P. Lukoševičius papasakojo apie Jotvingių ir prūsų gyvenvietę.

Žmonės

Ukmergės tremtinių išvyka į Augustavą

Aldona KALESNIKIENĖ

Lietuvos politinių kalinių ir tremtinių sąjungos Ukmergės filialo nariai vyko susipažinti su kaimyninės šalies Lenkijos, Augustavo krašto įdomybėmis.

Anksti ryte išvykę iš Ukmergės, kirtę Lietuvos–Lenkijos sieną, keliavome miškingu keliu, kur kadaise mėgo medžioti Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės (LDK) kunigaikščiai. Klausėmės gido pasakojimų apie lietuvių ir lenkų tautų bendrus bruožus ir skirtumus.

Pasiekę istorija dvelkiančią vietą – Ožkinių gyvenvietėje, netoli Punsko, atkurtą senovės baltų genčių – Jotvingių ir prūsų – gyvenvietę, grožėjomės originaliais mediniais nameliais, pilimi, akmeniniu baseinu, aukuru ir partizanų bunkeriu. Apie šią gyvenvietę mums daug ir įdomiai pasakojo jos įkūrėjas, punskietis Petras Lukoševičius.

Toliau vykome į Vygrių nacionalinį parką. Taip pat aplankėme Vygrių bažnyčią, barokinį kamaldulių vienuolyną, popiežiaus Jono Pauliaus II apartamentus, užsukę į bažnyčios kriptą, pamatėme garsųjį „Mirties šokio“ paveikslą, taip pat požemiuose esančius vienuolių kapus. Nuo bokšto visi grožėjomis atsivėrusia miškų žaluma ir tyvuliuojančių ežerų mėlyne.

Pasiekėme ir Augustavą – „lenkiškąją Veneciją“, pavadintą LDK didžiojo kunigaikščio Žygimanto Augusto vardu. Pasivaikščioję po miestą, susipažinę su jo istorija, toliau lankėme vieną iš svarbiausių gamtos ir istorijos paminklų – Augustavo kanalą, jungiantį Vyslos ir Nemuno upes.

Plaukdami laivu Augustavo ežerynais, įveikę kanalo šliuzą, pasiekėme Studzieničną. Miestelio pavadinimas kilęs iš žodžio „šaltinis“. Manoma, kad čia esantis šaltinis gydo nuo įvairių ligų. Pasiklausę istorijos apie šią vietovę, apžiūrėję koplyčią, pajutę dvelkiančią ramybę, pasisėmę daug gerų įspūdžių, vėlai vakare grįžome namo.