Pasikeitus pavaldumui, vietiniu keliu rūpinsis rajono savivaldybė.

Aktualijos, Naujausi

Savivaldybė perima dar vieną kelio atkarpą

Nijolė STUNDŽIENĖ

 

Ukmergės rajono savivaldybė savo nuosavybėn ruošiasi perimti dalį krašto kelio Nr. 174 Ukmergė–Raguva–Nevėžis. Šis kelias šiuo metu priklauso valstybei ir jį patikėjimo teise valdo akcinė bendrovė „Via Lietuva“. Jei Savivaldybės taryba šiam sprendimui pritars, minėtoji 0,453 km atkarpa – kelias Ukmergė-Šiaurinis aplinkkelis – bus įtraukta į rajono savivaldybės vietinių kelių, gatvių ir susisiekimo komunikacijų objektų sąrašą, jam bus suteiktas kelio Nr. Vi-35. Šiuo metu AB „Via Lietuva“ Ukmergėje priklauso tik Vilniaus gatvė.

Savivaldybės tarybai parengto sprendimo projekto aiškinamajame rašte nurodoma, kad krašto kelio Nr. 174 Ukmergė–Raguva–Nevėžis dalis prarado valstybinę reikšmę, o tuo pačiu pasikeitė jos socialinė ekonominė reikšmė.

Esant valstybiniam magistraliniam keliui A20 Ukmergės šiaurinis aplinkkelis, kuris jungiasi su valstybinio krašto kelio Nr. 174 dalimi, einančia Panevėžio kryptimi, visas tranzitinis transportas nuo Panevėžio pusės per šiaurinio aplinkkelio žiedinę sankryžą nukreipiamas Vilniaus arba Kauno kryptimis. Tokiu būdu joks tranzitinis transportas nebevyksta per žiedinės sankryžos atšaką, t. y. krašto keliu Ukmergė–Raguva–Nevėžis, link Ukmergės miesto Gedimino gatve. Šią gatvę buvusi AB Lietuvos automobilių kelių direkcija (dabar AB „Via Lietuva“) jau anksčiau perdavė Ukmergės rajono savivaldybei. Minėtoje kelio atkarpoje sumažėjo ir eismo intensyvumas.

Perėmusi šią kelio atkarpą savivaldybė savarankiškai vykdys jos priežiūrą, taisymą, tiesimą ir saugaus eismo organizavimą.

„Gimtosios žemės“ kalbintas rajono savivaldybės meras Darius Varnas sakė, kad Ukmergėje likusi tik viena Vilniaus gatvė ir tiltas per Šventosios upę, kurie priklauso valstybei ir yra valdomi AB „Via Lietuva“. Kaip žinia, ir šios gatvės, ir tilto būklė ypač prasta.

Apie tai, jog būtina remontuoti vieną pagrindinių Ukmergės miesto gatvių, kalbama jau seniai. Tuometinė Lietuvos automobilių kelių direkcija dar 2020-ųjų vasario mėnesį buvo pasirašiusi sutartis su projektuotojais dėl Vilniaus gatvės rekonstrukcijos nuo sankirtos su Vytauto g. iki tilto per Šventąją (iš viso 0,377 km), sutaisant važiuojamąją dalį ir šaligatvius.

2022-ųjų birželio pradžioje rajono savivaldybė paskelbė, jog minėtosios Vilniaus gatvės dalies kapitalinio remonto I etapo darbai prasidės nuo birželio 15 dienos. Planuota, kad maždaug mėnesiui bus uždarytas vienintelis mieste tiltas per Šventąją. Tačiau užsitęsus archeologiniams tyrimams, kurie būtini prieš pradedant mechanizuotą žemės kasimą, kelio rekonstrukcija buvo nukelta į mėnesio pabaigą. Deja, vėliau paaiškėjo, jog vienos judriausių Ukmergėje gatvės atkarpos remontas neprasidės, nes tyrimų metu aptikta specialistus sudominusių radinių, todėl bus reikalingi detalieji tyrimai, kuriems būtinos papildomos lėšos. Taigi, planuoti gatvės remonto darbai taip ir neprasidėjo.

„Daugiau laukti jau neįmanoma, – įsitikinęs rajono meras D. Varnas. – Vilniaus gatvės atkarpos iki tilto remontą turėsime atlikti savo lėšomis. Aišku, kad norint vykdyti darbus, šią gatvės dalį taip pat turėsime perimti iš valstybės. Kadangi tai ilgas procesas, susitarta dėl išlygos – vykdysime darbų pirkimą. Tai planuojame pradėti kovo–balandžio mėnesį“.

Pasak mero, remontas bus vykdomas pagal AB „Via Lietuva“ parengtą projektą, kurį numatoma šiek tiek supaprastinti.

„Nenorime plėstis ir lysti į gilumą, iš Pakalnės gatvės planuojame nutiesti nuotekas, įrengti perėjimą iki piliakalnio, perkloti asfalto dangą, pakloti šaligatvius. Remonto darbams šių metų biudžete numatyta 600 tūkst. eurų. Tikimės, kad šios sumos pakaks“, – kalbėjo D. Varnas.

Jis taip pat pridūrė, jog remonto laukia ir tiltas per Šventosios upę. AB „Via Lietuva“ sudarytoje tiltų rekonstrukcijos eilėje jis yra 109 vietoje. Šiuo metu tariamasi dėl kosmetinio tilto remonto.

Mero teigimu, remontuoti reikia visą Vilniaus gatvę. Tačiau  kol kas bus apsiribota tik vienos atkarpos remontu.

Panaši situacija buvo ir Antakalnio gatvėje. Kol ji priklausė valstybei, tuometinė Lietuvos automobilių kelių direkcija taip ir nerado lėšų remontui. Reikalai pajudėjo tik tuomet, kai Antakalnio gatvę savivaldybė perėmė savo žinion.

Beje, pokalbio metu rajono meras D. Varnas užsiminė, jog AB „Via Lietuva“ jau gavo leidimą dėl pietinio Ukmergės aplinkkelio su tiltu per Šventąją statybos. Šiuo metu sprendžiamas finansavimo klausimas.

AUTORĖS nuotr.

Palikite komentarą apie straipsnį

  • O.K. :
    Turbūt nutarė ir visą Gedimino gatvę sugadinti. Jau ir taip,tik dvi gatvės visame mieste liko normalios,Gedimino ir Kauno.Juk kitos,kurias remontavo,padarė siauras,vos prasilenkti galima.O šiaip,man įdomu,kodėl sustojo remonto darbai Deltuvos gatvėje? Greičiausiai,vėl firma bankrutavo.Jei taip,tai čia,su tomis bankrutupjančiomis firmomis,Ukmergės valdžia gerą sistemą atkalė,juk čia nerealūs pinigai.Galėčiau visą šitą schemą aprašyti,kaip ji veikia,tik tingiu rašyti,šiaip,tai labai paprasta schema.

Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto
traffix.lt

Žiūrėti kitas naujienas

Žiūrėti kitas naujienas

Žiūrėti kitas naujienas

Žiūrėti kitas naujienas