Asociatyvi nuotrauka.

Nuomonių telefonas

Nepavyksta prisiskambinti šeimos gydytojui

Loreta EŽERSKYTĖ

 

Laikraščio skaitytojas Bronius prašė atsakyti, kodėl įvesta tokia tvarka, kad pacientas negali prireikus susisiekti su šeimos gydytoju, o konsultacijos pas specialistą turi laukti du mėnesius.

Ukmergiškis papasakojo, kad jis balandį sunkiai susirgo, buvo paguldytas į Ukmergės ligoninę, paskui išvežtas į Vilnių, ten patvirtinus diagnozę grąžintas tolimesniam gydymui į Ukmergę. Čia gydydamasis susirgo COVID-19, dvi savaites ligoninėje gydėsi šią ligą. Balandžio pabaigoje buvo išrašytas iš ligoninės.

„Dėl tolimesnio gydymo turėjau pasikonsultuoti su kardiologu ir pulmonologu. Kad patekčiau pas juos, turiu gauti šeimos gydytojo siuntimą. Grįžęs iš ligoninės kelias dienas bandžiau prisiskambinti į kabinetą savo šeimos gydytojui, bet nepavyko. Tuomet paskambinau į registratūrą. Mane užregistravo birželio pradžiai. Tuomet patekęs pas šeimos gydytoją ir gavęs siuntimą dar mėnesį lauksiu, kol pakliūsiu pas specialistus… Jaučiuosi prastai, dūstu, stipresnių vaistų negaliu nusipirkti, gydausi žolelėmis, bet iš to maža naudos. Jei būklė dar labiau pablogėtų, tektų kviesti greitąją pagalbą. Tačiau tokiu atveju gali tekti susimokėti – juk pagal nustatytą tvarką pirmiausia būtina kreiptis į šeimos gydytoją…“ – piktinosi vyras ir sakė, jog dėl „tokios betvarkės bus užtęsta jo liga, ją gydyti teks dar ilgiau“.

Skaitytojas mano, kad jo atveju turėtų būti galimybė iš karto telefonu susisiekti su šeimos gydytoju ir pradžiai bent pasikonsultuoti. Taip pat jis sakė, kad anksčiau gydytojui paskambindavo, jis atsiliepdavo. Dabar, tikriausiai pakeitus tvarką, šeimos gydytojui prisiskambinti nebepavyksta.

VšĮ Ukmergės pirminės sveikatos priežiūros centro vyriausioji gydytoja Gitana Čepienė atsiuntė tokį atsakymą: „Informuojame, jog išankstinė registracija konsultacijai pas šeimos gydytoją yra būtina, nebent pacientas mano, kad reikalinga būtinoji pagalba (skausmas, dusulys, labai aukšta temperatūra, trauma ar pan.). Registracija reikalinga tam, kad būtų tinkamai suplanuojami visų pacientų vizitai pas gydytojus, nustatoma pacientų apsilankymo eilė, apsilankymo laikas. Tik esant išankstinei pacientų registracijai galima užtikrinti tinkamą paslaugų teikimą visiems įstaigos pacientams. Be to VšĮ Ukmergės PSPC yra skelbiami visų šeimos gydytojų darbo telefonų numeriai, todėl gydytojo darbo metu pacientai gali skambinti į kabinetą, tačiau galima situacija, kad šeimos gydytojas darbo metu konsultuoja kitus, iš anksto užsiregistravusius pacientus.

Jeigu pacientui yra reikalinga būtinoji pagalba, pacientas turi kreiptis į registratūrą, kuri informuoja gydytoją apie būtinosios pagalbos poreikį. Gydytojas apžiūri pacientą valandos bėgyje. Dėl ūmaus sveikatos sutrikimo, kuris gali kelti pavojų paciento gyvybei, reikia skambinti bendruoju pagalbos telefonu 112. Būtinosios medicinos pagalbos teikimo tvarką ir mastą nustato Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2004 m. balandžio 8 d. įsakymu Nr. V-208 (Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2018 m. gegužės 23 d. įsakymo Nr. V-598 redakcija) patvirtintas „Būtinosios medicinos pagalbos teikimo tvarkos ir masto aprašas“. Lietuvos nacionalinei sveikatos sistemai priskiriamų asmens sveikatos priežiūros įstaigų teikiamų planinių pirminės ambulatorinės asmens sveikatos priežiūros, specializuotų ambulatorinių, dienos stacionaro, stacionarinių ir dienos chirurgijos paslaugų bei brangiųjų tyrimų ir procedūrų, kurių išlaidos apmokamos Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšomis, laukimo eilių stebėsenos ir asmenų registravimo į šias eiles tvarką reglamentuoja Valstybinės ligonių kasos prie Sveikatos apsaugos ministerijos direktoriaus 2014 m. spalio 28 d. įsakymu Nr. 1K-287 patvirtintas „Asmenų registravimo į asmens sveikatos priežiūros paslaugų laukimo eiles ir šių eilių stebėsenos tvarkos aprašas“ reglamentuoja Vadovaujantis šio aprašo 15 str., kiekvieno mėnesio 10-ą dieną yra fiksuojamos paslaugų, kurioms taikoma stebėsena, laukimo eiles. Šios eilės skelbiamos internetinėje svetainėje https://ligoniukasa.lrv.lt/lt/paslaugos/e-paslaugos/kur-ir-kiek-reikia-laukti-norint-gauti-sveikatos-prieziuros-paslaugas. Pacientų patekimo laikas pas atitinkamus specialistus skiriasi kiekvieną mėnesį, priklausomai nuo specialisto specialybės ir mėnesio užimtumo.“

Palikite komentarą apie straipsnį

  • Pacientas :
    "... tačiau galima situacija, kad šeimos gydytojas darbo metu konsultuoja kitus ..." - taip, tokia situacija gali būti, betgi visi telefonai dabar turi atmintį ir registruoja praleistus skambučius! Vyriausioji gydytoja pirmiausia yra administratorė ir turėtų spręsti tokias problemas, o jei jos kompetencijos trūksta "bombarduoti" kitas valstybines institucija, juk problemos visur panašios, bet (?). Kuo daugiau "bombarduotojų", tuo greičiau sprendžiasi problemos!

Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto
traffix.lt

Žiūrėti kitas naujienas

Žiūrėti kitas naujienas

Žiūrėti kitas naujienas

Žiūrėti kitas naujienas