Asociatyvi nuotrauka.

Įvairūs

Automobilių funkcijos ir patogumai, kurių jau greitai nebeliks

Kadaise galimybė turėti radiją automobilyje skambėjo kaip utopija, automobiliai turėdavo kelis raktelius – vieną atrakinimui, vieną bagažinei ir vieną užvedimui. Laikui bėgant ir technologijoms žengiant pirmyn privalumų vis daugėjo, kai kurie neatlaikė laiko išbandymų ir išnyko, o kiti atlaikė laiko išbandymus. Bent jau kol kas. Kartu su automobilių istorijos tikrinimo platfoma carVertical pateikiame pagrindinius automobilių funkcionalumus, kurie, mūsų manymu, greitai išnyks.

Kasečių ir CD grotuvai

Kasečių grotuvą rastumėme tik sename iki maždaug 2005-ųjų pagamintame automobilyje, tačiau carVertical duomenimis jų dar yra naudotų automobilių rinkoje, Kaip ir gyvenime, kasetes greitai nurungė kompaktinės plokštelės. Dutūkstantųjų pradžioje tai buvo laikoma apčiuopiamu privalumu prieš konkurentus, kai kurie automobiliai turėdavo CD keitiklius ir galėjo klausyti dar daugiau kūrinių. Automobiliai netgi turėdavo vietą, kur jie galėtų būti laikomi. Dabar tai tik – brangus privalumas kai kuriuose naujuose automobiliuose. Automobiliai jau turi USB signalu priimamą garsą, Apple Carplay, Android auto ir panašias funkcijas, taip pat prieš dešimmetį išpopuliarėję FM moduliatoriai irgi plačiai naudojami – muziką galima leisti tiesiai iš telefono. Natūraliai kyla klausimas – kam tada mums CD grotuvas.

Mygtukai ir rankenlėlės

Kad ir kaip būtų gaila – ekranai užkaraliaus automobilius taip pat, kaip užkaraliavo telefonus. Visi esame vaikystėje maigę automobilių mygtukus ir rankenėles tikrindami, kaip jie veikia ir ką jungia Teisybės dėlei, automobilyje mygtukai ir rankenėlės turėtų išsilaikyti ilgiau nei CD grotuvai, mes mėgstame spausti ir spaudžiant mygtukus galime apčiuopomis rasti reikalingą funkciją, taip pat nevengiame garsą ar ventiliatoriaus stiprumą pareguliuoti rankenėle. Taip tiesiog patogiau ir dažnu atveju tai galime padaryti apčiuopomis, neatitraukdami žvilgsnio nuo kelio. Tuo tarpu ekrane ieškoti ir žiūrėti, ar tikrai ten nuspaudei, yra daug nepatogiau. Tuo labiau lietimui jautrūs ekranai ne visada būna pakankamai jautrūs prilietimui, kai kurie dar iki šiol kimba ir stringa. Suprantama, laikui bėgant ir gamintojams vis labiau konkuruojant, visi ekranai taps greiti ir patikimi.

Apdairesni gamintojai netgi siūlo abi alternatyvas, pavyzdžiui, garsą galima reguluoti ir ekrane, ir rankenėle. Abi pusės patenkintos, o gamintojas apsidraudžia nuo atvejų, kada jo automobilio nesirenka tik dėl mygtukų nebuvimo. Kai tokia konkurencija – geriau nerizikuoti.

Mechaninė pavarų dėžė

Jau daugiau nei šimtmetį judėti padedanti mechaninė pavarų dėžė yra vis retesnis svečias automobiliuose. Pirma reikia atkreipti dėmesį į tai, kodėl šios pavarų dėžės išsilaikė tiek ilgai. Aišku, jos buvo pirmosios ir joms nebuvo alternatyvų, tačiau automatinės transmisijos atsirado panašiu metu ir taip pat greitai paminės savo šimtmetį. Nors patentas buvo trisdešimtmečiu anksčiau, mums pažįstama pavarų dėžė atsirado penkiasdešimtaisiais. Pagrindinė priežastis, kodėl automatinės transmisijos ilgai „neprigijo“, buvo patogumas ir patikimumas. Ilgą laiką automatinė pavarų dėžė buvo laikoma ne tikrų vairuotojų įrankiu, tikras vairuotojas turi jausti savo automobilio važiavimą. Laikui bėgant jos pradėjo patogėti, vis labiau tikti greitam startui ir būti vis patikimesnėmis. Šiuolaikinės pavarų dėžės yra daug geresnės ne tik už savo pirmtakes, bet ir už mechanines dėžes su patyrusiu vairuotoju. Jos geba atlaikyti dideles apkrovas, perjungti pavaras sklandžiau ir tiksliau už bet kurį vairuotoją. Todėl jų jau nebėra galinguose ir prabangiuose automobiliuose, Taip pat vis labiau populiarėjantys elektromobiliai ir hibridiniai automobiliai nebeturi jokio poreikio galią perduoti per mechaninę pavarų dėžę, o ir technologiškai tai būtų per daug sudėtinga. Todėl tokio produkto, kaip elektinis automobilis su mechanine pavarų dėže, tiesiog nėra. Ekonominėje klasėje šios pavarų dėžės dar dažnos, tačiau anksčiau ar vėliau patogumas įsigalės kasdieniuose automobiliuose.

Reklama

Palikite komentarą apie straipsnį

Žiūrėti kitas naujienas

Žiūrėti kitas naujienas

Žiūrėti kitas naujienas

Žiūrėti kitas naujienas