Aktualijos, Žmonės

Atrinkta į nacionalinį projektą

Gabrielė BRAZAITYTĖ

Vilniaus universiteto Komunikacijos fakulteto studentė

Į Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos (ŠMSM) parengtą projektą „Parama mokyklų vadovams, ugdymo turinio reformoms Lietuvoje lyderiams“ atrinkta dalyvauti ir Dukstynos pagrindinės mokyklos direktorė Daiva Liumparienė.

Tarp 30-ies kitų atrinktų asmenų patekusi D. Liumparienė teigia projektu susidomėjusi dėl siekio darniai koordinuoti mokyklos veiklą: „Kadangi mokytojai ruošiasi sistemingai – kuriamas turinys, organizuojami mokymai, mokyklų vadovams labai svarbu turėti aiškią viziją, kaip veikia vis atsinaujinanti švietimo sistema.“

ŠMSM parengtu projektu bus siekiama daugiau dėmesio skirti ne infrastruktūros valdymui, o ugdymo turinio vadybai. Direktorės teigimu, tai opi mokyklų vadovų problema. „Nors visi suvokia, kad direktorius turi rūpintis tiek ugdymo turinio vadyba, tiek infrastruktūra, realiai situacija yra kiek kitokia – vadovai vis daugiau dėmesio skiria technokratiniams, finansiniams dalykams, o ugdymo turinio priežiūrą paveda pavaduotojams, patys nuo to kiek nusišalindami“, – aiškina D. Liumparienė.

Ji prisipažįsta suprantanti šios tendencijos priežastis – esą dėl didelio jiems priskiriamų atsakomybių krūvio direktoriai nespėja prižiūrėti ugdymo turinio, tačiau teigia tokio elgesio nepateisinanti: „Visiškai nedalyvauti ir nesirūpinti švietimo turinio įgyvendinimu yra savanaudiška ir neteisinga. Ši programa, viliuosi, išmokys, kaip suderinti abiejų sričių koordinavimą.“

Kaip praneša Nacionalinė švietimo agentūra, projektas truks dvejus metus. Pirmaisiais metais 30 švietimo specialistų dalyvaus kas mėnesį rengiamuose mokymuose apie mokymo lyderystę bei drauge su tarptautiniais ekspertais rengs mokomosios medžiagos paketą, kuriuo vėliau bus galima naudotis visose Lietuvos mokyklose. Antraisiais metais bandomosios grupės nariai, įvaldę mokymo lyderystės gebėjimus, rengs kitus mokyklų vadovus. Tačiau, pasak D. Liumparienės, projekto tikslai pastebimais rezultatais virs dar negreitai. „Tam gali prireikti ir dešimtmečio. Tai, kas atsitinka popieriuje, vaikuose ima matytis tik po kelerių metų. Galbūt kiek greičiau pokyčių sulauksime stebėdami mokytojų patirtis – jie jausis palikti vieni, ar buriami, skatinami bei palaikomi. Kaip direktorė, visada stengiuosi užtikrinti jiems galimybę pasikonsultuoti dėl savo sprendimų tinkamumo bei suteikti visas būtinas priemones sklandžiam darbui su vaikais“, – kalba įstaigos vadovė.

D. Liumparienė džiaugiasi, jog šį kartą naujinant ugdymo programą dalyvavo daugiau mokytojų nei aukštųjų mokyklų mokslininkų, tačiau teigia, jog visapusiškai ugdymo programai parengti reikalingos abi pusės – tiek praktikai, tiek teoretikai: „Kad tobulėtume, būtinai reikalingos teorinės žinios – pedagogikos, medicinos, psichologijos ir socialinėje srityse. Mums neišvengiamai reikia mokslininko požiūrio, kad žinotume kryptį. O tam, kad idėją paverstume kūnu, reikalinga mokytojų praktinė patirtis. Be mokslininkų švietimas eitų į niekur, o be praktikų – bet kur“.

Palikite komentarą apie straipsnį

  • Juozas :
    labai gerai !

Žiūrėti kitas naujienas

Žiūrėti kitas naujienas

Žiūrėti kitas naujienas

Žiūrėti kitas naujienas