Jaunimas

Varžysis dėl geriausio jaunosios bendrovės vardo

Kovo 8–21 dienomis vyksta jau trečiąjį kartą jaunimo antreprenerystės ir finansinio raštingumo organizacijos „Lietuvos Junior Achievement“ organizuojama internetinė stovykla moksleiviams „Challenge The Challenge“ (liet. – „Mesk iššūkį iššūkiui“). Šįkart jaunųjų verslininkų išbandymo tema apie el. prekybą – kaip parduoti internete. Net 452 iššūkį priėmę mokiniai, mokyklose įkūrę 113 verslų, dėl geriausio el. prekybos sprendimo varžysis nacionaliniame konkurse, o regioniniuose Alytaus, Kauno, Klaipėdos, Panevėžio, Šiaulių ir Vilniaus apskričių, taip pat Ukmergės miesto konkursuose – dėl geriausio jaunosios bendrovės vardo.

Pirmą kartą tokia internetinė stovykla vyko praeitais metais, COVID-19 pandemijos ir pavasarį paskelbto karantino laikotarpiu. Ieškoti koronaviruso sukeltų problemų sprendimo būdų organizatoriai tada moksleivius kvietė norėdami parodyti, kad verslą bei inovacijas galima kurti ir namuose – internetu. Inovatyvus internetinis renginio formatas organizatorių sprendimu vėl buvo pasirinktas dėl šalyje nešvelnėjančių karantino sąlygų, ir dabar keičia tradicines, kiekvienais metais pavasarį Lietuvos regionuose vykstančias jaunųjų bendrovių parodas – eXpo, kuriose verslus mokyklose kuriantys moksleiviai pristato ir parduoda savo kuriamus produktus bei siūlomas paslaugas. Nuotolinio renginio tikslas – paskatinti mokinius priimti drąsesnius sprendimus ir suteikti realią galimybę kartu su ekonomikos, verslumo mokytojų bei patyrusių verslo mentorių pagalba vos per dvi savaites ne tik susikurti savo sprendimą el. prekybai, tačiau jį taip pat pritaikyti praktikoje, išbandyti jėgas prekiaujant internete.

„Atrodo, antroji COVID-19 banga atslūgsta. Tačiau jai atsitraukiant pranešama,  jog atvilnija trečioji. Ir nors daliai verslų jau leista nedrąsiai atverti duris, ateitis išlieka miglota. Klausimas toks pat, kaip ir pandemijai prasidėjus – kaip prisitaikyti prie suvaržymų? – svarsto ir iššūkio moksleiviams kontekstu dalinasi „Lietuvos Junior Achievement“ direktorė Andželika Rusteikienė. – Į šį klausimą atsakymo ieško ir dėl karantino ribojimų nukentėję moksleivių verslai. Uždarius mokyklas, jaunosios bendrovės prarado pagrindinę savo prekyvietę, o kartu ir didelę dalį pirkėjų – mokyklos bendruomenės narius. Norime sudaryti terpę mokiniams ieškoti sprendimų ir prisitaikyti prie susidariusios situacijos, taip pat suteikti galimybę stiprinti šiandienos iššūkių akivaizdoje būtinas savybes: iniciatyvumą ir išradingumą sprendžiant problemas, pozityvią mąstyseną, lankstumą ir atkaklumą siekiant savo tikslų.“

Pirmąją iššūkio savaitę – kovo 8–14 dienomis – moksleiviai dalyvavo internetiniuose seminaruose ir savarankiškai, konsultuojami verslo mentorių, atliko praktines užduotis – susipažino su el. prekyba ir skaitmeninės rinkodaros pagrindais, kūrė arba tobulino jau susikurtą prekybos internete sprendimą: el. parduotuvę, socialinių tinklų puslapį arba paskyrą el. prekybos platformoje. Kiekvieną pirmojo etapo dieną verslus kuriantys mokiniai nagrinėjo naują temą: kovo 8-ąją „piešė“ produkto ar paslaugos vartotojo paveikslą, kovo 9–10 dienomis susipažino su įvairiais el. prekybos sprendimais, kovo 11-ąją mokėsi skaitmeninės rinkodaros pagrindų, o kovo 12-ąją ruošėsi prekybos internete startui.

Antrąją iššūkio savaitę – kovo 15–21 dienomis – verslus kuriančių moksleivių komandos pradės prekybą internete ir nacionaliniame konkurse varžysis dėl daugiausiai pardavimų padariusios ir geriausią el. prekybos sprendimą sukūrusios jaunosios bendrovės vardo. Taip pat konkuruos regioniniuose renginiuose, kuriuose turės pristatyti savo verslo idėją, atsakyti į verslininkų užduotus klausimus, gaus vertingų jų patarimų. Kovo 15-ąją vyko Alytaus regioninė eXpo, kovo 16-ąją – Kauno, kovo 17-ąją – Klaipėdos ir Panevėžio, kovo 18-ąją numatytos Šiaulių ir Ukmergės miestų eXpo, o kovo 19-ąją – Vilniaus regioninė eXpo. Šių nuotolinių renginių metu moksleiviai pristatys savo verslo idėjas, pokalbiuose su komisija įsivertins per jaunosios bendrovės kūrimo laikotarpį padarytą pažangą, taip pat pademonstruos per praktines verslumo pamokas įgytus įgūdžius bei kompetencijas, finansinio raštingumo žinias ir orientaciją ekonominėje aplinkoje.

Pagrindinis prizas pirmąsias vietas regioninėse parodose užėmusioms moksleivių komandoms – bilietas dalyvauti gegužės 7-ąją vyksiančioje nacionalinėje „Lietuvos Junior Achievement“ jaunųjų bendrovių eXpo. Tai finalinis dar mokykloje mokiniams realią verslo kūrimo patirtį suteikiančios verslumo ugdymo programos „AcceleratorX“ renginys, kuriame dėl geriausio metų moksleivių verslo vardo ir kelialapio į europinį konkurso etapą varžosi jaunosios bendrovės iš visos Lietuvos mokyklų. Vietą nacionalinėje eXpo taip pat iškovos iš visų dalyvių daugiausiai pardavimų antrąją iššūkio savaitę padariusi ir geriausią el. prekybos sprendimą sukūrusi moksleivių komanda.

Ukmergėje dėl geriausio jaunosios bendrovės vardo varžysis 6 mūsų rajono jaunosios bendrovės ir Kėdainių „Atžalyno“ gimnazijos bendrovė „McKet“, kurianti maketus įvairioms įmonėms, mokykloms, juridiniams asmenims. Savo veiklą ir gaminius pristatys Ukmergės Antano Smetonos gimnazijos jaunosios bendrovės – „Eco bagis“, kurianti maišelius iš atraižų; EPOXEED, gaminanti kanceliarines prekes iš epoksidinės dervos ir papildomų papuošimų; „Eco-Notes“, gaminanti ekologiškus knygų skirtukus iš rankų darbo popieriaus, taip pat Jono Basanavičiaus gimnazijos bendrovės – ERDV-ė, sprendžianti tetrapak pakuočių rūšiavimo problemą; „Fast Talkers“, gaminanti higienos priemones (muilus, dezodorantus, lūpų balzamą); SATTA, gaminanti stiklo gaminius iš spalvoto stiklo atliekų.

„G. ž.“ inform.

Palikite komentarą apie straipsnį

Naujienos iš interneto
traffix.lt

Žiūrėti kitas naujienas

Žiūrėti kitas naujienas

Žiūrėti kitas naujienas

Žiūrėti kitas naujienas