Asociatyvi nuotrauka.

Aktualijos

Ką lėktuvais siunčia lietuviai?

Ar žinote, koks krovininis lėktuvas gali pelnytai didžiuotis didžiausio pasaulyje titulu? Kokiomis dienomis ir valandomis danguje yra daugiausiai lėktuvų? O kuriame pasaulio oro uoste perkraunama daugiausiai krovinių? Ir kokios prekės dažniausiai keliauja krovininiais lėktuvais iš Lietuvos?
Kaip informuoja oro uostai, užimčiausias laikas skristi lėktuvu yra liepos ir rugpjūčio mėnesių penktadieniais nuo 14 iki 16 valandos Grinvičo laiku (nuo 16 iki 18 val. Lietuvos laiku). Tuo metu dangų raižyti gali daugiau nei 16 000 orlaivių. Skrydžių stebėjimo portalo „Flightradar24“ duomenimis, intensyviausia per stebėjimų laikotarpį nuo 2006 metų iki šiol buvo 2018 m. birželio 30 diena, kai vienu metu visoje planetoje buvo pakilę virš 19 000 lėktuvų.
Užpernai oro transportu visame pasaulyje buvo gabenama daugiau kaip 54 milijonai tonų siuntų ir šis skaičius kasmet šiek tiek paauga.
Didžiausias srautas jau ne vienerius metus susiformuoja Honkongo tarptautiniame oro uoste, kuriame per metus perkraunama daugiau nei 5 mln. tonų krovinių (2018 m. šis skaičius pasiekė 5,12 mln. tonų). Antrą vietą užima Jungtinių Amerikos Valstijų Memfio miesto tarptautinis oro uostas (4,47 mln. tonų), trečią – Šanchajuje esantis Pudongo oro uostas (3,77 mln. tonų).
Pirmajame dešimtuke nėra Europos oro uostų. Europoje daugiausiai krovinių perkraunama Frankfurto prie Maino oro uoste Vokietijoje (2,18 mln. tonų 2018-aisiais).
Toliau Europoje pagal apimtis rikiuotųsi oro uostai Paryžiuje, Londone, Amsterdame. Krovinių pervežimo aktyvumas Lietuvos oro uostuose taip pat auga, tačiau nuo didžiųjų Vakarų Europos miestų dar gerokai atsiliekame. Pernai visuose trijuose Lietuvos oro uostuose aptarnautų krovinių skaičius paaugo 7 proc. ir sudarė beveik 17,2 tūkst. tonų, iš kurių 14 tūkst. tonų buvo perkrauta Vilniuje.
Specialistės teigimu, populiariausi krovinių maršrutai į Lietuvą driekiasi iš Kinijos, Pietų Korėjos, Taivano ir JAV.
Vidutinė vienos tonos oro transportu gabenamų krovinių vertė beveik visada yra daug didesnė nei kitų transporto rūšių.
Dažniausiai lėktuvais gabenamos elektronikos, moderniųjų technologijų prekės, įrengimų dalys, automobilių pramonės detalės ir komponentai, farmacijos produktai bei mados prekės, kurių sparčiai daugėja pastaraisiais metais. Panašūs prekių srautai susiformavę ir Lietuvoje.
Didžiausias ir galingiausias pasaulyje transporto orlaivis yra Ukrainoje pastatytas ir dar 1988 metais pirmąjį skrydį atlikęs milžinas „Antonov An-225 Mriya“, kurtas kaip dalis daugkartinio panaudojimo kosminio laivo „Buran“ transporto projekto. Lėktuvui šiame projekte buvo numatytas raketų-nešėjų bei kosminio laivo komponentų transportavimas iš gamybos ir surinkimo vietų į starto aikštelę. Taip pat „An-225“ buvo skirtas kosminio laivo pargabenimui į kosmodromą, jeigu šiam tektų nusileisti atsarginiuose oro uostuose.
Orlaivio ilgis yra 84 metrai, keliamoji galia – 253 tonos. Nestandartinių gabaritų krovinius jis galėjo transportuoti tiek fiuzelažo viduje, tiek tvirtinant orlaivio išorėje.
Iš viso buvo pagaminti tik du tokie lėktuvai, vienas jų šiuo metu priklauso kompanijai „Antonov Airlines“ ir ypatingais atvejais yra panaudojamas specifinių krovinių gabenimui. 2010 metais jis iš Kinijos į Daniją pervežė ilgiausią oro transporto istorijoje krovinį – 42,1 metro ilgio vėjo turbinos mentes, o prieš trejus metus iš Brazilijos į Čilę nuskraidino 182 tonų elektros gamybos turbiną su karkasu.
„G. ž.“ inform.

Palikite komentarą apie straipsnį

Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto
traffix.lt

Žiūrėti kitas naujienas

Žiūrėti kitas naujienas

Žiūrėti kitas naujienas

Žiūrėti kitas naujienas