Aktyviausios sodų bendrijos „Pušelė“ keliautojos.

Naujausi, Žmonės

Prasmingai praleidome vasarą

Vijoleta GUDANAVIČIENĖ

Sunki praėjusi vasara buvo dirbantiems žemę. Neįprastas karštis, sausra, gelbėjant derlių ir puoselėjamą aplinką, nuvargino visus. Tačiau sodų bendrijos „Pušelė“ sodininkai rado laiko savo pomėgiui – pakeliauti po gimtąjį kraštą. Turint energingą, nenuilstančią bendrijos pirmininkę Tivaną Baranovienę, pakanka tik sugalvoti maršrutą, ir kelionė įvyksta. O šią vasarą, nepaisant įvairių trukdžių, jų buvo net keturios.

Diena, kai išsiruošėme maršrutu Vilnius–Trakai–Kernavė, pasitaikė labai karšta, bet tai keliautojų entuziazmo nenuslopino. Pirmiausia aplankėme Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės valdovų rūmus, kurie buvo atstatyti 2018 metais, minint nepriklausomos Lietuvos valstybės atkūrimo 100-metį. Apžiūrėjome reprezentacines interjerų ekspozicijas su gausiais radiniais, maketais, susipažinome su Lietuvos kunigaikščių gyvenimo kasdienybe, po to kopėme į Gedimino pilį. Iš Vilniaus vykome į Trakus, kur susipažinome su saloje pastatyta pilimi, pasivaikščiojome po parką. Pakeliui į Kernavę stabtelėjome prie neseniai įkurtos Angelų kalvos. Čia dabar „gyvena“ 36 angelai, juos statė seniūnijos, policija, gydytojai, eiliniai žmonės… Teigiama, jog šioje vietoje pildosi norai ir vyksta stebuklai. Paskutinė mūsų stotelė – Kernavė. Pasigrožėję miesteliu ir jo apylinkėmis traukėme į namus ir jau mąstėme apie kitos kelionės maršrutą.

Po kelių savaičių keliavome į Žemaitiją susipažinti su Rietavu, Plunge ir Telšiais. Mus lydėjo kaunietė gidė Laimutė. Rietave ilgai neužtrukome. Apžiūrėję įspūdingą Šv. Arkangelo Mykolo bažnyčią, dvarą, koplyčią traukėme į Plungę. Čia užsukome į dvarą, apžiūrėjome Mykolo Oginskio rūmus, kurie laikomi vienu gražiausių XIX a. Lietuvoje statytų architektūros paminklų. Plungės dvaro rūmuose, kurių stogą puošia antikinio stiliaus skulptūros, 1873-1902 m. čia veikė dvaro orkestro mokykla, joje mokėsi Mikalojus Konstantinas Čiurlionis. Pakeliui į Telšius aplankėme Žemaitijos nacionaliniame parke, Plokštinės miške, įkurtą Šaltojo karo muziejų. Tai – vienintelė Europoje ekspozicija, įrengta viename pirmųjų Sovietų Sąjungos požeminiame balistinių raketų šachtiniame paleidimo komplekse. Muziejuje galima susipažinti su maždaug penkis dešimtmečius trukusiu šaltuoju karu – vienu pavojingiausių karinių konfliktų žmonijos istorijoje. Bazėje buvo puoselėti juodžiausi planai – nušluoti Vakarų Europą ir taip įrodyti socializmo pergalę. Žemaitijos sostinėje Telšiuose, mieste ant septynių kalvų, sužavėjo ne tik daugybė įvairių skulptūrų, sutvarkyta Masčio ežero pakrantė, amfiteatras, dviračių takas, bet ir visur matoma tvarka, švara. Vykdami į namus pasukome pro Šatrijos kalną. Įkopę į jį pasigrožėjome apylinkėmis.

Taip pat surengėme išvyką į Pakruojo dvarą, kuris šįmet stebino gėlių festivaliu „Vasarvidžio nakties sapnas“, klausėmės kamerinio ansamblio muzikos, aplankėme amatininkų menes.

Vasaros keliones užbaigėme ekskursija į Klaipėdą, atnaujintą Jūrų muziejų. Pasisėmę gerų emocijų delfinariume, kur stebėjome delfinų pasirodymą, užsukome į Palangą. Čia aplankėme Gintaro muziejų, tiltą.

Praėjusi vasara mūsų sodo bendrijos nariams buvo dosni ne tik išvykomis. Neblogai pasirodėme rajoninėje sklypelių apžiūroje. Lietuvos sodininkų draugijos 60-mečio šventėje, kuri vyko Babtuose, sodų bendrijos „Pušelė“ dviejų sklypelių šeimininkams – Daivai ir Viliui Lisauskams bei Janei ir Romui Juzėnams – buvo įteikti padėkos raštai. Už nenuilstamą nuolatinį rūpinimąsi bendrijos „Pušelė“ gyvavimu pirmininkei T. Baranovienei suteiktas Lietuvos sodininkų draugijos Garbės nario vardas.