Prie memorialo suomių kompozitoriui J. Sibelijui.

Žmonės

Keturios pasaulio pažinimo dienos

Ilona ZINKEVIČIŪTĖ

Balandžio 21–24 dienomis Lietuvos pensininkų sąjungos „Bočiai“ Utenos, Kėdainių, Vilniaus bendrijų, Ukmergės klubo ,,Viltis“ ir Lietuvos EURAG (Europos pagyvenusių žmonių federacijos) asociacijos nariai dalyvavo pažintinėje kelionėje Talinas-Helsinkis-Stokholmas-Ryga. Vykome į pasaulį, pilną grožio, žavesio ir nuotykių.

Kelionę pradėjome aplankydami svetingąjį Taliną. Kartu su gidu pasivaikščiojome siauromis senamiesčio gatvelėmis, pasigėrėjome Šv. Kotrynos pasažu, Rotuše, Kadriorg parku, nuo Kohtu apžvalgos aikštelės grožėjomės saulėta sostinės panorama. Kitą rytą mus pasitiko jūra kvepiantis Helsinkis, didingos suomių istorinės vietos, jaukūs miesto parkai. Profesionalus ekskursijos vadovas mums įteigė, kad gyventi Suomijoje yra geras pasirinkimas – taptume stiprūs ir ryžtingi, pamiltume sauną bei kompozitorių Janą Sibelijų.

Naktis, praleista patogiame kelte, leido pailsėti ir atgauti jėgas. Ryte mūsų jau laukė karališkasis Stokholmas, išsibarstęs per 14 salų. Smagu, kad daug lankytinų sostinės istorinių vietų apėjome pėsčiomis, vaikiškai džiaugėmės pražydusiomis sakuromis. Senos, siauros, karališkom pasakom kvepiančios gatvelės, bažnyčios, rūmai paliko stiprų įspūdį ir norą čia sugrįžti vėl.

Ketvirtąją kelionės dieną mūsų laukė žavingoji kaimynė Ryga. Gražiausias Latvijos sostinės vietas nesunkiai apžiūrėjome vaikščiodami kartu su nuostabia gide. Išgirdome legendas apie Melngalvių rūmus, Gildijų pastatus, priešais stovintį Kačių namą, seniausius Trijų brolių namus, Švedijos vartus, Rygos katedrą…

Į namus grįžome pavargę, bet praturtėję naujomis patirtimis, žiniomis, o Ukmergės klubas „Viltis“ – ir naujais klubo nariais. Dėkojame klubo pirmininkui Vilmantui Naraškevičiui už puikiai organizuotą pažintinę ir pramoginę kelionę, jau įrašytą į kiekvieno pakeleivio gyvenimo istorijų knygos puslapius.