Asociatyvi nuotrauka.

Aktualijos

Vežtis dviratį autobuso salone nėra saugu

Nijolė STUNDŽIENĖ

 

Ukmergės rajono savivaldybės taryba pritarė savivaldybės Peticijų komisijos išvadai ir atsisakė tenkinti pareiškėjo peticiją „Dėl dviračio vežimo miesto, rajono ir tarpmiestiniuose, priemiestiniuose autobusuose“. Autobusų salonuose dviračiai nebus vežami.

Savivaldybės peticijų komisija dar kovo mėnesį gavo pareiškėjo Mariaus Kučinsko kreipimąsi, kuriame jis prašė sudaryti sąlygas vežtis dviratį autobuso salone ar bagažo skyriuje, neatsižvelgiant į tai, ar yra specialiai tam įrengtos vietos. Peticijų komisija svarstė ir nutarė pripažinti pareiškėjo kreipimąsi peticija bei ją nagrinėti. Tačiau posėdyje nuspręsta netenkinti peticijoje pateikto prašymo.

Ukmergės rajono peticijų komisijai vadovauja Savivaldybės tarybos narys Valdas Kersnauskas, pirmininko pavaduotoja yra Tarybos narė Indrė Kižienė. Komisijai taip pat priklauso Savivaldybės tarybos narė Audronė Augustėnienė, savivaldybės administracijos Centralizuotų viešųjų pirkimų skyriaus vedėja Diana Gervinskienė ir savivaldybės administracijos Teisės ir personalo skyriaus vedėjas Rimas Jurgilaitis.

Komisijos posėdyje nagrinėjant minėtąją peticiją dėl dviračio vežimo miesto, rajono ir priemiestiniuose autobusuose dalyvavo ne tik peticijos iniciatorius M. Kučinskas, bet ir UAB „Ukmergės autobusų parkas“ atstovas – direktoriaus pavaduotojas Alvydas Želnys.

Peticijų komisijos protokole skelbiama, jog posėdžio metu M. Kučinskas pakomentavo savo pateiktus siūlymus dėl leidimo vežtis dviratį autobusų bagažo skyriuose ar salone jo netvirtinant. Jis nurodė, jog Ukmergės rajono savivaldybės tarybos sprendimu patvirtintose Keleivių ir bagažo vežimo vietinio (miesto ir priemiestinio) susisiekimo maršrutais Ukmergės rajono savivaldybėje taisyklėse skelbiama, kad keleivis turi teisę vežti dviračius, kai autobuse yra tam numatyta speciali vieta ar įranga. Tačiau peticijos autorius atkreipė dėmesį, kad realiai tokių autobusų mūsų savivaldybėje nėra. Todėl jis siūlė pakeisti taisyklių formuluotę ir leisti dviratį įsikelti į autobuso saloną jo nepritvirtinant bei vežti prilaikant ranka.

M. Kučinsko teigimu, keleivių saugumas bus užtikrintas. Juolab kad analogiškuose autobusuose Vilniuje tai daryti leidžiama. Jei dviratis netelpa į autobuso saloną, jis siūlė leisti dviratę transporto priemonę įdėti į bagažo skyrių, pažymint tokį autobusą specialiu simboliu. Taip pat jis siūlė miesto autobusuose įrengti specialius diržus dviračiams prilaikyti.

Pasak komisijos narės A. Augustėnienės, negalima vertinti skirtingų miestų tvarkų dėl dviračių vežimo autobusuose. Politikės nuomone, Ukmergė nėra didelis miestas, atstumai nėra ilgi, todėl vežti dviratę transporto priemonę autobuse nėra aktualu. Be to, neaišku, kaip bus apsaugoti keleiviai. Atsitikus nenumatytai situacijai, dviratininkas turi pakankamai kitų galimybių dviračio transportavimui, yra pavėžėjimo paslaugos. A. Augustėnėnė mano, kad Ukmergėje galiojanti tvarka yra liberali ir ją keisti nėra tikslinga.

UAB „Ukmergės autobusų parkas“ atstovas A. Želnys paaiškino, kad peticijos esmė nėra suprantama, nes dviratis yra transporto priemonė, skirta važiuoti, o ne vežioti ją autobusuose. Kita vertus, Ukmergė – labai kompaktiškas miestas, autobusas maršrutą nuvažiuoja per 15–20 minučių, o dviračiu tą patį atstumą galima įveikti ne daugiau kaip per 15 minučių. Įmonės direktoriaus pavaduotojas sakė nematantis būtinybės miesto autobusuose įrengti specialias dviračių vežimo vietas. Tuo tarpu priemiesčiuose yra galimybė vežtis dviratį bagažo skyriuose, tačiau tik tam pritaikytuose autobusuose. A. Želnys atkreipė dėmesį, kad autobusai keičiasi, todėl viename bus tokia galimybė, kitame – ne.

„Pagrindinis klausimas, kas užtikrins keleivių saugumą vairuotojui pristabdžius? Galimi sužalojimai, drabužių sutepimai“, – kalbėjo Autobusų parko atstovas. Jo nuomone, patenkinus peticiją, viešasis transportas taptų mažiau patrauklus gyventojams. Anot A. Želnio, galimos situacijos, jog asmuo su dviračiu įlipa į autobusą, kuriame nėra daug keleivių, tačiau kitoje stotelėje į tą patį autobusą gali įlipti daugiau žmonių, neįgaliųjų, tėvų su vaikų vežimėliais. Tokiu atveju galimi konfliktai.

UAB „Ukmergės autobusų parkas“ direktoriaus pavaduotojas paaiškino, kad papildoma autobusų įranga turi būti sertifikuota, saugi. Jo teigimu, dviračius laikančių gumų įrengimas nėra problema, tačiau kyla keleivių saugumo užtikrinimo klausimas.

Peticijų komisijos pirmininko V. Kersnausko įsitikinimu, galiojančių Keleivių ir bagažo vežimo vietinio (miesto ir priemiestinio) susisiekimo maršrutais Ukmergės rajono savivaldybėje taisyklių keisti nėra pagrindo. Be to, taisyklėse yra numatyta, kad galima dviratį vežtis tam įrengtose vietose. Pasisakiusiojo teigimu, teisės aktų vykdyme egzistuoja teisingumo, protingumo ir sąžiningumo kriterijai. Anot V. Kersnausko, Ukmergės mieste, vertinant jo dydį, nėra poreikio vežti transporto priemonę kitoje transporto priemonėje. Reikėtų atsižvelgti į daugumos keleivių interesus saugiai keliauti viešuoju transportu.

Tam pritarė ir savivaldybės administracijos Teisės ir personalo skyriaus vedėjas R. Jurgilaitis. Jo manymu, netikslinga leisti rizikuoti kitų keleivių saugumu ar turtu, kai tam nėra poreikio. Juolab kad autobusai skirti keleiviams.

Pasisakiusi Savivaldybės tarybos narė I. Kižienė taip pat sutiko su kolegų nuomone. Ji atkreipė dėmesį į miesto dydį ir į retus atvejus, kuomet kyla poreikis dviratį įkelti į autobusą.

Peticijų komisijos nariai vieningai nutarė netenkinti pateikto prašymo. Išvadose nurodoma, kad galiojantis teisinis reglamentavimas dėl keleivių ir bagažo vežimo vietinio (miesto ir priemiestinio) susisiekimo maršrutais Ukmergės rajono savivaldybėje yra pakankamas ir sudarantis galimybę vežti dviratį miesto, rajono ir priemiestiniuose autobusuose. Išvadoje pažymima, jog pareiškėjo keliami klausimai dėl autobusų, kuriuose leidžiama vežtis dviratį, ar jų bagažo vietų pažymėjimo specialiais lipdukais bei gumų, kurios laikytų dviratį, autobusuose įrengimo nėra susiję su teisės akto keitimu. Be to, pareiškėjo siūlomas dviračio vežimo būdas autobuso salone, tik prilaikant ranka, yra neproporcingas, perteklinis, keliantis pavojų keleivių saugumui, jų sveikatai ir turtui.

Palikite komentarą apie straipsnį

  • **** :
    Kur jus ten ta kultuta matet? Leonaviciene kulturos etalonas!
  • Nuomone :
    Komisijos darba gadina labai zema bendravimo kultura

Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto
traffix.lt

Žiūrėti kitas naujienas

Žiūrėti kitas naujienas

Žiūrėti kitas naujienas

Žiūrėti kitas naujienas