Vienas iš entuziasto atkurtų automobilių.

Žmonės

Ukmergiškio Vyganto autentiški kariniai automobiliai atgaivina istoriją

Gabija KITOVAITĖ

Vilniaus universiteto studentė

 

Ukmergiškis Vygantas papasakojo apie savo hobį. O jis tikrai išskirtinis. Vyras laisvalaikiu užsiima karinių automobilių atkūrimu. Jis papasakojo, kaip tai daro, kiek šis pomėgis jam kainuoja kantrybės, kokius iššūkius tenka įveikti.

 

Pirmasis kūrinys – Antrojo pasaulinio karo laikų vokiečių šarvuotis

Vygantas, vienas iš klubo „Miško broliai“ įkūrėjų, papasakojo, kaip atkūrė pirmąjį savo projektą – Antrojo pasaulinio karo laikų vokiečių šarvuotį SD KFZ 247B.

Kaip sakė jis, tokio modelio automobilių buvo išleista tik 54-56 vienetai, šeši rasti nebaigti gaminti gamykloje, kurią subombordavo amerikiečiai. Šis automobilis buvo gaminamas išskirtinai aukščiausio rango karininkams, jis žvalgybinis, todėl neturėdavo stogo ir nedalyvaudavo mūšiuose.

„Karininkai atvažiuodavo į kažkokią vietą, ant stogo vietoj kulkosvaidžio pasidėdavo žemėlapį, apsižiūrėdavo ir išvažiuodavo“, – pasakojo jis ir pridūrė, kad ši mašina neturėjo jokios ginkluotės, tik vieną kulkosvaidį.

Vyganto prie savo atkurto šarvuočio.

Šarvuoto automobilio atkūrimo procesas

Šarvuotį ukmergiškis pradėjo konstruoti nuo automobilio „Land Rover Discovery“ bazės, tačiau pradėjus daryti jam teko daug ką pakeisti, pavyzdžiui, reikėjo išilginti rėmus, pradėjus linkti rėmui, jį sutvirtinti ir t. t.

Iš viso pagaminti šarvuotį Vygantas užtruko daugiau nei dvejus metus.

„Metus vyko  projektavimas, dar pusantrų – gamyba. Savo nervus galiu įvertinti, bet žmonos – ne“, – juokavo pašnekovas.

Nuotraukas, kaip šarvuotis atrodė iš išorės, Vygantas gavo iš vokiečių, kurie atsiuntė jų apie trisdešimt, tačiau su brėžiniais buvo sunkiau.

Kaip apskaičiavo matmenis ir atkūrė vidų

Vygantas papasakojo, kad darant brėžinį reikėjo išsiaiškinti šarvuočio matmenis, todėl bandė lyginti pagal žmogaus ūgį, tačiau tiek suvedus 180 cm, tiek 170 cm – matmenys neatitiko.

„Pasirodo, Antrojo pasaulinio karo metu eilinio vokiečių kareivio ūgis buvo 165 cm. Tada paaiškėjo ir tai, kodėl, kai radus senovines vokiškas aprangas, rankovės būna per trumpos“, – kalbėjo ukmergiškis.

Kadangi minėtojo automobilio modelio vidaus nuotraukų neišlikę, Vygantas ieškojo kitų būdų, kaip kuo tiksliau atkurti vidų. Žinodamas, kad karo metu tokį šarvuotį gamino kompanija „Horch“, padarė logišką išvadą, kad visų mašinų vidus turėtų būti vienodas.

Originali naktinė lempa

Vygantas pasidalino įdomia istorija apie tai, kaip pavyko rasti originalią šio automobilio naktinę lempą. Ją entuziastas gavo iš žmogaus, kuris dar būdamas vaikas Antrojo pasaulinio karo metu rado pamuštą tanką ir nuo jo nusiėmė lempą.

„Šios lempos būdavo svarbios, kad išlaikytų 30 metrų atstumą tarp automobilių kolonoje, lempa šviesdavo lygiai 30 metrų. Pasakoti galėčiau iki begalybės… Kai pradėjai daryti, atrodo, dirbi užsidaręs, nieko nematai, nieko negirdi, bet čia tiek įvykių aplink tą mašiną susikūrė. Ji apaugo legendomis“, – pats stebėjosi Vygantas.

Unikalus modelis

Paklausus, kodėl sugalvojo atkurti būtent tokį šarvuotį, jis paaiškino: „Atkurti reikia tai, ko daugiau niekada nebebus ir ko jau nėra.“

Pasak Vyganto, jis nenorėjo gaišti laiko tam, ką nuėjęs į muziejų žmogus galėtų pamatyti. Jis norėjo sukurti ko jau niekur nėra: „Tie, kurie atkūrinėja senovines mašinas, daugiausia bijo kitų  žmonių kritikos. Man niekas atėjęs nepasakys, kad taip nebuvo…“

Sunkumai atkūrinėjant automobilius

Iš viso Vygantas restauravo 11 automobilių, dabar tai daro vienas, savo rankomis, anksčiau jam padėdavo šviesios atminties tėvas.

Vyras neslepia, kad pomėgis restauruoti automobilius jį privertė labai daug ko išmokti, pavyzdžiui, mokytis virinti.

Ukmergiškio dirbtuvėse.

„Teko į pagalbą kviestis matematikos mokytoją, kad paaiškintų, kaip apskaičiuoti. Daug ką reikėjo mokytis iš naujo“, – pripažino jis ir paaiškino, kad viską bandė daryti kuo autentiškiau, todėl daryti „iš akies“ jam nebuvo tinkamas variantas.

Ukmergiškis mena, kad labai daug darbo reikėjo įdėti, kol pakeitė vieno automobilio variklį ir turbinas: „Kada pradedi kažką daryti, domiesi, tada pamažu tobulėji…“

Atkurtas „Volkswagen Iltis“

Vygantas, pavežiojęs kita savo atkurta mašina „Volkswagen Iltis“, patvirtino, kad visi jo atkurti automobiliai kuo puikiausiai važiuoja, taip, kaip anksčiau riedėjo ir jų originalai.

Kaip sakė entuziastas, minėtasis folksvagenas – pirmasis automobilis, kuriam buvo įdiegta „Quattro“ sistema. „Quattro“ – tai nuolatinė visų varančiųjų ratų sistema, sumontuota „Audi“ automobiliuose, kurie turi skersinį variklio išdėstymą.

Vygantas parodė, nuo ko pradeda dirbti, kaip automobilio griaučiai virsta atkurtu autentišku automobiliu ir pabrėžė, kad jam svarbu, jog visos automobilio detalės išliktų tokios, kaip originalo.

Atkūrinėdamas automobilius jis pagalvoja apie viską iki paskutinės smulkmenos, net varžtus, kablius daro pats. Mat dažniausiai mašinose sugenda tos pačios detalės ir nėra iš kur jų paimti. Taip nutiko ir su „Volkswagen Iltis“ – pačiam teko daryti duslintuvą.

AUTORĖS nuotraukos

bmw servisas

Palikite komentarą apie straipsnį

Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto
traffix.lt

Žiūrėti kitas naujienas

Žiūrėti kitas naujienas

Žiūrėti kitas naujienas

Žiūrėti kitas naujienas