Rekonstrukcijos laukiančiame kelyje apsiribojama kosmetiniais remonto darbais.

Aktualijos, Naujausi

Kėdainių kelias remonto gali sulaukti 2021-iais?

Loreta EŽERSKYTĖ

Į redakciją kreipėsi Deltuvos seniūnijos gyventojas Bronius Šinkūnas. Jis pateikė daugeliui vairuotojų aktualų klausimą dėl kelio Kėdainiai-Šėta-Ukmergė ruožo nuo Deltuvos iki Bukonių remonto.

Laikraščio skaitytojas prisiminė 2017-12-07 šiame kelyje įvykusią ir visus sukrėtusią avariją, kuomet nuo kelio nuvažiavus autobusui į Ukmergės ligoninę buvo atvežti 35 vaikai: „Po šios avarijos pagaliau imta garsiai kalbėti apie Kėdainių-Ukmergės kelio prastą būklę ir žadėta jį remontuoti. 2018-ųjų rugpjūtį Ukmergėje lankėsi premjeras Saulius Skvernelis. Tarp kitų klausimų, kuriuos jis aptarė su rajono vadovais, buvo paminėtas ir kelio Kėdainiai–Šėta–Ukmergė ruožo nuo 24,5 iki 40,1 km remontas. Ministras pirmininkas tuomet pasakė, kad jau numatyta, kad kitų metų kovą-balandį (2019 m.–red.) prasidės konkretūs kelio Kėdainiai–Šėta–Ukmergė rekonstrukcijos darbai. Po vizito praėjo daugiau nei metai, netrukus sukaks dveji, kai įvyko tragiška avarija, bet kelio remontas vis nepradėtas. Mes, kuriems tenka važiuoti šiuo keliu, su baime laukiame žiemos. Kodėl užmirštas šis kelias ir duoti pažadai? Kada pagaliau prasidės jo rekonstrukcija?“

Deltuviškio išsakytas mintis perdavėme Lietuvos automobilių kelių direkcijai (LAKD). Tarptautinių ir viešųjų ryšių skyriaus komunikacijos vadybininkas Evaldas Tamariūnas atsiuntė tokį LAKD specialistų komentarą: „Kelių direkcijos parengtame ilgalaikės valstybinės reikšmės kelių priežiūros ir plėtros iki 2035 m. strategijos projekte (2019-05-30) numatyta, kad iki 2035 m. turi būti sutvarkyta apie 1 872 km krašto kelių, tam reikės apie 878 mln. eurų. Lietuvoje yra 5 tūkst. km valstybinės reikšmės krašto kelių.

Šiuo metu baigiami krašto kelio Nr. 145 projektavimo darbai. Tačiau esant dabartiniam finansavimo lygiui, kai pagal Vyriausybės programoje iškeltus tikslus išskirtinis dėmesys teikiamas žvyrkelių asfaltavimui, prognozuojama, kad rangos darbai šiame krašto kelyje Nr. 145 galėtų būti atliekami 2021 m.

Pagal esamas galimybes, jei kelių finansavimas išliks toks pats, iki 2035 m. Lietuvoje turėtų būti sutvarkyti beveik visi valstybinės reikšmės magistraliniai ir krašto keliai, kurie yra blogos būklės, ir maždaug pusė prastos būklės rajoninių kelių. Lietuvoje su asfalto danga yra 21 tūkst. km valstybinės reikšmės kelių.“

Šio 47 km ilgio kelio maždaug 3,2 km atkarpa, nuo Deltuvos iki Ukmergės, jau yra suremontuota. 2016 m. birželio 14 d. LAKD pasirašė rangos sutartį su AB „Panevėžio keliai“ dėl krašto kelio Nr. 145 Kėdainiai–Šėta–Ukmergė ruožo nuo 41,950 iki 45,177 km rekonstrukcijos. Sutarties vertė – 1 mln. 631,7 tūkst. Eur su PVM. Sutarties įgyvendinimo metu rekonstruota kelio danga, inžineriniai tinklai.

Taip pat remontas yra atliktas ir šio kelio ruože Kėdainių rajone.

AUTORĖS nuotrauka

Palikite komentarą apie straipsnį

  • Emilija :
    Tiesiog gėda,kad tokios,palyginus nedidelės atkarpėlės neįstengiama suremontuoti.Dažnai tenka važiuoti iš Kėdainių iki Ukmergės ir kiekvieną kartą būna pikta. Kol bus suremontuota ta atkarpa,nusidėvės suremontuota dalis. Kartais renkuosi važiuoti iš Kėdainių per Jonavą iki Ukmergės,ypač blogu oru.Pažadai,pažadai... Turbūt reikia virtinės nelaimių,kad būtų kažkas daroma.