Asociatyvi nuotrauka.

Įvairūs

Kaip pradėti gyventi sveikiau?

Noras gyventi sveikiau dažnai suintensyvėja pavasarį. Su bundančia gamta norisi ir sau pažadėti dar vieną sveiką pradžią. Iš tiesų nėra žmogaus, kuris sau ir savo kūnui sąmoningai nelinkėtų geros savijautos ir išvaizdos. Tačiau daryti sveikus pasirinkimus neretai trukdo netinkami įpročiai, su kuriais kovoti nėra lengva. Turbūt daugelis esame sau pažadėję – nuo pirmadienio (kito mėnesio, naujų metų, rudens ar vasaros) pradėsiu gyventi sveikiau. Siūlome keletą patarimų, kad šį kartą pažadas sau neliktų neįgyvendintas.

Pradėkite lengvai

Senovės kinų filosofas Lao Dzė yra pasakęs: „Net ir tūkstančio mylių kelionė prasideda nuo vieno žingsnio.“ Šiuo atveju kelionė yra jūsų sprendimas nuo šiol gyventi sveikiau. Jo įgyvendinimui nereikia konkrečios datos. Pradėkite jau dabar ir darykite tai palengva. Dideli gyvenimo pokyčiai niekuomet neįvyksta per vieną naktį. Jei iki šiol jūsų gyvenimo būdas nebuvo itin sveikas, nekurkite didelių, sunkiai įgyvendinamų planų ir nereikalaukite iš savęs per daug. Gyventi sveikiau pradėkite nuo mažų žingsnelių ir sveikesnių pasirinkimų. Galbūt tai bus vieną stiklinė vandens, šiek tiek daugiau daržovių pietų lėkštėje, kelionė į darbą pėsčiomis ar dviračiu. Tik lėti, bet užtikrinti pokyčiai gali padėti pasiekti tvarų rezultatą.

Vadovaukitės patikimais šaltiniais

Norint pradėti gyventi sveikiau jums prireiks žinių ir patikimos informacijos. Netikėkite greitų pokyčių pažadais ir nesivaikykite trumpalaikių dietų madų. Visa tai yra laikinos ir kartais jūsų kūnui netgi žalingos priemonės, kurios nepadės pasiekti ilgalaikio ir tvaraus rezultato. Tikrinkite bet kokį internete rastą sveikos gyvensenos patarimą, pasidomėkite siūlymo moksliniu pagrindu. Tai ypač aktualu vertinant įvairius greitą poveikį žadančius maisto papildus. Idealiu atveju rinkitės knygas apie sveikatą ir sveiką gyvenseną. Pasidomėkite ją parašiusio žmogaus išsilavinimu ir patirtimi.

Pagrindiniai sveikos gyvensenos principai

Nors viešojoje erdvėje yra gausu įvairių ir gana prieštaringų patarimų sveikam gyvenimui propaguoti, keletas dalykų yra universalūs. Tai yra sveika ir subalansuota mityba, žalingų įpročių atsisakymas (tabako, alkoholio vartojimo), reguliarus fizinis aktyvumas, pakankamas miego valandų skaičius ir teigiamas mąstymas, streso valdymas bei kiti emocinės sveikatos palaikymo būdai. Jau šiandien priimkite nors vieną sveikesnį sprendimą bet kurioje iš šių penkių sričių ir pradėkite savo pokyčių kelionę. Prisiminkite, čia svarbu ne greitis, o pastovumas.

Kelkite sau lengvai įgyvendinamus tikslus

Pradžiai išsikelkite sau nedidelį tikslą vienoje ar keliose sveikam gyvenimo būdui svarbių sričių. Stenkitės, kad pokyčiai būtų labai nedideli ir jūsų neišgąsdintų ir neatgrasytų nuo sprendimo gyventi sveikiau. Pavyzdžiui, galite nuspręsti, kad pusvalandį prieš miegą praleisite be ekranų – tai pagerins jūsų nakties poilsį. Mitybą pagerinsite nusprendę, kad pietaudami pasirūpinsite į patiekalą įtraukti bent dvi skirtingas šviežias daržoves. Sportuoti galite pradėti ir nuo dviejų minučių kas rytą. Tuo tarpu emocinę sveikatą galite pagerinti praktikuodami dėkingumą – sugalvodami nors vieną dalyką už ką šiandien galite padėkoti ir pasidžiaugti.

Fiksuokite pasiekimus

Sukurkite pasiekimų žurnalą, kuriame žymėtumėte savo naujus sveikus įpročius ir progresą jų laikantis. Naujus įpročius galite žymėti popierinėje užrašų knygelėje arba tam skirtose programėlėse. Tai turėtų suteikti papildomos motyvacijos ir progą pasidžiaugti laimėjimais. Jei kurį laiką pavyksta reguliariai laikytis naujų sveikų įpročių, palengva dodinkite jų skaičių ir ilginkite trukmę. Pravartu susirasti bendraminčių, su kuriais galėtumėte dalintis pasiekimais ir palaikyti vienas kitą. Prikalbinti sveikiems pokyčiams galite savo draugą arba suburti to paties tikslo vediną bendruomenę internete.

Sveikesnis kūnas ir geresnė savijauta yra geriausia dovana, kurią galite sau pasidovanoti. Tam nebūtini drastiški pokyčiai. Pradėkite po truputį ir leiskitės vedami naujų sveikų įpročių. Pirmas žingsnis gali būti naudinga ir įkvepianti knyga, vaisiai užkandžiui ar pasivaikščiojimas. Pasirinkimai šioje srityje beribiai. Tegu jie būna sveikesni!

Reklama

Palikite komentarą apie straipsnį

Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto
traffix.lt

Žiūrėti kitas naujienas

Žiūrėti kitas naujienas

Žiūrėti kitas naujienas

Žiūrėti kitas naujienas