Sveikata

Magnio trūkumas – ar tikrai viską žinote?

Žurnale „Intensive Care Medicine“ paskelbti tyrimai atskleidė, kad dėl šios esminės maistinės medžiagos trūkumo galite mirti dvigubai anksčiau nei kiti. Ji taip pat yra daugelio simtomų ir ligų priežastis, kurias galima išgydyti tiesiog įtraukiant šią maistinę medžiagą į savo mitybą. Tiesą sakant, ši maistinė medžiaga yra vienas iš mano slaptų ginklų nuo ligų. Tačiau maždaug pusei mūsų šios maistinės medžiagos trūksta ir jie to nežino.

 Pasaulio sveikatos organizacijos duomenimis, daugelyje Vakarų šalių magnio trūkumas yra didelis, o tokiose šalyse kaip Amerika ir kai kuriose Europos šalyse 80 proc. gyventojų nesugeba pasiekti rekomenduojamos magnio suvartojimo normos.

Sveikos gyvensenos ekspertas ir UAB „Gera Karma“ įkūrėjas bei vadovas Andrejus Petruša vardija ilgą sąrašą požymių ir simptomų, kurie signalizuoja apie galimą magnio trūkumą Jūsų organizme:

  • Raumenų mėšlungis ar trūkčiojimas
  • Nemiga
  • Dirglumas
  • Jautrumas garsiam triukšmui
  • Nerimas
  • Dėmesio stokos sutrikimas
  • Palpitacija
  • Angina
  • Vidurių užkietėjimas
  • Išangės spazmai
  • Galvos skausmai
  • Migrena
  • Fibromialgija
  • Lėtinis nuovargis
  • Astma
  • Inkstų akmenys
  • Diabetas
  • Nutukimas
  • Osteoporozė
  • Aukštas kraujo spaudimas
  • PMS
  • Menstruacijų spazmai
  • Dirgli šlapimo pūslė
  • Dirgliosios žarnos sindromas
  • Refliuksas
  • Sunkumas ryjant

Jei turite daugiau nei vieną iš išvardytų simptomų, labai tikėtina, kad jums gali trūkti magnio ir gali būti naudingi kai kurie magnio papildai.

Magnis ilgą laiką buvo plačiai naudojamas visoje medicinoje, gydytojai jį vartojo daugeliui įvairių negalavimų. Tai yra esminė pirmosios pagalbos dalis, į veną leidžiamo magnio pavidalu naudojama gyvybei pavojingos aritmijos gydymui (nereguliarus širdies plakimas). Jis buvo naudojamas vidurių užkietėjimui arba ruošiant kolonoskopijos procedūrai, naudojant magnio pieną arba skystą magnio citratą, kuris ištuština žarnyną. Jis taip pat buvo vartojamas esant priešlaikinio gimdymo pavojui, padidėjus kraujospūdžiui (preeklampsija) ar traukulių atveju, tokiais atvejais leidžiamas į veną.

Turint tai omenyje, kodėl būtent tada daugeliui iš mūsų trūksta magnio?

Tyrimais, atliktais naudojant konservatyvius matavimo standartus (kraujo ar magnio kiekį serume), nustatyta, kad 65% žmonių, paguldytų į intensyviosios terapijos skyrių, ir apie 15% visos gyventojų populiacijos turi magnio trūkumą.

Tačiau toks tyrimo metodas yra labai netikslus būdas nustatyti magnio trūkumui, nes tik apie 1% viso magnio organizme yra kraujyje. Todėl tikrieji magnio trūkumo procentai yra žymiai didesni ir dėl šių rodiklių netikslumo daugelis atvejų neišgydomi.

Priežastis, kodėl daugeliui iš mūsų nepakanka magnio, yra paprasta: daugelis iš mūsų valgo maisto produktus, kuriuose praktiškai nėra magnio. Šiuolaikinė mityba, susijusi su labai perdirbtu, rafinuotu maistu, kuriame yra baltųjų miltų, mėsos ir pieno (kuriuose nėra magnio), prisideda prie to, kad šiandien suvartojamas magnio kiekis sumažėjo mažiau kaip perpus nei buvo prieš šimtmetį. Čia reikėtų paminėti, kad transderminį magnį organizmas pasisavina daug efektyviau. Todėl patartina pasikliauti ne tik mitybos racionu, bet vartoti ir natūralius papildus.

Visa tai dar labiau apsunkina tai, kad magnis dažnai blogai pasisavinamas ir lengvai pasišalina iš mūsų organizmo. Norint, kad magnis būtų tinkamai absorbuojamas, jo reikia suvartoti daug savo racione, taip pat reikalingas pakankamas vitamino B6, vitamino D kiekis ir selenas, kad darbas būtų atliktas tinkamai.

Sunku išmatuoti ir sunku ištirti, tačiau magnio trūkumas sukelia daug neapsakomų kančių – ir jas lengva pašalinti. Jei kamuoja kuris nors iš paminėtų simptomų arba sergate kokia nors iš išvardintų ligų, nesijaudinkite – tai gali būti lengvai pataisoma!

Liaukitės sekinę savo organizmą magnio trūkumu

  • Ribokite kavos, kolos, druskos, cukraus ir alkoholio vartojimą
  • Ribokite perdirbto maisto vartojimą
  • Išmokite praktikuoti aktyvų poilsį (įtempiant ir atpalaiduojant įvairius raumenis).
  • Pasitarkite su gydytoju, ar dėl medikamentų vartojimo gali trūkti magnio (dauguma aukštą kraujospūdį reguliuojančių vaistų bei diuretikai šalina magnį iš organizmo).

Padidinkite magnio kiekį organizme

Kuo dažniau į savo racioną įtraukite:

ruduosius dumblius, kviečių sėlenas, kviečių gemalus, migdolus, anakardžius, grikius, braziliškus riešutus, jūros daržoves (dulse), amerikietiškus (lazdyno) riešutus, soras, pekano riešutus, graikiškus riešutus, rugius, tofu, sojos pupeles, ruduosius ryžius, figas, datules, lapinius kopūstus, krevetes, avokadus, petražoles, pupeles, miežius, kiaulpienes ir česnakus.

Jei norite saugiai ir efektyviai padidinti magnio kiekį, naudokite GERA KARMA Magnio aliejų Zechstein Inside. Naudokite ir kitokius maisto papildus tablečių ar skysčio pavidalu.

Reklama

Palikite komentarą apie straipsnį