Aktualijos, Naujausi

Bendrasis pagalbos centras sulaukė 50 milijonų skambučių

Penkiasdešimt milijonų – tiek pagalbos skambučių nuo savo veiklos pradžios jau užregistravo Bendrasis pagalbos centras. Nors sulaukiama ir trukdančių ar netikslinių skambučių, tačiau vis tik didžioji jų dalis – tai tie atvejai, kai žmonėms iš tiesų reikia pagalbos.

Bendrojo pagalbos centro atstovės viešiesiems ryšiams Vilmos Juozevičiūtės teigimu, ne išimtis buvo ir penkiasdešimties milijonų ribą pasiekęs skambutis, kai skubiosios pagalbos tarnybų ryšio numeriu 112 paskambino Vilniaus rajono Paberžės seniūnijoje esančiuose soduose vasarojanti vilnietė. Garbaus amžiaus moters skambutis buvo užregistruotas 2024 metų rugpjūčio 14 dienos vakare, 19 val. 3 min.

Kaip sakė 79-uosius einanti pranešėja, ji tą dieną grybavo netoli sodų esančiame miške, tačiau nuklydo į kažkokius šabakštynus ir pasiklydo. Penkias valandas praklaidžiojusi menkai pažįstamoje vietovėje, pavargusi ir netekusi vilties ji kreipėsi į Bendrąjį pagalbos centrą prašydama pagalbos.

Į skambutį atsiliepusi Bendrojo pagalbos centro Vilniaus skyriaus operatorė matė moters telefono perduodamus vietos nustatymo duomenis, rodančius, kad ji yra Vyžulionių miške. Paprašiusi pranešėjos likti vietoje, ji sujungė ją su policija, kuri pažadėjo netrukus atsiųsti ekipažą.

Į pagalbą atskubėję policininkai su tarnybiniu šunimi greitai rado miške pasiklydusią senjorę. Įsitikinę, kad jai nieko blogo nenutiko ir greitoji medicinos pagalba nebūtina, parvežė moterį iki pat jos kolektyvinio sodo.

Tą patį vakarą, 21 val. 2 min., Bendrasis pagalbos centras sulaukė dar vieno moters skambučio. Šį kartą ji labai norėjo padėkoti Bendrojo pagalbos centro operatorei ir policininkams Tomui bei Edgarui, kurie, padedami tarnybinio šuns, rado ją tarp pelkių ir bruzgynų.

„Aš nerandu žodžių, kaip galėčiau padėkoti, – sakė vis dar labai susijaudinusi moteris. – Būčiau pražuvusi, jei ne jūs.“

Pasak V. Juozevičiūtės, vis tik reikėtų atkreipti dėmesį, kad pasiklydusiai moteriai labai padėjo ir jos išmanusis telefonas. Tokie įrenginiai, jei jie turi „Android“ arba „iOS“ operacinę sistemą, geba patys nusistatyti savo buvimo vietą ir, skambinant numeriu 112, atsiunčia savo koordinates į Bendrąjį pagalbos centrą.

Taip buvo ir šį kartą – gauti duomenys buvo nepaprastai tikslūs, vos su 1 metro paklaida, todėl paieškos laukas labai sumažėjo. Taigi, visiems į mišką susiruošusiems žmonėms būtų pravartu turėti išmanųjį telefoną. Tik, žinoma, dar reikėtų nepamiršti jo gerai įkrauti.

Atstovė viešiesiems ryšiams V. Juozevičiūtė dar priminė, kad Bendrasis pagalbos centras pagalbos skambučius pradėjo administruoti nuo 2004 metų rugsėjo 1 dienos. Iš pradžių buvo vykdomas pilotinis projektas Vilniaus mieste ir dalyje Vilniaus rajono, vėliau įkurti kiti regioniniai padaliniai, o nuo 2013 metų liepos Bendrasis pagalbos centras vykdo veiklą visoje Lietuvos teritorijoje. Per šį laikotarpį Vilniaus skyrius sulaukė beveik 25 mln., o Klaipėdos – daugiau nei 17,5 mln. skambučių. Likusieji 7,5 mln. skambučių dar iki 2015 metų buvo užregistruoti dabar jau panaikintame Šiaulių skyriuje ir Alytaus skyriuje, kuris reorganizuotas į Pajėgų valdymo skyrių.

 

Skubiosios pagalbos tarnybų ryšio numeris 112 – bendras telefono ryšio numeris, skirtas pranešti apie teisės pažeidimą, staiga iškilusią grėsmę gyvybei, sveikatai, saugumui, aplinkai ar turtui ir išsikviesti pagalbos tarnyboms: policijai, priešgaisrinei gelbėjimo tarnybai, greitajai medicinos pagalbai ar aplinkosaugai.

Numeris 112 veikia nenutrūkstamai – 24 valandas per parą, 7 dienas per savaitę. Skambinimas juo yra nemokamas.

Kad nelaimės atveju kuo greičiau išsikviestumėte skubią pagalbą, perskaitykite ir įsiminkite šiuos paprastus, bet naudingus patarimus:

ištikus nelaimei nebijokite skambinti numeriu 112;

pasirinkite (pasitraukite į) vietą, iš kurios galėtumėte saugiai paskambinti numeriu 112;

jei galite, numeriu 112 skambinkite ir su atsiliepusiu operatoriumi kalbėkite pats (-i);

telefono aparato klaviatūroje surinkite tik tris skaitmenis – 112. Jokių šalies, miestų ar rajonų kodų rinkti nereikia;

sulaukite, kol operatorius atsakys į Jūsų skambutį. Būkite kantrus. Jei nutrauksite pradėtą skambutį ir skambinsite iš naujo, būsite nukeltas į skambučių eilės pabaigą ir Jūsų prisiskambinimo laikas pailgės;

atsiliepus operatoriui trumpai ir aiškiai pasakykite, kas atsitiko;

pasakykite tikslų adresą, kur reikalinga skubi pagalba. Jei jo nežinote, kuo tiksliau apibūdinkite vietą (nurodykite kryptį, atstumą, įvardinkite matomus objektus). Jei galite, paaiškinkite operatoriui, kaip prie jos privažiuoti;

atsakykite į visus operatoriaus užduotus klausimus. Supraskite, kad tikslūs ir aiškūs atsakymai į visus Jums užduotus klausimus yra būtini ir padeda tarnyboms tiksliau reaguoti;

išklausykite ir vykdykite operatoriaus patarimus;

nepadėkite ragelio, kol operatorius pasakys, kad pokalbį galima baigti;

baigęs (-usi) pokalbį, pasistenkite neužimti savo telefono linijos, nes pagalbos tarnyboms gali prireikti su Jumis susisiekti;

jei situacija nelaimės vietoje pasikeičia (pagerėja ar pablogėja), paskambinkite numeriu 112 dar kartą ir apie tai praneškite.

 

„G. ž.“ inform.

 

Palikite komentarą apie straipsnį

Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto
traffix.lt

Žiūrėti kitas naujienas

Žiūrėti kitas naujienas

Žiūrėti kitas naujienas

Žiūrėti kitas naujienas