Asociatyvi pexels.com nuotrauka

Įvairūs

Įsibėgėjantis darbymetis bei padidėjęs krūvis – kaip užkirsti kelią potencialioms sveikatos problemoms bei išlikti efektyviems?

Ruduo daugeliui asocijuojasi su naujų darbų pradžia. Po vasaros nemaža dalis žmonių į darbus sugrįžta turėdami kur kas daugiau energijos ir yra pasiruošę nuversti kalnus. Tačiau įsibėgėjęs darbymetis ir padidėjęs krūvis ne visuomet teigiamai atsiliepia sveikatai. Neretai intensyviai pasinėrus į darbus staiga pritrūkstame energijos, tampame irzlūs, pavargę ir susiduriame su kitomis sveikatos bėdomis, kurios gali turėti liūdnų pasekmių.

Kokios sveikatos bėdos gresia persidirbus? Kaip užkirsti kelią šioms sveikatos problemoms bei išlikti efektyviems? Į šiuos klausimus atsakymus būtina sužinoti visiems, kurie nori džiaugtis ne tik sėkminga karjera, bet ir puikia sveikata.

Nenumokite ranka į profilaktines sveikatos patikras

Kiekvienas dirbantis žmogus kasmet turi reguliariai tikrintis sveikatą. Tačiau neretai į profilaktines sveikatos patikras numojama ranka ir geriausiu atveju apsiribojama įprastu vizitu pas šeimos gydytoją. Derėtų pastebėti, kad toks aplaidus požiūris lemia tai, jog vis daugiau darbingo amžiaus žmonių skundžiasi suprastėjusia sveikata. O ypatingai šiais kompiuterizuotais laikais kenčia akys. Deja, labai maža dalis žmonių, pasinėrusių į savo darbus, skiria laiko profilaktiniai akių patikrai, kas iššaukia ne tik suprastėjusio regėjimo problemas, bet ir rimtas bei pavojingas akių ligas.

Svarbu pastebėti, jog suaugusieji išsamų akių patikrinimą turėtų atlikti vieną kartą per metus. Dažnesnė akių patikra reikalinga tiems, kurie serga diabetu, skundžiasi aukštu kraujospūdžiu arba kurių šeimoje yra buvę, tokių akių ligų atvejų kaip glaukoma ar geltonosios dėmės degeneracija. Daugelis nustemba sužinoję, jog kasmetinė akių patikra reikalinga ir tiems, kurie nešioja kontaktinius lęšius ar visą dieną žiūri į kompiuterio ekraną. Kadangi tokių žmonių akys yra nuolatinėje įtampoje, išlieka didesnė tikimybė susirgti įvairiomis akių ligomis. Kokie požymiai parodo, jog jūsų akys persidirbo ir joms reikalinga patikra?

  • Suprastėjęs regėjimas;
  • Akių išsausėjimas arba paraudimas;
  • Jautrios, skaudančios akys;
  • Dvejinimasis akyse;
  • Padidėjęs akių jautrumas šviesai.

Pastebėjus bent vieną iš simptomų delsti negalima ir reikėtų iškart pasitikrinti akis. Laiku diagnozuotos akių problemos gali būti lengvai išgydomos, o kaip žinia, nuo gero regėjimo priklauso tiek gyvenimo, tiek darbo kokybė.

Užsitikrinkite ergonomišką darbo vietą

Darbo vieta yra svarbus veiksnys, įtakojantis tiek darbo rezultatus, tiek sveikatos būklę. Pastebima, kad žmonės dirbantys netinkamai įrengtoje darbo vietoje daug dažniau skundžiasi įvairiomis sveikatos problemomis – pervargimu, sumažėjusiu produktyvumu, galvos ar nugaros skausmu, regos problemomis ir kt. Norint išvengti šių sveikatos bėdų labai svarbu užsitikrinti ergonomišką darbo vietą. Kyla klausimas: kaip susikurti ergonomišką darbo vietą? Reikia atkreipti dėmesį į šiuos dalykus:

  • Kėdė. Rinkitės kėdę, turinčią komfortišką nugaros atramą ir būtinai sureguliuokite kėdės aukštį taip, kad pėdos remtųsi į grindis. Įsiminkite, patogi ir tinkamai sureguliuota darbo kėdė užtikrins taisyklingą sėdėjimą, o tai padeda išvengti nugaros, pečių ir kaklo skausmų.
  • Stalas. Dirbkite prie stalo, kurio aukštį galima reguliuoti. Tinkamai sureguliavus stalo aukštį išlaikysite taisyklingą laikyseną, išvengsite nugaros skausmų, po darbo dienos nesijausite pervargę.
  • Kompiuterinė įranga. Naudojantis klaviatūra arba pele, riešai turi būti laikomi tiesiai, tame pačiame lygyje kaip alkūnės, tai padės išvengti rankose jaučiamo nuovargio. Atstumas nuo akių iki monitoriaus ekrano turėtų būti ne mažesnis nei 40 cm.  Svarbu, jog vaizdas monitoriuje būtų ryškus, nemirgantis. Kokybiškas monitoriaus vaizdas apsaugo akis nuo nuovargio ir kitų regos sutrikimų.
  • Biuro reikmenys. Svarbiausius daiktus, tokius kaip telefonas, rašymo reikmenys ir kt., laikykite patogiai pasiekiamoje vietoje, kad apsaugotumėte rankas nuo įtampos, kuri atsiranda nuolat siekiant toli esančių daiktų.
  • Apšvietimas. Darbo vietoje turi būti natūralus ir dirbtinis apšvietimas. Nuo tinkamo darbo vietos apšvietimo priklauso ne tik kokybiškesnis bei efektyvesnis darbas, bet ir akių sveikata.

Svarbu pastebėti, kad ergonomiška darbo vieta susijusi ir su geresne sveikata, ir su sėkmingesniais rezultatais darbe. Todėl darbo vietos aplinkai ir reikalingiems pokyčiams turėtų būti skiriamas ypatingas dėmesys.

Asociatyvi pexels.com nuotrauka

Venkite ilgo sėdėjimo

Kad ir kaip paradoksaliai skambėtų, sėdimas darbas – vienas pavojingiausių sveikatai. Specialistų atlikti tyrimai ilgą sėdėjimą susiejo su daugybe sveikatos problemų – nutukimu, padidėjusiu kraujospūdžiu, aukštu cukraus kiekiu kraujyje, pavojingu cholesterolio kiekiu ir kt. Be to, įrodyta, kad per daug ir per ilgai sėdint padidėja rizika mirti nuo širdies ir kraujagyslių ligų bei vėžio.

Kaip išvengti šių sveikatos bėdų, jei darbas yra sėdimas? Nėra padėties be išeitis – kai kur jau praktikuojama kuo daugiau dirbti atsistojus ar atsakinėti į elektroninius laiškus bėgant bėgtakiu. Jei tokie būdai atrodo per daug drastiški, pasinaudokite šiais patarimais ir mėgaukitės efektyvesniu, sveikatai nekenksmingu darbu:

  • Bent kas 30 min padarykite pertrauką nuo sėdėjimo – atsistokite, pramankštinkite kojas, atlikite nugaros tempimo pratimus, pasivaikščiokite.
  • Laukia darbinis pokalbis telefonu? Telefonu kalbėkite atsistoję.
  • Organizuokite susitikimus, kur reikėtų stovėti, o ne sėdėti konferencijų salėje. Tokia susitikimų forma gali padėti išjudinti naujas idėjas ir bus kur kas naudingesnė sveikatai.

Maitinkitės sveikai ir subalansuotai

Tiek darbų, jog ir vėl pamiršote pavalgyti? Taip jau nutiko ne kartą ir ne du? Tuomet atsiranda didelė tikimybė, jog neišvengsite sveikatos bėdų. Reikia suprasti, kad vienas pagrindinių geros sveikatos veiksnių – sveika ir subalansuota mityba. Sveikai besimaitinantys darbuotojai yra produktyvesni, rečiau patiria stresą ir mažiau serga įvairiomis ligomis. Tad verta žinoti, kaip sveika mityba gali įtakoti darbo rezultatus:

  • Apsaugo nuo ligų. Tinkama mityba apsaugo nuo įvairių lėtinių ligų, tokių kaip diabetas, nutukimas. Taip pat sveikai maitinantis sumažėja rizika susirgti širdies ligomis.
  • Suteikia daugiau energijos. Vitaminai ir naudingos maistinės medžiagos, gaunamos iš sveiko maisto, padidina energijos kiekį. Negaunant reikiamų vitaminų ir maistinių medžiagų dažnai susiduriama, su tokioms sveikatos problemomis kaip galvos svaigimas, nuolatinis nuovargis, dusulys.
  • Gerina atmintį. Sveika mityba itin naudinga atminčiai. Valgantys sveiką maistą neretai gali pasigirti geresne atmintimi bei geresniu dėmesio sutelkimu.
  • Užtikrina kokybišką miegą. Sveikame maiste esančios maistinės medžiagos padeda atsipalaiduoti ir geriau išsimiegoti. Ne paslaptis, kad tik tinkamai pailsėjus galima pasiekti išties efektyvių darbo rezultatų.

Svarbu suderinti darbą su poilsiu

Siekiant, kad ir darbas būtų produktyvus, ir sveikata būtų gera labai svarbu nepamiršti tinkamai pailsėti. Įtampa, stresas, nuolatinis skubėjimas yra tai su kuo susiduria daugelis dirbančių žmonių ir tai, kas palieka ryškų pėdsaką mūsų sveikatoje. Todėl net ir turint itin įtemptą darbo grafiką, būtina rasti minutėlę poilsiui ar mėgstamai veiklai. Kaip atrasti darbo-poilsio balansą galite pasiskaityti čia. Pailsėję, nors ir trumpai, į darbus sugrįšite daug žvalesni, produktyvesni bei sveikesni.

Reklama

Palikite komentarą apie straipsnį

Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto
traffix.lt

Žiūrėti kitas naujienas

Žiūrėti kitas naujienas

Žiūrėti kitas naujienas

Žiūrėti kitas naujienas