sumokėti iki gegužės 2 d. turi pateikti pernai nuosavybėje 10 metų neišlaikytą NT pardavę gyventojai – skirtumas tarp NT pardavimo ir jo įsigijimo bei susijusių privalomų mokėjimų apmokestinamas 15 proc. tarifu.

Svarbu žinoti ir apie išimtis: jei iki būsto pardavimo jame buvote deklaravęs savo gyvenamąją vietą bent 2 metus, teikti deklaracijos ir GPM mokėti nereikės. Jei gyvenamąją vietą parduotame būste buvote deklaravęs trumpiau nei 2 metus, tačiau po jo pardavimo per 1 metus įsigyjate kitą ir savo gyvenamąją vietą deklaruojate naujame būste – pajamų deklaracijos teikti ir mokesčio mokėti taip pat nereikia.

Pardavusiems transporto priemonę – automobilį, motociklą ar pan.

Pirmiausia rekomenduojama atkreipti dėmesį, ar parduota transporto priemonė nuosavybės teise išlaikyta bent 3 metus, jei taip – toks sandoris neapmokestinamas ir teikti pajamų deklaracijos neprivaloma. Pateikti pajamų mokesčio deklaraciją ir sumokėti mokestį reikia tuomet, kai nuo transporto priemonės įsigijimo iki pardavimo praėjo mažiau nei 3 metai – tada 15 proc. pajamų mokesčiu taip pat apmokestinamas tik pelnas. Pavyzdžiui, automobilį įsigijus už 1 500 Eur ir nepraėjus 3 metams jis parduodamas už 2 000 Eur. Tokiu atveju 15 proc. GPM reikia sumokėti tik nuo uždirbtų 500 Eur.

Gyventojams, norintiems pasikonsultuoti mokesčių klausimais telefonu 1882 (8 5) 260 5060) nebūtina laukti eilėje – užsisakius VMI skambutį per Mano VMI, konsultantas pats paskambins klientui nurodytu laiku. Taip pat Mano VMI identifikavimo telefonu paslaugą pasirinkę gyventojai konsultacijų telefonu sulaukia greičiau, nes sistema automatiškai perkelia skambutį į eilės priekį.

„G. ž.“ inform.

Palikite komentarą apie straipsnį

  • vr :
    l. aiskus straipsnis.

Naujienos iš interneto

Rekomenduojami video

Žiūrėti kitas naujienas

Žiūrėti kitas naujienas

Žiūrėti kitas naujienas

Žiūrėti kitas naujienas