Asociatyvi nuotrauka.

Įvairūs

Kodėl Facebook „organiniai įrašai“ neveikia ir ką daryti?

Dar prieš keletą metų Facebook‘e užteko parašyti įrašą su pora nuotraukų ir klientai pasipildavo savaime. Komentarai, paspaudimai, žinutės – viskas vyko be reklamos, natūraliai. Tiesa, pastaraisiais metais situacija pasikeitė taip stipriai, kad šiandien verslai neretai susiduria su nemalonia realybe – įrašai nepasiekia net tų, kurie puslapį seka.

Kyla natūralus klausimas – kodėl organinis turinys nebeveikia? Kur dingo pasiekiamumas? Ir ką iš tikrųjų galima padaryti, kad Facebook‘as vėl pradėtų nešti rezultatą?

Organinis pasiekiamumas miršta ir tai nėra jūsų kaltė

Viskas prasidėjo nuo Facebook algoritmo pokyčių. Siekdamas vartotojams rodyti daugiau „reikšmingo“ turinio (draugų, šeimos, bendruomenių įrašų) – Facebook ėmė riboti verslinių puslapių pasiekiamumą. Tai reiškia, kad net jei jūsų puslapį seka tūkstantis žmonių – naujas įrašas jiems pasirodys tik tada, jei:

  • jie su jumis aktyviai bendrauja,
  • įrašas gauna greitą įsitraukimą,
  • tema atitinka jų naršymo įpročius.

Praktiškai tai reiškia, kad jūsų nemokami įrašai matomi vos 1–5 % sekėjų. Taigi, jei turite 1000 sekėjų, realiai jus pamato 20–50 žmonių. Ir tai tik tuo atveju, jei įrašas „užkabina“.

Nustokite laukti stebuklo – metas veikti strategiškai

Daugelis verslų vis dar kuria turinį tikėdamiesi „natūralaus pasiekimo“. Jie įkelia nuotrauką, parašo postą ir tikisi, kad žmonės „kažkaip“ tai pamatys. Bet šiandien tokia strategija – tai ne veikla, o spėlionė. Facebook nebėra vieta, kur viskas vyksta natūraliai. Tai platforma, kur reikia žinoti, ką, kada ir kam rodyti.

Vietoj to, kad kurti dar vieną postą apie „puikią paslaugą už gerą kainą“ – reikia žiūrėti į Facebook kaip į reklamą. Net ir nedidelis biudžetas, 2–5 eurai per dieną – gali paversti paprastą įrašą į įrankį, kuris generuoja žinutes, užklausas, rezervacijas.

Turinys turi ne tik atrodyti – jis turi veikti

Šiandien „gražus“ įrašas nebereiškia „veiksmingas“. Labiausiai veikia turinys, kuris atitinka šiuos kriterijus – aiški žinutė, konkretus pasiūlymas ir kvietimas veikti. Įrašas turi kalbėti ne apie jus, o apie jūsų klientą. Ne „mes siūlome“, o „tu gauni“.

Jei grožio specialistė skelbia, kad „dirba nuo pirmadienio iki penktadienio“ – tai niekam neįdomu. Bet jei ji sako: „Tik šią savaitę – veido procedūra, kuri matomai sumažins pigmentines dėmes. Rezultatas po pirmos procedūros. Liko 2 vietos. Rašykite žinutę dabar“, – tada tai tampa nebe įrašas, o pasiūlymas. Ir tada verta į jį investuoti 3 eurus, kad jį pamatytų ne 50, o 5000 potencialių klienčių.

Facebook reklama nebe papildymas, o būtinybė

Facebook reklama niekada neslėpė, kad verslai yra mokantys vartotojai. Organiniai įrašai skirti „palaikyti bendruomenę“, bet jei norite augimo, užklausų ir pardavimų – be reklamos to padaryti tiesiog nebeįmanoma. Ir tai nėra blogai. Nes Facebook reklama, tinkamai naudojama, gali būti viena pelningiausių investicijų jūsų versle.

Jos privalumas – tikslumas. Galite pasirinkti auditoriją pagal miestą, amžių, pomėgius, elgseną. Galite rodyti reklamą tik moterims, kurios domisi veido procedūromis ir gyvena 10 km spinduliu aplink jūsų saloną. Tai reiškia, kad nebereikia „šauti į orą“. Jūs kalbate tiems, kurie jus iš tikrųjų domina.

Ką daryti dabar?

Pirmas žingsnis – nustoti tikėtis, kad nemokami įrašai veiks kaip anksčiau. Reikia pripažinti realybę: Facebook keičiasi, bet tuo pačiu jis siūlo įrankius, kurių niekada neturėjo nei laikraščiai, nei skrajutės, nei žurnalai. Galite sukurti vieną aiškią žinutę, investuoti 5 eurus ir pamatyti, kaip ji veikia realiu laiku – kiek žmonių ją mato, kiek reaguoja, kiek rašo jums žinutę.

Antras žingsnis – kalbėkite konkrečiai. Nebūkite bendrai „profesionalūs“, „draugiški“ ar „kokybiški“. Kalbėkite apie tai, kas rūpi klientui. Kas jam skauda? Ką jūs išsprendžiate? Kodėl jis turėtų veikti dabar, o ne kitą mėnesį?

Ir trečia – kartokite. Facebook reklama – ne vienkartinis sprogimas, o procesas. Maži biudžetai, aiškios žinutės, testavimas. Ir per kelias savaites pamatysite, kas veikia. Tik tada įvyksta tai, ko norite – paspaudimai, žinutės, pardavimai.

Palikite komentarą apie straipsnį

Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto
traffix.lt

Žiūrėti kitas naujienas

Žiūrėti kitas naujienas

Žiūrėti kitas naujienas

Žiūrėti kitas naujienas