Užsiėmimai moksleiviams.

Sveikata

Taisyklingos laikysenos formavimas taikant fizinio aktyvumo veiklas

Skirmantė SABALIAUSKIENĖ

Visuomenės sveikatos biuro visuomenės sveikatos stiprinimo specialistė

Vaikų, kurie mažai juda, daug laiko praleidžia prie kompiuterio ar televizoriaus ekrano – silpnesnė kaulų ir raumenų sistema. Labai svarbu laiku pastebėti mažųjų laikysenos sutrikimus. Pagrindinis taisyklingos laikysenos formavimo principas – judėjimas ir mankšta.

Ukmergės rajono savivaldybės visuomenės sveikatos biuras nuo kovo mėnesio Senamiesčio pagrindinės mokyklos 5 ir 6 klasių mokiniams organizuoja užsiėmimų ciklą „Taisyklingos laikysenos formavimas taikant įvairias fizinio aktyvumo veiklas“. Užsiėmimus veda sveikatą stiprinančio fizinio aktyvumo specialistė Simona Skorupskienė. Vyksta mankštos su minkštais mažaisiais kamuoliukais, didžiaisiais gimnastikos kamuoliais, su volais, judriosios estafetės, pasyvi raumenų relaksacija. Veiklų metu dalyviai supažindinami su pilateso principais ir „Just Dance“ priemone.

Pilateso metodas – tai kūno ir proto pratimai, kurių tikslas yra jėgos, pusiausvyros, lankstumo, raumenų valdymo, laikysenos ir kvėpavimo gerinimas. Kiekvienas pratimas atliekamas susitelkus, neįsitempus, tolygiai, valdant savo judesius ir giliai kvėpuojant. Nėra pavojaus pasitempti raumenis ar raiščius, nes judesiai yra lėti ir plastiški. Stiprinami gilieji stuburą stabilizuojantys raumenys, treniruojami silpnieji, ištempiami sutrumpėję raumenys. Pratimų programoje nėra šuoliukų, staigių judesių, organizmas nepatiria per didelės apkrovos ar įtampos, todėl mankštintis gali net tie asmenys, kurių silpni raumenys ar dėl sąnarių skausmo negali atlikti jokios kitos fizinės veiklos.

„Just Dance“ programa – moderni judesių mokymo technologija – patraukli tuo, kad bet kokio fizinio pasirengimo ir patirties žmogus gali šokti, stebėdamas virtualų animacinį veikėją. Moksliniai tyrimai patvirtina teigiamą „Just Dance” poveikį sveikatai. Šokdamas žmogus stiprina plaučius, širdį, raumenis, didina ištvermę, pagerina koordinaciją, lankstumą ir orientavimąsi erdvėje.

 

Palikite komentarą apie straipsnį