Aktualijos

ESO paaiškino apie kompensacijų mokėjimo tvarką

„Energijos skirstymo operatorius“ (ESO) ir toliau intensyviai šalina audros padarinius. Taip pat informuoja klientus, kuriems buvo arba vis dar yra sutrikęs elektros energijos tiekimas, apie kompensacijų skyrimo tvarką.

Rugpjūčio 1 dienos 15 valandos duomenimis, Lietuvoje elektros energijos tiekimo sutrikimus dar jautė apie 22 tūkst. iš 1,9 mln. klientų. Tarp jų buvo ir nemaža dalis Ukmergės rajono gyventojų.

Anot ESO atstovės ryšiams su visuomene Rasos Juodkienės, visą savaitę šalyje dirba 300 brigadų, kurios šalina elektros tiekimo sutrikimus visuose regionuose. Bendrovės ir rangovų darbuotojai yra savo darbo vietose – remontuoja linijas ir šalina elektros energijos sutrikimus. Visi kurie atostogauja, bet nebuvo išvykę iš Lietuvos, ir tie, kurie laisvadieniuose, taip pat prisijungė prie savo kolegų dar pirmadienio rytą, kai audra siaubė visą šalį. ESO bendradarbiauja su savivaldybėmis ir seniūnijomis, Valstybės sienos apsaugos tarnyba, kreipėsi į kolegas Latvijoje.

Latvijos skirstomųjų tinklų operatorė „Sandales tīkls“, greičiau pašalinusi audros padarinius dėl šalyje kertamų platesnių miško proskynų, į Lietuvą jau atsiuntė dvi elektrikų brigadas.

„Norime informuoti, kad gyventojams, kurie elektros neturėjo ilgiau nei 72 valandas, ESO, kaip numato įstatymai, išmokės kompensacijas“, – sakė R. Juodkienė.

Galiojantys teisės aktai numato, kad Valstybinė energetikos reguliavimo taryba (VERT) turi priimti sprendimą dėl avarijos fakto ir teritorijos. Tuomet kompensuojama tiems vartotojams, kuriems elektros energijos tiekimas sutrikęs virš 72 valandų. Kompensacijų dydis skaičiuojamas individualiai, kaip numato įstatymas.

ESO audros padarytos žalos duomenys rodo, kad avarijos zona bus paskelbta visoje šalyje, tačiau galutinį sprendimą dėl fakto ir teritorijos priims VERT. Po priimto VERT sprendimo, ESO patys susisieks su klientais, kuriems priklauso kompensacija.

ESO užtikrina, kad kompensacija yra skaičiuojama nuo elektros tiekimo sutrikimo pradžios iki elektros tiekimo atstatymo. Gali pasitaikyti situacijų, kai tvarkant sutrikimus, randamas daugiau nei vienas pažeidimas toje pačioje ar kitos įtampos linijoje. Pavyzdžiui, pašalinus gedimą vidutinės įtampos (10 kV) linijoje, siunčiamos SMS žinutės vartotojams apie pašalintą elektros tiekimo sutrikimą.

Jeigu gavę SMS klientai vis dar neturi elektros energijos, prašoma registruoti sutrikimą ir ieškomas bei šalinamas pažeidimas arčiau objekto esančiose žemos įtampos (0.4 kV) linijose. Tą galima padaryti ESO sutrikimų žemėlapyje. Tokiais atvejais kompensacija yra skaičiuojama už visą laikotarpį nuo elektros tiekimo sutrikimo pradžios iki elektra kliento objekte yra atstatyta, nepriklausomai nuo tarpinių pažeidimų šalinimo darbų eigos.

Teisės aktai numato, kad avarijos atveju elektros energijos tiekimo neatstačius daugiau nei per 72 valandas, vartotojui turi būti išmokama kompensacija. Jos dydis priklauso nuo atjungimo trukmės ir klientui priskaičiuotos persiuntimo paslaugos mokesčių sumos per kalendorinius metus (vienkartinė fiksuota 30 proc. dedamoji nuo vartotojo persiuntimo paslaugos mokesčių metinės sumos ir kintamoji 0,7 proc. dedamoji nuo vartotojo persiuntimo paslaugos mokesčių sumos už kiekvieną papildomą vėlavimo valandą).

ESO skaičiuoja, kad jeigu vidutiniam vartotojui Lietuvoje, kurio suvartojimas yra apie 150 kWh/mėnesį, elektros tiekimas nebuvo atnaujintas per 72 val., jam priklauso beveik 35 Eur dydžio fiksuota kompensacijos dedamoji bei 0,82 Eur dedamoji už kiekvieną vėlavimo valandą.

„G. ž.“ inform.

Palikite komentarą apie straipsnį

Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto
traffix.lt

Žiūrėti kitas naujienas

Žiūrėti kitas naujienas

Žiūrėti kitas naujienas

Žiūrėti kitas naujienas