Darbuotojai bendrauja virtualiai.

Jaunimas, Naujausi

Nuotolinio mokymosi iššūkį priėmėme

Aušra DANIELIENĖ

Vaikų lopšelio-darželio „Nykštukas“ priešmokyklinio ugdymo mokytoja

Visiems šis pavasaris kitoks. Ne išimtis ir mes, vaikų lopšelio-darželio „Nykštukas“ bendruomenė. Kovo 16 dieną teko uždaryti įstaigos grupes, išsiskirstyti kiekvienam į savo namus nežinia kuriam laikui. Visus atskyrė koronavirusas. Mums, priešmokyklinio ugdymo mokytojoms, kilo vidinė sumaištis, abejonės, pasimetimas ir begalė klausimų, kaip ugdysime priešmokyklinukus šiuo laikotarpiu. Laukė didelis išbandymas.

Pasiruošimui daug laiko neturėjome, tad priėmėme mums mestus iššūkius ir kibome į darbus. Teko daugiau dėmesio skirti tobulėjimui, informacinėms ir komunikacinėms technologijoms, nes tai nebuvo mūsų stiprioji pusė. Atradome daug naujų platformų, daug įvairių pasiūlymų, mokymų, nuotolinių seminarų. Dirbti su naujomis platformomis mokėmės bendradarbiaudamos su kolegėmis Rita Jakiene ir Stase Kojiene, padėjome viena kitai suprasti jų galimybes. Pasirinkome „Zoom“ platformą, kuria naudojamės bendraudamos su kolegėmis, rengdamos vaizdo susitikimus su vaikais bei jų tėveliais. Socialinio tinklo „Facebook“ paskyroje sukurtą grupę naudojame pateikdamos ugdomosios veiklos medžiagą bei gauti grįžtamąjį ryšį. Ten įkeliame vaikams dienos užduotėles, o tėvai – fotografijas su vaikų atliktais kūrybiniais darbais, eksperimentais, vaizdo įrašais.

 Po truputį susidėliojo viskas į savo vietas: susistygavo idėjos, atsirado nauja bendravimo kultūra, teko peržiūrėti dienotvarkę ir tinkamai paskirstyti laiką: užduotėlių kūrimui, laiškų skaitymui, komentarų ir darbelių apžvalgos rašymui, vaikų pasiekimų analizei, asmeniniam tobulėjimui ir mokymuisi. Kad būtume tikros, jog dirbame teisinga kryptimi, atlikome tėvų apklausą. Atsakymai į anketoje pateiktus klausimus dar kartą patvirtino, kad mes einame teisinga linkme ir pasiekiame daug gerų rezultatų.

Reikia pripažinti ir tai, kad nuotolinis ugdymas nebūtų toks kokybiškas ir sėkmingas, jei ne ugdytinių tėveliai. Jie pagelbėja vaikams jungtis prie platformų, kasdien aprūpina priemonėmis, mūsų parengtomis užduotimis ir mokymosi medžiaga. Ir tai, kad ugdymo procese kasdien aktyviai dalyvauja apie 80 proc. grupės vaikų, yra mokytojų ir tėvų bendradarbiavimo rezultatas. Labai svarbu, kad didelę paramą, pastiprinimą, aktualią ir laiku informaciją gauname iš darželio administracijos.

Nuotolinio mokymosi iššūkis priimtas. Drąsiai galime teigti, kad jis – prasmingas, įmanomas ir naudingas priešmokykliniame amžiuje. Kyla daug idėjų, kaip šį naują bendravimo būdą bus galima pritaikyti pasibaigus karantinui ir sugrįžus į grupes. To labai laukiame.

Darželinukų kūryba.

Palikite komentarą apie straipsnį

  • Audra :
    Labai džiugu, kad bendradarbiaudami pedagogai, vaikai ir tėveliai gali pasiek gerų rezultatų. Didelės sėkmės naujuose gyvenimo iššūkiuose!

Žiūrėti kitas naujienas

Žiūrėti kitas naujienas

Žiūrėti kitas naujienas

Žiūrėti kitas naujienas