Ekskursija po Graikijos sostinę Atėnus.

Naujausi, Žmonės

Aplankėme išsvajotąją Graikiją

Tamara REINGARDTIENĖ

Olimpas, Atėnai, sirtakis, kalnai ir jūra su daugybe salų užvaldė mano mintis jau seniai, tad puoselėjau viltį visa tai pamatyti savo akimis. Kai ilgai svajoji, mintys materializuojasi. Taip nutiko ir man. Ukmergės miesto bendruomenės klubo „Bičiuliai“ nariai ir jų bendraminčiai išvykome į Graikiją.

Mūsų kelionę paįvairino trumpos ekskursijos sustojus pakeliui esančiuose miestuose. Apsilankėme Serbijos sostinėje Belgrade, Šiaurės Makedonijos sostinėje Skopjė, Kroatijos mieste Osijeke. Turėjome puikią gidę Rūtą, kuri padarė viską, kad per trumpą laiką susižavėtume aplankytais miestais ir pajustume meilę Graikijai.

Žvalgydamiesi po istorinius senamiesčius džiaugėmės turėdami progą susipažinti su savito kultūrinio regiono – Balkanų – istorija ir dabartimi. Link pagrindinio kelionės tikslo – išsvajotosios Graikijos – mus lydėjo įspūdingi kraštovaizdžiai.

Kirtus Šiaurės Makedonijos ir Graikijos sieną mus pasitiko užrašas – sveiki atvykę į Heladą! Širdį užlieja džiaugsmas, kad mes jau Graikijoje. Apie tai patvirtina ir nuostabi Pindo kalnų grandinė, ir autobusui riedant vingiuotu keliu prieš akis vis išnyranti Egėjo jūros pakrantė. Gidės lūpomis atgyja graikų legendos ir mitai, o maloningo Olimpo dievai mums saule nušviečia kalno viršūnę. Nepakartojamas įspūdis!

Žemėlapyje šis žemės lopinėlis toks nedidelis, bet kiek daug jis reiškia žmonijos istorijai! Čia ir filosofijos lopšys, raštijos ištakos, teatro ir daugybės kitų civilizuotos žmonijos veiklų pradžia. Graikai – pirmieji raštingi žmonės Europoje. Jie labai daug dirba, mėgsta skaityti, moka piešti, groti, šokti, labai gabūs kalboms. Ne veltui, matyt, sakoma, kad Dievas sukūrė Žemę, o graikai – Graikiją.

Graikai nepaprastai brangina savo šeimas, vertina su artimaisiais praleistą laiką, kartu aptaria dienos įvykius ir darbus, planus kitai dienai.

Apsistojome nedideliame Kamena Vourla (akmeninė gerklė) kurorte prie pat žydrosios jūros pakrantės. Mus pasitiko viešbučio šeimininkė su puikia vakariene. Kelionės metu patyrėme, kad svetingumas kiekvienam graikui įaugęs į kraują, jie, kaip ir pietiečiai bei kalniečiai visame pasaulyje yra vaišingi ir nuoširdūs. Graikams vakarienė – tai šeimos narių susitikimas po dienos darbų. Ji tęsiasi kelias valandas.

Į mūsų vakarienę pakviesti muzikantai ir tautiniais rūbais pasipuošę vyrai pristatė liaudies šokius ir žaidimus. Pakilę nuo stalo su didžiuliu malonumu šokome kiekvieno širdį uždegantį sirtakį.

Trečia diena Graikijoje buvo skirta 3 500 metų gyvuojantiems Atėnams. Žmonės čia gyveno jau prieš 7 000 metų.

Nuo sostinės širdies, Akropolio, atsiveria nepakartojama balto marmuro miesto panorama, o didingas Partenonas, Atėnės šventykla, atima žadą. Saulės nutviekstas Akropolis spinduliuoja didingumu dangaus žydrynėje. Tarp griuvėsių tarsi degantys aguonų žiedai ir baltas marmuras, nugludintas daugybės čia per amžius vaikščiojusių žmonių. Atėnės Nikės šventykla, propilėjai, žymusis kariatidžių portikas, pirmasis alyvmedis, kurį, pasak mito, pasodino Atėnė, Asklepijo šventovė, Herodo Atiko ir Dioniso teatrai, kur gimė Graikijos tragedija, antikinė Agora (tautos susirinkimų vieta), sargybos keitimasis Sintagmos arba Konstitucijos aikštėje prie Graikijos parlamento rūmų, bizantiškojo stiliaus bažnytėlės, muziejai, turgus, suvenyrai – čia viskas taip svarbu ir nepakartojama. Širdimi pajunti, kad čia – Europos kultūros lopšys.

Kitą dieną nuostabaus grožio serpantinu kylame tarp debesų kabančiomis uolomis. Tai nepakartojamo grožio šventa vieta – vienuolynų kompleksas, vadinamas Meteora (graikiškai meteoros – kybančios uolos), prie Kalambako miestelio. Iš 23 pastatytų vienuolynų likę 6. Visi jie įtraukti į UNESCO Pasaulio paveldo sąrašą. Iki širdies gelmių sukrečiantis grožis priverčia stebėtis gamtos ir žmogaus didybe ir harmonija.

Pirmąjį Didžiojo Meteorono vienuolyną 625 metrų aukštyje XIV a. įkūrė vienuolis Afanasijus. Čia žavi viskas: įspūdinga gamta, žmogaus genialumas, statiniai viršukalnėse, puošnios bažnyčios, kalnų bedugnių gelmė, ramybė ir nenusakoma dvasinė būsena.

Kalnų papėdėje apsilankėme bizantiškų ikonų dirbtuvėlėje. Susipažinome su meistrų darbu, įsigijome meno kūrinių. Čia siūloma ir įspūdingų aukso bei sidabro papuošalų, padabintų graikų ornamentika.

Mūsų kelionė truko dešimt dienų. Kiekviena jų buvo nuostabi, bet atėjo laikas atsisveikinti su jūra, palmėmis ir kvepiančiais apelsinmedžių ir granatmedžių žiedais, kaitria saule.

Pakeliui į namus užsukome į Tesalonikę (arba Salonikus). Tai antras pagal dydį šalies miestas su didžiausiu Graikijos uostu ir patrauklia pasivaikščiojimams pakrante. Miestas pavadintas Aleksandro Didžiojo netikros sesers Tesalijos vardu.

Taip pat trumpai susipažinome su žavingąja Elada.

Pažinimo džiaugsmui nėra ribų. Keliaukime, praturtinkime savo sielą!

Nuotraukos iš autorės albumo

Su didžiuliu malonumu keliautojai mokėsi graikiškų šokių.

Prie viešbučio Kamena Vourla kurortiniame miestelyje.