Asociatyvi nuotrauka.

Aktualijos, Naujausi, Sveikata

Vaistininkės patarimai, kaip spaudžiant šaltukui pasirūpinti sveikata

Pastaraisiais metais mūsų neužklupdavo didesni šalčiai, todėl 15 laipsnių žemiau nulio nukritusi temperatūra lietuviams jau yra neįprastas reiškinys. Vaistininkė Vilmantė Uselienė primena, kaip reikėtų elgtis per šalčius ir ko tokiu oru nepamiršti.

Esant šaltam orui rekomenduojama vengti ilgų pasivaikščiojimų. Temperatūrai nukritus 15 laipsnių žemiau nulio pasivaikščiojimus lauke rekomenduojama riboti, ypač senjorams ar mažiems vaikams. „Stipriai atšalus kyla didesnė rizika nušalti galūnes, veidą, pakenkti kvėpavimo takams, todėl ilgų pasivaikščiojimų reikėtų atsisakyti. Vis dėlto svarbu nepamiršti, kad net ir spiginant šalčiui būtina reguliariai vėdinti patalpas, taip pat nereikėtų baimintis trumpam išeiti į lauką ir bent kelias minutes pasivaikščioti aplink namus“, – sako vaistininkė.

Per šalčius nepatariama sportuoti lauke. Pasak V. Uselienės, kaip ir pasivaikščiojimų, taip ir sporto lauke, ypač šaltomis dienomis, verčiau atsisakyti. Kadangi toks oras Lietuvoje netrunka ilgai, net ir įpratę sportuoti gryname ore, nesudėtingai ras kuo pakeisti tokias treniruotes.

Rekomenduojama rinktis didesnius batus. Einant į lauką vaistininkė pataria atkreipti dėmesį, ar avint batus, kojos nėra suspaustos, pirštai turi laisvai judėti. Siekiant apsaugoti kojas nuo šalčio žalos, rekomenduojama rinktis didesnius batus, mūvėti šiltesnes kojines, bet oras batuose turi laisvai cirkuliuoti.

Net ir nukritus temperatūrai svarbu vartoti pakankamai skysčių. Atvėsus orams dalis žmonių mano, kad gali vartoti mažiau skysčių. Tačiau vaistininkė primena, jog net ir žiemą svarbu pasirūpinti, kad organizmui netrūktų vandens ir neriboti skysčių.

Svarbu subalansuotai maitintis. Pasak vaistininkės, šiandien neteisinga galvoti, kad atvėsus orams turime daugiau valgyti. Labai svarbu, jog net ir esant žemai temperatūrai maitintumėmės subalansuotai, o didinti kalorijų kiekį šiuolaikiniam žmogui tikrai nereikia.

Einant į lauką būtina dėvėti kepurę. Nors yra žmonių, kurie ir per šalčius vengia galvos apdangalų, vaistininkė V. Uselienė sako, kad temperatūrai nukritus 15 laipsnių žemiau nulio, kepurė tikrai reikalinga, nes ji apsaugo ir plaukus, ir pačią galvą.

Per šalčius svarbu vengti alkoholio. Pasak vaistininkės, reikėtų pamiršti mitą, kad alkoholis gali sušildyti, nes tai – netiesa. „Per šalčius jokiu būdu nereikėtų vartoti alkoholio, nes dingsta budrumas, žmogus gali nejausti šalčio ir nušalti galūnes, veidą“, – įspėja V. Uselienė.

Stipriai sušalus rankas, jų negalima šildyti karštu vandeniu. Nors sugrįžę iš lauko dalis žmonių jaučia norą pakišti sušalusias rankas po tekančiu karštu vandeniu, farmacininkė įspėja, kad reikėtų vengti staigių temperatūros šuolių. „Jokiu būdu negalima rankų šildyti karštu vandeniu, nes kraujagyslės gali per daug greitai išsiplėsti. Stipriai sušalus galūnes jas reikia palaikyti po šaltu, bet ne lediniu, geriau šiek tiek vėsesniu nei kūno temperatūros, vandeniu“, – pataria vaistininkė. Sušalus svarbu vengti staigaus temperatūrų pokyčio, nes kraujagyslės šaltyje susitraukia, o dėl staigaus karščio gali sutrūkinėti.

Einant į lauką svarbu apsirengti, atsižvelgiant į tai, ką veiksime. Įsivyravus šalčiams reikėtų pasirūpinti tinkama apranga. Tėvams dažnai atrodo, kad vaikus geriau aprengti daugiau, tačiau vaistininkė pataria įvertinti, ką veiksite lauke ir pagal tai rinktis rūbus. Šaltomis dienomis rekomenduojama sluoksniuoti drabužius ir verčiau apsirengti mažiau, bet pasiimti šiltesnę skarą ar pirštines, kurios prireikus galėtų sušildyti.

Veidą rekomenduojama tepti maitinamaisiais, nuo šalčio saugančiais kremais.  Labai svarbu pasirūpinti ir savo oda, todėl prieš einant į lauką reikėtų veidą patepti apsauginiu, maitinančiu kremu. Esant žemai temperatūrai svarbu pasirinkti tinkamas odos priežiūros priemones, kurios apsaugotų nuo išorės veiksnių.

„G. ž.“ inform.

Palikite komentarą apie straipsnį

Žiūrėti kitas naujienas

Žiūrėti kitas naujienas

Žiūrėti kitas naujienas

Žiūrėti kitas naujienas