„Eco Bagis“ produkcija.

Jaunimas

Savo verslus kuriantys moksleiviai sprendžia aplinkosaugos problemas

Kovo mėnesį šalies regionuose vyko internetinės jaunimo verslumo ugdymo organizacijos „Lietuvos Junior Achievement“ jaunųjų bendrovių parodos – „eXpo“, kuriose verslus mokyklose vystantys moksleiviai pristato savo kuriamus produktus ir siūlomas paslaugas. Realią verslo kūrimo patirtį suteikiančios programos „AcceleratorX“ konkursuose dėl geriausios jaunosios bendrovės vardo regionuose varžėsi 452 mokiniai, mokyklose įkūrę net 113 verslų.

Atskiras jaunųjų bendrovių konkursas surengtas Ukmergės mieste. Pirmąją vietą čia laimėjo Jono Basanavičiaus gimnazijos devintokių Gabijos Minkštimaitės, Austėjos Pesliakaitės, Austėjos Navickaitės ir Lukos Kaminskaitės įkurta jaunoji bendrovė „Fast talkers“.

Moksleivės gamina higienos priemones, kurių unikalumas slypi etiketėje. „Nors vartotojams ir svarbu žinoti, už ką jie moka pinigus, dažnai pirkti pasirenkamos higienos priemonės turi sudėtingą sudėtį, neaiškias sudedamąsias dalis. Tai produktai, kuriuos dažniausiai randame prekybos centruose, higienos priemonės, kurios yra lengviau prieinamos, tačiau ne visada natūralios. Norėdami šią problemą išspręsti, mes sugalvojome sukurti aiškiai vartotojams suprantamos sudėties produktą. Sprendimas inovatyvus, nes mūsų kuriamų higienos priemonių sudėtį sudaro itin nedaug ingredientų, kurių pagrindiniai – išgaunami iš augalų. Ir visi jie natūralūs! Be to, mūsų produktai išsiskiria ir originaliomis formomis bei kvapais“, – apie kūrybišką verslo idėją pasakoja jaunosios antreprenerės. Šiuo metu daugiausia laiko devintokės skiria muilų gamybai, kuriais ir prekiauja, tačiau ateityje, kaip pasakoja, bendrovės asortimentą papildys dezodorantais ir lūpų balzamais.

Jono Basanavičiaus gimnazijos auklėtinės įsitikinusios, kad verslumo ir finansinio raštingumo įgūdžiai moksleiviams būtini. „Verslumas ugdo ir problemų sprendimo, komandinio darbo įgūdžių, taip pat mokomasi nesėkmę priimti kaip augimo proceso dalį. O finansinis raštingumas padeda suprasti pinigų vertę – finansiškai išprusę moksleiviai suvokia biudžeto ir taupymo svarbą“, – mintimis dalijasi mokinės.

Išvardintus įgūdžius moksleivės tobulino ir regioniniame jaunųjų bendrovių konkurse. „Išmokome bendrauti su klientais, suprasti jų norus, kūrėme savo el. prekybos sprendimą ir susipažinome su skaitmeninės rinkodaros pagrindais. Iki šio konkurso itin daug dėmesio rinkodarai neskyrėme, tad tikrai džiaugiamės patobulėję šioje srityje ir dabar tam skirsime daugiau savo laiko“, – ateities darbus jau planuoja moksleivės.

Pirmąją vietą laimėjusiai „Fast talkers“ komandai prizą įsteigė SEB bankas. Antrąją vietą užėmusią Antano Smetonos gimnazijos jaunąją bendrovę „Eco Bagis“ pasveikino „bzn start“. Moksleiviai kuria visiškai ekologišką verslą – gamina daugkartinius pirkinių maišelius ir taip skatina žmones naudoti mažiau plastiko. Trečioji vieta atiteko senus drabužius atnaujinančiai Marijampolės Sūduvos gimnazijos mokinių komandai „NapoNeki“.

„G. ž.“ inform.

„Fast talkers“ gaminiai.

Palikite komentarą apie straipsnį

Naujienos iš interneto
traffix.lt

Žiūrėti kitas naujienas

Žiūrėti kitas naujienas

Žiūrėti kitas naujienas

Žiūrėti kitas naujienas