Ukmergiškiai senjorai susitiko su Jonavos rajono meru M. Sinkevičiumi (pirmas iš dešinės).

Naujausi, Žmonės

Svečiuose pas kaimynus

Aldona KUZMIENĖ

Saulėtą rudens dieną grupė LPŽA Ukmergės skyriaus narių nusprendė pasižvalgyti, kaip gyvena mūsų kaimynai – Jonų respublikos, Joninių miesto šeimininkai.

Buvome maloniai sutikti Jonavos rajono savivaldybėje. Meras Mindaugas Sinkevičius papasakojo, kad Jonava nėra senas miestas, jis 1750 m. išaugęs iš dvaro gyvenvietės, susijęs su Kosakovskių gimine. Dabar jis žinomas kaip pramonės miestas su azotinių trąšų gamykla „Achema“, baldų gamybos įmonėmis. Meras pažymėjo, kad Jonava – ne turizmo kraštas, joje nėra daug lankytinų vietų, turi tik kelis dvarus, skurdokas senamiestis. Savivaldybės vadovas patikino, jog ir mieste, ir kaimuose ypatingas dėmesys skiriamas tam, kad žmonėms būtų patogu gyventi, dirbti, kad turėtų puikias sąlygas sportuoti, su šeimomis kultūringai praleisti laisvalaikį. Valdžia remia nevyriausybines organizacijas materialiai, apmoka transporto išlaidas. Pavyzdžiui, Trečiojo amžiaus universitetą lankančių senjorų veiklai per metus skiriama 15–20 tūkst. eurų.

Mūsų viešnagė Jonavoje tęsėsi kartu su gide Vijole Sadauskiene. Apsilankėme Santarvės aikštėje, Ramybės skvere, kuriame pastatyti paminklai iškilioms asmenybėms – Petrui Vaičiūnui ir Bronislovui Lubiui.

Įdomus Jonavos krašto muziejus, jo eksponatai. Čia veikia medžio skulptūrų, senovinių fotografijų „Union“ studijos parodos. Įdomu tai, jog muziejus įsikūręs Arklių pašto stotyje.

Sustojome prie Šv. apaštalo Jokūbo bažnyčios, su gide nusileidome į jos rūsį, kur saugomi Kosakovskių giminės sarkofagai su palaikais.

Pasigėrėjome Joninių slėniu su tvenkinių paplūdimiais, poilsio salelėmis, vieta koncertams. Tai – mėgstamiausia jonaviečių laisvalaikio vieta. Aplink slėnį vystomas kultūrinis gyvenimas. Netoliese 2 000 vietų Sporto arena, sutvarkytas futbolo stadionas. Slidinėjimo centro vietoje rengiama kalnų dviračių nusileidimo trasa. Šalia statomas ir gruodžio mėnesį bus atidarytas baseino pastatas su keturiais plaukimo takeliais, atskiru baseinu kūdikiams, pirčių zona, vandens pramogomis, grožio ir sveikatinimo procedūromis. Gavome pakvietimą ir mes čia apsilankyti.

Mūsų išvyka baigėsi vienoje gražiausių Jonavos lankytinų vietų – prie Mažųjų Žinėnų piliakalnio Kulvos seniūnijoje. Klausydami rudeninių lapų šlamėjimo, gėrėjomės nuostabiomis atodangomis, nuo kurių atsiveria stulbinantys vaizdai į Neries slėnį ir salas.

Keliaudami patyrėme, jog kasdieną gražėjantis Jonavos miestas yra šio rajono vadovų, jų komandos ir visų darbščių jonaviečių, mylinčių savo kraštą, didelio darbo pasiekimas. Mes, ukmergiškiai, daug ko galime pasimokyti iš savo kaimynų.