Ukmergiškiai senjorai plaustu plaukiojo po Rubikių ežerą.

Žmonės

Viešnagė Anykščiuose

Aldona KUZMIENĖ

LPŽA Ukmergės rajono skyriaus pirmininko pavaduotoja

Pamėgę keliones, sulaukę šiltų orų, išsiruošėme į Lietuvos literatūros sostinę – Anykščius. Mums magėjo pamatyti dar neaplankytas įdomias vietas, pažiūrėti, kaip gyvena mūsų kaimynai.

Pirmiausia apsilankėme Lietuvos aukščiausioje dvibokštėje Šv. Apaštalo Evangelisto Mato bažnyčioje, įkopėme į viename iš bažnyčios bokštų įrengtą apžvalgos aikštelę, kurioje geriausia grožėtis Šventosios upės slėnio ir miesto nuostabiais vaizdais.

Kelionę tęsėme 2010 m. atidarytame pirmame Lietuvoje Angelų muziejuje. Čia ir gausi angelų kolekcija, ir Sakralinio meno centras su gausybe profesionalių menininkų ir liaudies meistrų sukurtų angelų. Viduje mus pasitiko besišypsantis angelas, mūsų kraštiečio Vaidoto Ramoškos pirmasis kūrybinis sumanymas.

Unikalią monsinjoro Alberto Talačkos sukauptą dailės kūrinių kolekciją sudaro XII–XIX a. dailininkų darbai. Turėjome puikią galimybę susipažinti su italų baroko dailininko Karlo Maračio, austrų tapytojo Johano Baptisto Lampio, kitų žymių užsienio ir lietuvių dailės meistrų puikiais darbais.

Muziejuje išvydome ir ukmergiškių Rimanto Zinkevičiaus, Laimos Dzigaitės nuostabių kūrybinių darbų.

Dosniai kaitinanti saulė viliojo mus prie vieno gražiausių Aukštaitijoje – Rubikių ežero. Plaukiodami plaustu ne tik apžiūrėjome ežero salas, bet ir pasveikinome Janinas ir Jonus. Pasivaišinę „Žuvienės pašiūrėje“, linksmai nusiteikę ir atsigaivinę Šv. Jono Krikštytojo šaltinio vandeniu Kavarske, grįžome į namus įsitikinę, jog Anykščiuose gyvena kūrybingi žmones, mylintis savo kraštą. Dėkojame skyriaus pirmininkei Janinai Kuprijaškinai už suorganizuotą kelionę.