Asociatyvi nuotrauka.

Sveikata

Svarbiausia – gera nuotaika

Kamilė STRACHĖ

Spalio 10-ąją kasmet minime Pasaulinę psichikos sveikatos dieną. Ji mums primena apie psichinės sveikatos, jos stiprinimo, prevencijos svarbą. Ta proga Dukstynos pagrindinės mokyklos psichologės Indrės GUMBARAGIENĖS paklausėme, kokie yra svarbiausi patarimai gerai psichologinei sveikatai palaikyti.

Pasak psichologės, pirmas (ir svarbiausias!) faktorius yra nuotaika. „Saugokite ją, – ragina psichologė. – Reikia žinoti, kad neigiamos emocijos, pergyvenimai ir baimė griauna sveikatą. Tad atminkite, visada galite pasirinkti, su kuo bendrauti, į ką žiūrėti, ko klausytis, ką skaityti ir tai lems, kaip jausitės. Bendravimas su nuolatos besiskundžiančiais žmonėmis, kurie nieko nedaro, kad keistų savo padėtį, jums kenkia taip pat, kaip ir blogas maistas ar blogas oras. Puiku, jei šalia yra suprantantis sutuoktinis, kiti šeimos nariai, tačiau reikėtų turėti tikrą draugą sielai. Tokį, kuriuo visiškai pasikliaujate. Tik jam reikėtų išsipasakoti jūsų skausmų priežastis bei „nuodėmes“ ir kartu ieškoti išgyvenimo kelių. Labai svarbus sveikatos nuotaikos svertas – visų praeities blogybių pašalinimas. Taip pat gyvenkite ,,čia ir dabar“, nebijokite ateities, juk ji vis tiek ateis. Jeigu jūs nuolat abejojate dėl įvairių smulkių pasirinkimų, jums būtina keisti požiūrį į savo gyvenimo prasmę.“

I. Gumbaragienė siūlo kuo daugiau judėti: „Stenkitės kiekvieną dieną užsiimti kažkuo maloniu. Nesvarbu, kuo – tai gali būti gimnastika, žaidimai, bėgiojimas, joga, plaukimas, pasivaikščiojimai. Judėjimas reikalingas jūsų organizmo normaliam gyvenimui.“

Gerą nuotaiką suteikia ir mėgstama veikla. Reikia rasti tokių užsiėmimų, kurie teiktų malonumą, džiaugsmą. „Labai svarbi ir psichinės sveikatos taisyklė – švara. Kūno, aplinkos, drabužių. Patogūs, natūralių pluoštų, švarūs, šviesūs rūbai atspindi harmoningą žmogų, nes kiekvienas renkasi tai, kokia yra jo vidinė švara. Sveikam žmogui kasdienės vandens procedūros yra būtinos. Dar geriau, jeigu dar ir grūdinamasi. Kūno vidaus švara – tai maistas ir gėrimai: žali, neapdoroti vaisiai bei daržovės turėtų sudaryti didesnę dienos maisto dalį. Gerkite žalią arbatą ir negazuotą vandenį“, – pataria psichologė.

Nuostabus organizmo atsistatymo garantas – geras, nepertraukiamas, ramus nakties miegas. Todėl reikėtų anksti gultis ir anksti keltis, tai yra gyventi gamtos ritmu. Kad miegas būtų pilnavertis, prieš gulant patartina pasivaikščioti. Natūrali patalynė, lova, rami harmoninga miegamojo aplinka ir visada grynas oras padės miegoti ramiai, sapnuoti energiją kaupiančius sapnus.

„Na, ir paskutinis patarimas gerai psichinei savijautai palaikyti, tai – keliavimas. Pandemijos metu tą padaryti buvo sunku, tačiau dabar vėl turime visas galimybes. Keliaukite ir įsitikinsite, kad krūva problemų ir ligų paliks jus nė nepastebėjus. Stenkitės nors kartą metuose išvykti iš namų, pamatyti kažką naujo, susipažinti, raskite kelionėse naujų bičiulių, bendraminčių, palydovų, nes tada pasikeis ne tik jūsų sveikata, bet ir gyvenimo skonio kokybė. Nesvarbu, koks kelionės mastas, svarbiausia – pakeista įprasta aplinka“, – teigia I. Gumbaragienė.

Palikite komentarą apie straipsnį

Naujienos iš interneto
traffix.lt

Žiūrėti kitas naujienas

Žiūrėti kitas naujienas

Žiūrėti kitas naujienas

Žiūrėti kitas naujienas