Aktualijos, Naujausi

Senojo tilto remontas ir naujo statyba priklausys nuo finansavimo

Loreta EŽERSKYTĖ

Šiuo metu Lietuvoje yra 109 blogos būklės tiltai, kuriuos būtina tvarkyti. VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) 2024 metais planuoja tvarkyti per 30 šalyje esančių tiltų ir viadukų. Pažymima, jog tiltų remontas vyks didelio intensyvumo keliuose, tačiau netrūks dėmesio ir mažesnio eismo intensyvumo keliuose esantiems tiltams, kurie labai svarbūs vietinių gyventojų kasdienėms kelionėms.

Į blogos būklės sąrašą patenka ir pagrindinis Ukmergės miesto tiltas per Šventąją. LAKD direktoriaus 2021 m. lapkričio 25 dienos įsakymu patvirtintoje Kelio statinių (tiltų, viadukų, estakadų, tunelių), esančių valstybinės reikšmės keliuose, paprastojo remonto projektų planavimo, rengimo ir įgyvendinimo prioritetinėje eilėje tiltas per Šventąją šioje eilėje įrašytas 19-tu.

Pasidomėjome, kada numatoma pradėti pagrindinio Ukmergėje tilto per Šventąją kapitalinį remontą bei naujo tilto, kuris turėtų iškilti būsimo pietinio aplinkkelio 3,6-ame kilometre, statybą.

 

Remontas galėtų prasidėti jau šiemet?

Kadangi per miestą tekanti Šventoji Ukmergę dalija į dvi dalis, patogiam susisiekimui automobiliais būtinas tiltas. 1936-ųjų rudenį Vilniaus gatvėje per upę, nugriovus seną medinį, pastatytas 125 metrų ilgio gelžbetoninis, tam metui itin modernus tiltas. Statinys didesnio remonto sulaukė tik 1995–1996 metais.

Nuo 2014 metų pagrindinis Ukmergės miesto tiltas per Šventąją perduotas LAKD žiniai. 2015-iais atlikus esminę apžiūrą, tilto būklė buvo pripažinta patenkinama ir imta kalbėti apie jo kapitalinį remontą. Deja, iki šiol nėra žinoma, kada galėtų prasidėti darbai.

Kaip „Gimtąją žemę“ informavo LAKD Komunikacijos skyriaus komunikacijos vadybininkė Eglė Nemanytė, yra parengtas tilto per Šventąją, esančio krašto kelio Nr. 115 Ukmergė–Molėtai 0,393 km, kapitalinio remonto techninis darbo projektas.

„Šių metų trečią ketvirtį planuojama skelbti viešojo pirkimo konkursą rangos darbams atlikti. Jei pirkimo procedūros vyks sklandžiai, atsižvelgiant į finansavimą, planuojama, jog rangos darbus būtų galima pradėti šių metų pabaigoje, kitų metų pradžioje“, – situaciją komentavo LAKD atstovė ir pridūrė, jog darbų pradžia tai taip pat priklausys ir nuo orų sąlygų.

LAKD primena, kad šiais metais bus tęsiami pernai pradėti bei naujai inicijuojami šių statinių tvarkymo darbai. Pavasariui dalį darbų įmonė jau suplanavo: bus pradėti rekonstruoti ypač blogos būklės tiltai per Šuniją (Tauragės r.), Barupę (Kėdainių r.) ir Gynią (Kauno r.). Šių tiltų rekonstrukcijos sutartys pasirašytos praėjusių metų pabaigoje.

Per praėjusius, 2023 metus, Kelių direkcija Lietuvoje suremontavo 18 blogos būklės tiltų ir viadukų. Pabrėžiama, jog šalyje esantiems 109 blogos kokybės tiltams skiriamas padidintas dėmesys, įprastiniai būklės vertinimai atliekami intensyvesniu periodiškumu.

Rengiamas techninio darbo projektas

Ukmergiškiams ne mažiau aktualu ir naujo tilto per Šventąją statybos. Jau iškirstas miškas pietiniam Ukmergės aplinkkeliui, kur bus statomas tiltas, tiesti, atliktas šio aplinkkelio poveikio aplinkai vertinimas, kiti paruošiamieji darbai. Be to, šis tiltas greičiausiai taps strateginės reikšmės objektu, nes jis bus reikalingas karinei infrastruktūrai Ukmergės rajone vystyti.

2022 metų lapkritį redakciją LAKD tuomečio Tarptautinių ryšių ir komunikacijos skyriaus specialistas informavo, kad „rengiama valstybinės reikšmės kelio (Ukmergės aplinkkelis) jungties nuo krašto kelio Nr. 231 Vytinė–Vaitkuškis–Ukmergė sankryžos 5,152 km iki Ukmergės m. Kauno ir Žiedo g. sankryžos statybos techninio darbo projekto projektavimo pirkimo dokumentacija. Parengus projektą ir gavus tai leidžiantį dokumentą, bus organizuojamas darbų pirkimas. Darbai planuojami 2024–2025 m.“

Nors praėjo daugiau nei metai, šio projekto įgyvendinimas pasistūmėjo nedaug.

„Šiuo metu yra rengiamas valstybinės reikšmės kelio (Ukmergės aplinkkelis) jungties nuo krašto kelio Nr. 231 Vytinė–Vaitkuškis–Ukmergė sankryžos 5,152 km iki Ukmergės m. Kauno ir Žiedo g. sankryžos techninio darbo projektas. Tolesnis projekto įgyvendinimas priklausys nuo finansavimo“, – dabartinę situaciją pakomentavo komunikacijos vadybininkė E. Nemanytė.

AUTORĖS nuotr.

Palikite komentarą apie straipsnį

  • fu :
    Vienu žodžiu, tiltai baigiasi, kelių būklė tragiška, ką ir sakyti, sovietinis palikimas. Bet turime gana geros būklės žiedines sankryžas, saleles išklotas plytelėmis bei akmenimis, išskyrus važiuojamąją dalį. Su kelių bei tiltų statyba bei remontu lenkiame ne tik Lenkiją, bet ir visą ES.
  • **** :
    NT uzsieni reikia gi islaikyti, gerai gyventi butina, savus aprupinti ... vat ir seka pasakas rinkejams! Ir taip 30 metu... Ir visi tiki ir tuos pacius isrenka! Turbut putinas kaltas.
  • Arturas :
    O tias ariogala laukema jau kuskur 10 metu kol prades remontuas ji pinigu ner o kaskaip kitiam atsiranda o tam nera remontui kur sazie a, ?
  • Tai gi tai gi :
    Varnai gali skraidyti ir be tilto,kas jiems..
  • Tankus pirks, o ne tilta statis :
    ww.gzeme.lt/2024/02/09/senojo-tilto-remontas-ir-naujo-statyba-priklausys-nuo-finansavimo/#comment-50686
  • Ukraina svarbiau :
    https://www.gzeme.lt/2024/01/25/vieningi-ukmergiskiai-susirinko-i-ukrainos-palaikymo-akcia Dabar tankus pirksim. Bankai paims santaupas ir tada pripirksim tanku ir laimesim!
  • siulymas :
    tiltas priklausys nuo "dirbančių" galvų, o ne nuo pinigų. pinigų visada yra, galvų nelabai
  • nuodas :
    kas pirma , ar vilniui stadionas , ar ukmergei tiltas . nes planuojami tiek pat metu.
  • **** :
    Ukrainai padet butina. Galit ir be tilto apseit.
  • Sasa :
    O širvintos , mieste, turi tris tiltus ir dar vieną pėsčiūjų
  • O.k. :
    Kiek metu perteklinis biudzetas? Kiek milijonu sutaupyta? 3 prieda paziurim visi, atsiverte kv.kalendoriniu metu biudzetus ( viesa informacija, savivaldybes tinklapije) ir pinigu nera? Kur tie milijonai sutaupiti skurstanciuju sasjaita dingsta? Dingsta UBU surinkti pinigai is daigiabuciu uz vals.zemes prieziura?
  • Aha :
    Svarbiausia,kad nauja tiltą pastatytų anksčiau nei,kad uždarys pagrindinį tiltą remontui. Jei uždarytų vienintelį tiltą remontui - pusei Ukmergės liktų tik vienas pėsčiųjų tiltas. Apie apvažiavimą per autostradą jau iškart galima pamiršt,ten tikrai bus neįmanoma pravažiuoti,po 10 autoavarijų į dieną,arba jau šviesoforus teks statyti. Bet kokiu atveju bus dar neregėti kamščiai. Naujo tilto statybos turi būti prioritetas,absurdas miestui turėti tik 1 tiltą automobiliams.
  • OMG :
    Tai varnas eilini karta apsitriochino?

Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto
traffix.lt

Žiūrėti kitas naujienas

Žiūrėti kitas naujienas

Žiūrėti kitas naujienas

Žiūrėti kitas naujienas