Asociatyvi nuotrauka.

Naujausi, Nuomonių telefonas

Patarė apsišarvuoti kantrybe

Nijolė STUNDŽIENĖ

 

Redakcijoje apsilankiusi ukmergiškė žėrė priekaištus rajono savivaldybės administracijai. Pasak moters, ji yra pensininkė, turi sveikatos problemų. Norėdama gauti šildymo išlaidų kompensaciją, telefonu kreipėsi dėl dokumentų tvarkymo, tačiau jai buvo paaiškinta, kad turi ateiti į savivaldybę. „Nesupratau, kam to reikia. Juk pernai viską buvo galima sutvarkyti telefonu. Kai paprašiau, kad mane telefonu bent užregistruotų, vėl išgirdau, kad vis tiek turėsiu pati ateiti. Kai kitą dieną atvykau, niekas manęs į Socialinės paramos skyrių neįleido. Nors aiškina, kad karantinas baigėsi, koronaviruso pandemijos nėra, bet savivaldybė žmonių neįsileidžia, visur užtvaros. Mane sunervino tokia biurokratija, nepagarba žmogui, todėl nesusilaikiau ir pakėliau balsą. Tik tuomet buvo pakviesta skyriaus darbuotoja, kuri nusivedė mane į kabinetą ir dokumentus sutvarkė“, – pasakojo pensininkė.

Ji negalėjo suprasti, kas gi pasikeitė nuo praeitų metų. Moters nuomone, jei savivaldybės darbuotojai dabar, kaip ir karantino metu, neįsileidžia žmonių, vadinasi, ir kompensacijas turi tvarkyti kaip anksčiau, paskambinus telefonu. „Juk ne visi žmonės galės ateiti į savivaldybę, yra ir ligotų, nevaikštančių. Kaip bus su jais? Be to, ne visi naudojasi internetu, internetine bankininkyste…“ – savo mintimis dalijosi ukmergiškė.

Rajono savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyriaus vedėja Asta Leonavičienė aiškino, kad gyventojai telefonu buvo aptarnaujami ir piniginės socialinės paramos mokėjimas jiems buvo pratęsiamas be atskiro prašymo, kai Lietuvoje buvo paskelbtas karantinas ir valstybės lygio ekstremali situacija. Karantiną ir ekstremalią situaciją atšaukus, vėl sugrįžo senoji tvarka – priimant iš gyventojo prašymą-paraišką dėl piniginės socialinės paramos skyrimo, asmuo pateiktų duomenų teisingumą turi patvirtinti savo parašu. To reikalauja Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymas.

„Visi į savivaldybę atėję gyventojai yra priimami ir aptarnaujami. Kadangi šiuo metu ukmergiškių susidomėjimas galimybėmis gauti kompensacijas už šildymo, geriamojo ir karšto vandens išlaidas yra išaugęs – Socialinės paramos skyrių tiesiog užgulė kompensacijų prašytojai.

Dar kartą primenu, kad nuo rugsėjo 20 dienos skyriaus specialistai aptarnauja tik iš anksto telefonu 8 686 15 196 arba internetu https://www.manoregistracija.lt/fb/socparama vizitui dėl kompensacijų skyrimo užsiregistravusius Ukmergės miesto gyventojus. Kaimiškųjų vietovių gyventojai turi kreiptis į seniūniją, kurioje yra deklaravę savo gyvenamąją vietą. Tik išimtiniais atvejais – sunkiai judantys ar itin garbingo amžiaus žmonės Socialinės paramos skyriuje priimami be išankstinės registracijos, laukiant vadinamoje gyvoje eilėje.

Kadangi patekus į savivaldybės pastatą per pagrindinį įėjimą lankytojus pasitinka gerokai mažesnė laukimui skirta erdvė bei praėjimo kontrolės sistema – automatizuoti praėjimo varteliai su kūno temperatūros matavimo terminalu, labai prašome iš anksto užsiregistravusiuosius ateiti ne pusvalandžiu ar valanda anksčiau, o paskirtu laiku. Taip siekiame išvengti didelio žmonių susibūrimo, išlaikyti saugius atstumus, reguliuoti lankytojų srautus bei užtikrinti kuo efektyvesnį jų aptarnavimą.

Paskelbus išankstinę registraciją, jos laikai sparčiai tirpsta – gyventojai jau registruojami lapkričio mėnesio pabaigai.

Sunkiai sergantiems, nevaikštantiems gyventojams užpildyti dokumentus kompensacijai padės specializuoti paslaugų centrai – socialinių paslaugų teikėjai. Jų darbuotojai puikiai žino, kam reikalinga vienokia ar kitokia pagalba. Kiti asmenys, kurie dėl vienokių ar kitokių priežasčių negali patys gyvai atvykti į skyrių ir pateikti prašymą kompensacijai gauti, tai gali padaryti per įgaliotą asmenį. Dažniausiai tokiais atvejais tėvams atstovauja jų vaikai. O neturintiems vaikų derėtų atidžiau peržvelgti pažįstamų ratą ir savo interesams atstovauti paskirti žmogų, kuriuo pasitikite, kuris yra laiko patikrintas. Atstovavimui būtinas pagrindas – įgaliojimas.

Net neabejoju, kad tarp besikreipiančiųjų dėl kompensacijų buvo, yra ir bus nepatenkintų. Realybė tokia, kad dauguma lankytojų į Socialinės paramos skyrių ateina valdomi emocijų, susierzinę. Visus nuraminti ir paguosti reikėtų nemažai žmogiškųjų išteklių. Dažnai pasitaiko, kad gyventojas, turėjęs neadekvačių lūkesčių, nusivilia kurio nors savivaldybės administracijos skyriaus darbu, bet tai nėra administracijos ar jos darbuotojų kaltė. Kaip pavyzdį galiu paminėti dažną nusiskundimą, kad negalima prisiskambinti nurodytu telefonu. Esant dideliam skambučių kiekiui, šis telefono numeris skambinančiajam nerodo užimtumo, jis girdi kviečiantį signalą, į kurį niekas neatsiliepia.

Taigi, tiek skyriaus darbuotojams, tiek lankytojams linkiu apsišarvuoti kantrybe ir būti pakantesniems vieni kitiems“, – esamą situaciją komentavo A. Leonavičienė.

Palikite komentarą apie straipsnį

  • To To Xe : :
    Tai Jūs neteisus - visi oficialūs atlyginimai bei kitos oficialios pajamos, kaip ir sumokėti nuo jų mokesčiai, yra duomenų bazėse. O neoficialių pajamų ateidamas į įstaigą žmogus vis tiek nerodys. Šitas vaikščiojimas po įstaigas, pažymų apie pajamas rankiojimas, tikrinimas, sprendimai, kam duoti, kam neduoti, t.t. ir t.t., reikalingas tik neadekvačiam klerkų skaičiui pateisinti.
  • Pageidaujantis :
    Galėjo Leonavičienė nurodyti įstatymo straipsnį, kad skaitytojas galėtų pasitikrinti, nes jos teiginys yra abejotinas. Reikalauti ateiti žmogui (pvz., iš kaimo) vien dėl parašo - abejotina ar taip įstatyme yra? Ir dar. Galėtų redakcija šiuo klausimu užklausti soc. ministeriją, nes Leonavičienė yra suinteresuotas gynybai asmuo, o tokio asmens kalbos visad vertinamos kaip pasiteisinimas!
  • Liduokiai :
    Ar vice mere mama ☺️ idarbino ir visos funkcijos baigesi?
  • To to Xe :
    Jie visada teisus! Varines visus, nors turi prieiga prie visu baziu. Automatiskai jie nemoka ar nenori.. Reikia vaizduiti darba, reikia zeminti, ticiuotis is zmoniu ... Tegu eina, kas dirba ir butina pazyma( rs imkit paskutiniu3 men.duomenys is sod) kam pensininkus varinet? Tuos kurie stovi uz.tarnyboje, kas gauna pasal and
  • To Xe :
    Jųs ne visai teisus esat. Be gaunamų įvairių pašalpų ir sodros išmokų, kurias mato, žmonės gauna ir atlyginimus, kurių tikrai niekas matyti negali. Todėl ir reikia ateiti į skyrių arba pildyti prašymą internetu jei sugebat. Ir nieko bendro su sovietmečiu
  • vice meres funkcijos: :
    jaunimo politika; kaimo plėtra; nevyriausybinės organizacijos ir bendruomenės; švietimas; kultūra; kūno kultūra ir sportas; turizmas; tarptautinis bendradarbiavimas; sveikatos apsauga; socialinė parama; vaiko teisių apsauga. .... AR JI NE VKURSE?
  • Xe :
    Apsisarvuoti kantrybe. Kiek gali buti kantrybes prie sito pasenusio tarybinius laikus menancio biurokratinio aparato,skirto tik vienam tikslui - tyciotis is zmoniu ir pateisinti savivaldybes klerku svarbuma. ---- Gyvename kompiuteriu amziuje,visa informacija apie kiekviena zmogu yra kompiuteriuose - visos kompensacijos,priklausancios ismokos,turi buti skiriamos automatiskai,be situ visu cirku,zmoniu zeminimu,verciant juos eiti su atkista ranka prasant to,kas jiems pagal istatymus ir taip priklauso. ---- Bet gi tada tektu atleisti puse valdininku deliojanciu popierius is vienos kruvos i kita,o svogeriu Lietuvoje tas nepriimtina,svogeriu Lietuvoje valdininku gretos tik auga - o biurokratija ir toliau sekmingai bujoja.

Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto
traffix.lt

Žiūrėti kitas naujienas

Žiūrėti kitas naujienas

Žiūrėti kitas naujienas

Žiūrėti kitas naujienas