Redakcijos archyvo nuotrauka.

Aktualijos, Naujausi

Gydymo įstaigos dėl galimos rizikos į vidų įsileis ne visus

Nijolė STUNDŽIENĖ

Poliklinikos vėl atveria duris pacientams, tačiau, siekiant užkirsti kelią galimam koronaviruso infekcijos plitimui, kiekviena iš jų turės organizuoti savo darbą pagal pasirengtą ir su Nacionaliniu visuomenės sveikatos centru suderintą paslaugų atnaujinimo ir teikimo planą. Nors paslaugų prieinamumas plečiasi, pirminės sveikatos priežiūros centrai kaip ir anksčiau, dažniau su pacientais bendraus nuotoliniu būdu.

Parengė rekomendacijas

Sveikatos apsaugos ministerija nurodė, kad kiekviena poliklinika savo plane turi pagal infrastruktūrą apskaičiuoti maksimalų galimą priimti pacientų skaičių per dieną, konsultacijoms ir procedūroms reikalingų kabinetų skaičių, numatyti jų užimtumo ir dezinfekcijos tvarką. Taip pat plane turi būti numatyti detalūs įstaigos ir personalo veiksmai, jei gydymo įstaigoje būtų identifikuotas koronoviruso infekcijos atvejis.

Atnaujinus paslaugas, prioritetas ir toliau bus teikiamas nuotoliniam paslaugų teikimo būdui (tokių kaip vaistų ir medicinos pagalbos priemonių išrašymas, elektroninių nedarbingumo pažymėjimų išdavimas ir tęsimas, šeimos gydytojo, gydytojo specialisto, slaugytojo konsultacijos, būtinųjų tyrimų paskyrimas), o tiesioginis kontaktas su pacientu būtų tik tuomet, kai paslaugos neįmanoma suteikti nuotoliniu būdu.

Įstaigos vadovas privalo užtikrinti, kad būtų vykdoma per dieną galimo priimti maksimalaus pacientų skaičiaus stebėsena, vertinama epidemiologinė situacija, o jai keičiantis, koreguojamas maksimalus aptarnaujamų gyventojų skaičius.

Pirmame etape rekomenduojama priimti ne daugiau kaip 50 proc. maksimalaus per dieną galimo priimti pacientų skaičiaus, vėliau – atsižvelgiant į šalies epidemiologinę situaciją.

Suteikė daugiau nei 6 tūkst. nuotolinių paslaugų

Ukmergės pirminės sveikatos priežiūros centro (PSPC) vyriausioji gydytoja Gitana Čepienė „Gimtajai žemei“ sakė, kad įstaiga duris pacientams plačiau pravėrė jau šią savaitę, t. y. nuo gegužės 11 dienos.

„Parengus paslaugų atnaujinimo planą, numačius pacientų srautų valdymą bei atlikus įstaigos žmogiškųjų resursų analizę pradėtos teikti planinės asmens sveikatos priežiūros paslaugos: profilaktiniai patikrinimai, prevencinės programos, atliekami tyrimai, kurie reikalingi planinėms operacijoms“, – komentavo PSPC vadovė.

Pasak jos, nors apribojimai švelninami, gydymo įstaiga ir toliau stengsis daugiau paslaugų teikti nuotoliniu būdu. Nuo karantino pradžios, kovo 16 dienos, iki balandžio 30 dienos Ukmergės PSPC buvo suteikta 6 039 nuotolinės paslaugos.

„Panašu, kad turėsime išmokti gyventi su koronaviruso užsikrėtimo rizika, todėl prioritetas ir toliau lieka nuotoliniam bendravimui, o tiesioginio kontakto metu bus aptarnaujama mažiau pacientų“, – teigė G. Čepienė. Ir pridūrė, kad pirmame paslaugų atnaujinimo etape dalis šeimos gydytojų, nepriklausančių rizikos grupei, turi numatytas darbo valandas pacientams apžiūrėti tiesioginio kontakto metu. Tuo tarpu visose ambulatorijose, išskyrus Taujėnų, ir toliau bus teikiamos tik nuotolinės paslaugos bei vykdomi planiniai skiepijimai iš anksto sutartu laiku.

Pasak vyr. gydytojos, pacientai, norėdami mediko konsultacijos, pirmiausia turi skambinti į registratūrą telefonais (8 340) 65 260, (8 340) 65 256 ir registruotis nuotolinei paslaugai. „Tik po jos gydytojas nuspręs, ar teiks paslaugą nuotoliniu būdu, ar skirs pacientui laiką atvykti į polikliniką. Šiuo metu internetu registracija pas gydytojus nevykdoma“, – aiškino G. Čepienė.

Privalo atvykti paskirtu laiku

Kaip aiškino įstaigos vadovė, kiekvieno paciento apžiūrai tiesioginio kontakto metu numatyta skirti 30 minučių, į šį laiką įskaičiuota ir kabineto dezinfekcija bei vėdinimas.

„Labai svarbu pacientams žinoti, kad jie privalo atvykti į konsultaciją paskirtu laiku, t. y. ne anksčiau 10 minučių iki konsultacijos ir ne vėliau 10 minučių iki aptarnavimo laiko pabaigos, arba informuoti gydytoją, kad į konsultaciją neatvyks. Tuomet šio paciento laikas galės būti panaudojamas kito ligonio apžiūrai. Tačiau vėluojantys visai nebus priimami ir turės registruotis iš naujo“, – reikalavimus vardijo vyr. gydytoja.

Siekiant išvengti įstaigos darbuotojų ir pacientų galimo užsikrėtimo koronaviruso infekcija, prieš įeinant į įstaigą pacientams matuojama kūno temperatūra, dezinfekuojamos rankos, visi turi dėvėti veido apsaugos priemones.

Ukmergės PSPC pacientų srautų valdymui numatyti skirtingi įėjimai, apie kuriuos kiekvienas informuojamas nuotolinės konsultacijos metu. Karščiuojantys ir ūmios kvėpavimo takų infekcijos požymių turintys asmenys, skambindami į registratūrą bei informavę apie simptomus, sujungiami su gydytojo kabinetu. Šeimos gydytojas nuotolinės konsultacijos metu individualiai parinks tyrimų ir gydymo taktiką.

Pasak G. Čepienės, paskirtus tyrimus bus stengiamasi atlikti vieno apsilankymo metu, tačiau eilėse laukti nereikės, nes visiems bus paskirtas konkretus laikas. Tyrimai atliekami kiekvieną dieną nuo 7 iki 12 val. pirmame aukšte specialiai įrengtame kabinete.

„Gyventojai taip pat gali registruotis ir profilaktiniams patikrinimams. Skubėti ir jaudintis dėl to, kad neatliktas periodinis ar įsidarbinant privalomas profilaktinis sveikatos patikrinimas, neverta. Valstybinės darbo inspekcijos paaiškinimu, tą padaryti bus galima per tris mėnesius nuo karantino pabaigos“, – informavo vyr. gydytoja.

Ji taip pat pranešė, kad Odontologijos skyrius ir toliau teiks tik būtinosios pagalbos paslaugas.

Paslaugas plečia ir kitos pirminės sveikatos priežiūros įstaigos

Ukmergėje veikiančios UAB „Teragyda“ ir UAB „Vilkmergės klinika“ taip pat parengė paslaugų atnaujinimo planą ir daugiau pirminės sveikatos priežiūros paslaugų teiks nuo ateinančio pirmadienio, gegužės 18 dienos.

Abiejose gydymo įstaigose dėl rizikos užsikrėsti COVID-19 virusu prioritetu ir toliau išlieka nuotolinės medikų konsultacijos, šiuo būdu išrašomi receptai bei nedarbingumo pažymos. Tačiau jei dėl paslaugos specifikos nuotolinė paslauga negali būti suteikta, tada gydytojas kvies pacientą atvykti.

UAB „Teragyda“ į tiesiogines ir nuotolines konsultacijas registruoja tel. (8 340) 64 778, 8 616 29 312 (Antakalnio g. 60) ir tel. (8 340) 65 303, 8 618 24 503 (Anykščių g. 21).

Kadangi karantino sąlygos yra sušvelnintos, ši gydymo įstaiga jau vykdo planines konsultacijas, profilaktinius patikrinimus, prevencines programas, skiepija, atlieka tyrimus.

Įstaigos odontologai laikinai teiks tik būtinosios pagalbos paslaugas.

UAB „Vilkmergės klinika“ odontologas vykdys planines konsultacijas, į kurias pacientai turės registruotis iš anksto telefonu.

Taip pat įstaigoje bus teikiamos planinės šeimos gydytojo, akušerio-ginekologo konsultacijos, masažo paslaugos, atliekami skiepai, laboratoriniai tyrimai.

Pacientų registracija vykdoma registratūroje tel. (8 340) 53 330, 8 618 55 952.

Palikite komentarą apie straipsnį

  • Julija :
    Is tikruju kaip pasiekti poliklinika is Pasiles Gal Ukmergeje isvis nebevazines viesasis transportas Griztame i senus laikus
  • nu jo :
    Labai gaila, kad iš II lygio regioninės ligoninės liko tik Ukmergės medicinos punktas.
  • Che :
    Tai juk visvien miesto viesasis transportas nevaziuoja. Didzioji dalis juo i poliklinika vykdavo. Ir kaip zmogui neturinciam savo transporto atvykti 10 min pries konsultacija? Tarkim is rajono kur tarpmiestiniai autobusai eina ryte ir vakare.. Kur zmoguj prie poliklinikos kelias valandas trintis?