Asociatyvi nuotr.

Kriminalai

Apgaulingas SMS žinutes siunčiantiems sukčiams užkirto kelią

SEB bankas sustabdė daugiau negu 76 tūkst. eurų vertės mokėjimų, kuriuos per tris mėnesius mėgino atlikti sukčiai, siuntę apgaulingas SMS žinutes neva banko vardu banko klientams ir taip iš jų išvilioję prisijungimo prie interneto banko duomenis ir pavogę jų lėšas. Be to, SEB bankas padėjo savo klientams sugrąžinti per 40,5 tūkst. eurų sumą, kurią sukčiai jau buvo pervedę į kitų užsienyje ir Lietuvoje esančių bankų sąskaitas.

Pasak SEB banko Prevencijos departamento vadovo Audriaus Šapolos, greita klientų reakcija, operatyvūs banko sprendimai ir koordinuoti veiksmai padėjo užkirsti kelią sukčių finansinėms operacijoms ir sugrąžinti klientams 116 tūkst. eurų, kurie neteisėtai keliavo į svetimas sąskaitas. Vis dėlto klientai iš viso patyrė 62,2 tūkst. eurų nuostolių

„Jei vis tik sukčiams pavyko klientą suklaidinti SMS žinutėmis, siųstomis neva iš SEB banko, ir jis prisijungė prie netikro interneto banko, tokiu būdu atiduodamas sukčiams prisijungimo duomenis bei patvirtino mokėjimus PIN kodais, labai svarbu greitai reaguoti ir apie tai pranešti bankui – iki šiol maždaug dvigubai tiek, kiek nuketėję klientai patyrė realių nuostolių, tokio sukčiavimo atvejais mums pavyko sugrąžinti“, – sako A. Šapola.

Nukentėjusiems klientams SEB bankas bando padėti susigrąžinti prarastus pinigus. Kilus įtarimų arba gavęs pranešimą dėl neteisėtos veiklos bankas, jei dar įmanoma, skubiai stabdo sukčių atliktą mokėjimą, susisiekia su gavėjo banku ar mokėjimo paslaugų įmone ir prašo grąžinti lėšas, bendrauja su policija ir kitomis institucijomis. Tačiau dauguma mokėjimų yra momentiniai, t. y. atliekami iškart ir lėšos žaibiškai iškeliauja į kitas sąskaitas, todėl lėšų sugrąžinti dažnai nepavyksta.

Bankas primena, jog šiame sukčiavimo mechanizme svarbiausia, kad asmuo niekada nevestų tik jam vienam žinomų „Smart-ID“ PIN1 ir PIN2, jei pats neinicijavo mokėjimo – tuomet pinigai liks sąskaitoje saugūs.

Sukčių atakos suaktyvėjo nuo birželio mėnesio, kai Lietuvoje ėmė plisti klaidinančios SMS žinutės neva bankų vardu. Žinutėse pateikiama nuoroda, vedanti į suklastotą interneto banko svetainę.

SEB bankas atkreipia dėmesį, kad sukčių atakos nesiliauja, todėl į SMS žinutes fiziniai ir juridiniai asmenys turėtų reaguoti labai rimtai ir nedelsdami kreiptis į banką bei pranešti teisėsaugai.

„G. ž.“ inform.

Palikite komentarą apie straipsnį

Broliai girtavo ir susimušė

2019/10/18

Komentarų (0)