D. Liekienė džiaugiasi įgyvendinusi savo svajonę. AUTORĖS nuotr.

Naujausi, Sveikata

Trenerė pataria neabejoti savimi ir pradėti mankštintis

Aktyvų fizinį gyvenimą gyvenantys žmonės yra sveikesni, darbingesni, gražesni ir geresnės nuotaikos. Ruduo – pats tinkamiausias laikas pradėti sportuoti. Ukmergėje yra nemažai tam skirtų klubų, sveikatingumo studijų, kitų aktyvių veiklų. Todėl kiekvienas gali išsirinkti užsiėmimus pagal savo galimybes ar keliamus tikslus. Vieni nori padailinti kūno formas, numesti nereikalingus kilogramus, kiti sportuoja dėl sveikatos.

Pastaraisiais metais ypač išpopuliarėjo kalanetikos treniruotės. Jau ketvirti metai kalanetikos mix užsiėmimus organizuoja sporto trenerės kvalifikaciją turinti Danguolė Liekienė. Su ja ir kalbėjomės apie šios sistemos naudą, pagrindinius mankštos principus. Kultūrizmu bei fitnesu užsiiminėjanti trenerė papasakojo ir apie savo asmeninę sportinę patirtį bei pomėgį, kuris tapo gyvenimo būdu.

„Terapija, vaistas nuo blogos nuotaikos…“

Kalanetika, kaip pasakojo D. Liekienė, nuo kitų sporto rūšių skiriasi tuo, kad atliekant statiškus tempimo pratimus labai veiksmingai treniruojami gilieji raumenys. Pasak trenerės, jau po kelių užsiėmimų pastebimai sutvirtėja poodinis sluoksnis, dailėja figūra – riebalai nyksta, o raumenys tvirtėja.

Kalanetikos autorė – amerikietė Callan Pinckney. Pagrindinė šios mankštos išpopuliarėjimo priežastis – pačios Callan pavyzdys – būdama 47 metų ji atrodė taip, kad daugelis 18-mečių galėtų tik pavydėti! Kentusi įgimtas nugaros išvaržos ir kojų deformacijos problemas, C. Pinckney ėmėsi veiksmų – taip apie 1980 metus JAV gimė kalanetikos mankšta. Tai unikalus pratimų kompleksas visoms kūno dalims: kojoms, sėdmenims, klubams, rankoms, pečiams, nugarai ir pilvo presui.

„Šios mankštos – tarsi terapija, vaistas nuo blogos nuotaikos, suglebusio kūno ir ligų. Tai mankšta, tinkanti tiek fizinei, tiek dvasinei pusiausvyrai atkurti, nes atliekant pratimus susitelkiama į save, kvėpavimą ir tuo pačiu atsipalaiduojama, visas mintis paliekant už durų. Išanalizavusi kalanetikos pagrindus pasirinkau įvairiapusiškesnius, vadinamuosius kalanetika mix pratimus. Užsiėmimų metų dirbama su svareliais, kamuoliais, lazdomis, vyksta kardiotreniruotės“, – apie savo sudarytą programą pasakojo Danguolė.

Pasak trenerės, šis sportas tinka įvairaus amžiaus moterims, žinoma, ir vyrams, tačiau jie kalanetiką laiko moterišku sportu.

„Mano vedamas treniruotes lanko ir jaunos, ir vidutinio bei vyresnio amžiaus moterys – pernai jauniausiai sportininkei buvo 17 metų, o vyriausiai – 68-eri. Visos siūlomus pratimus įveikia, nes jie nėra sunkūs, atliekami lėtai, be to, džiugina akivaizdūs rezultatai. Aišku, moterys į užsiėmimus ateina turėdamos skirtingų tikslų. Vienos nori neprarasti sportinės formos, padailinti kūno linijas, kitos treniruotes lanko dėl sveikatos problemų“, – kalbėjo D. Liekienė.

Trenerės teigimu, jos siūlomi pratimai – puiki sąnarių ir raumenų ligų profilaktika. Mankštinantis maksimaliai ištempiami raiščiai, sausgyslės ir kiekvienas raumuo. Sąnariai tampa lankstesni ir paslankesni. Šios pratybos veiksmingos gydant širdies ir kraujagyslių, endokrinines ir kitas ligas, gerina viso organizmo būklę, medžiagų apykaitą. Taip pat mažina psichologinę įtampą ir suteikia energijos.

D. Liekienė jau įsitikino, jog sportuojant tampa gražesnė laikysena, susitvarko koordinacija. Be to, lankančios užsiėmimus moterys įsitikina, kiek daug jos gali nuveikti ir pasiekti.

Mėgo sportą, bet pasirinko prekybininkės specialybę

Sakoma, kad geriausi treneriai yra tie, kurie tampa pavyzdžiu – ir išvaizda, ir gyvenimo būdu, tie, kurie nuoširdžiai myli žmones, nes tik tuomet galima užmegzti tikrą ryšį, be kurio šis darbas – tik rutina ir kūno nuovargis…

D. Liekienė – išskirtinė asmenybė. Šį rudenį brandų jubiliejų švęsianti moteris švyti tiek fizine, tiek dvasine energija. Nepriekaištingos išvaizdos, tobulų kūno linijų, visada geros nuotaikos jai gali pavydėti net jaunos panelės. Danguolė sako, jog daug ką žmoguje lemia iš tėvų paveldėti genai, tačiau įtakos turi ir gyvenimo būdas, ypač sportas. Tai – aistringiausias jos pomėgis, kuris gimė dar mokykloje.

Tačiau baigusi vidurinę, ukmergiškė pasirinko ne sportininkės kelią, bet studijas Vilniuje, kur įsigijo prekių žinovės specialybę. Danguolės profesinė veikla – plati ir įvairiaspalvė. Padirbėjusi Klaipėdoje maisto bazėje, ji vėl grįžo į Ukmergę. Čia įsidarbino tuomet vieninteliame mieste veikusiame banke, vėliau – Vaikų globos namuose, paskui 10 metų praleido aplinkosaugos tarnyboje. Norėdama užsidirbti moteris buvo išvykusi į Angliją, o grįžusi darbavosi nekilnojamojo turto agentūroje. Nesvarbu, kur bebūtų, ką dirbtų, ji visada rasdavo laiko ir sportui.

„Ištekėjau anksti, 19 metų, – apie save pasakojo pašnekovė. – Tačiau jau 25-eri metai esu išsituokusi. Vieniša nesijaučiu, nes turiu dvi suaugusias dukras ir devynerių metų anūkę.“

Danguolė juokavo, kad gyvendama viena išmoko visus vyriškus darbus: „Pati galiu ir butą suremontuoti, ir varvantį kraną sutaisyti…“

Norėjo priaugti svorio

Moteris atviravo, jog kultūrizmu bei fitnesu užsiiminėti pradėjo, nes norėjo šiek tiek priaugti svorio: „Jaunystėje svėriau ne daugiau kaip 50 kilogramų, be to, patikdavo kilnoti štangas, svarmenis. Sovietiniais laikais šiuo sportu jaunimas užsiiminėdavo rūsiuose. Maždaug prieš 28-erius metus į treniruotes, kurios vyko buvusio avalynės fabriko patalpose, mane pakvietė a. a. Zigmas Židelis. Jis parodė svarbiausius pratimus, pamokė, o paskui informacijos ieškojau žurnaluose, kitoje negausioje literatūroje. Tuomet klube sportavo vieni vyrukai, tačiau manęs tai netrikdė. Į užsiėmimus ateidavau su maža dukryte, kuri dar vežimėlyje gulėjo. Vėliau Maironio gatvėje duris atvėrė vienintelis Ukmergėje atletinės gimnastikos sporto klubas.“

Danguolė nesunkiai pasiekė savo tikslą – prisiaugino raumenų, tačiau sportuoti nesiliovė. Kaip pati sakė, norėjo palaikyti esamą formą. Po darbo, trumpam sugrįžusi į namus, ji išskubėdavo į sporto salę.

Moteris ne kartą buvo kviečiama dalyvauti kultūrizmo-fitneso varžybose, tačiau viešai demonst-ruoti savo kūno taip ir neišdrįso. „Nepasitikėjau savo jėgomis. Esu tik teisėjavusi respublikinėse varžybose bei Europos čempionatuose. Taip pat vieną jaunuolį paruošiau varžyboms ir jis tapo prizininku“, – prisiminimais dalijosi D. Liekienė. Ir prisipažino, jog artėjančio jubiliejaus proga buvo pasiryžusi šį rudenį ir pati išbandyti savo galimybes varžybose, tačiau dėl netikėtų anūkės ir dukters ligų sumanymo teko atsisakyti. „Manau, bus dar progų“, – be jokio nusivylimo tarstelėjo pašnekovė.

Vasarą keliems mėnesiams nutraukusi treniruotes, Danguolė vėl sugrįžo į aktyvų sportą. Jos rytas prasideda nuo pusryčių, po kurių ji porai valandų penkis kartus per savaitę važiuoja į treniruotes. „Anksčiau sportuodavau 7 kartus, dabar tai darau šiek tiek rečiau, o vasarą – kas antrą dieną“, – pridūrė ji.

Svajonę įgyvendino sulaukusi brandos

Pasiteiravus, kada vis tik nutarė dirbti trenere, D. Liekienė prisipažino, jog ilgai nedrįso tuo užsiimti: „Sulaukdavau kvietimų vesti treniruotes, bet nesiryždavau. Gal dėl to, kad neturėjau reikiamos kvalifikacijos.“

Sulaukusi 50-ties Danguolė nutarė mokytis ir tuometinio Edukologijos universiteto Sporto ir sveikatos fakultete įgijo sporto trenerio kvalifikaciją. Nors grupėje ji buvo pati vyriausia, tačiau kursai labai patiko, mokytis sekėsi. Turėdama diplomą D. Liekienė kreipėsi į Kūno kultūros ir sporto departamentą ir gavo licenciją, suteikiančią teisę vesti treniruotes.

„Pirmais metais to daryti nedrįsau. Tiesiog kaupiau žinias, informaciją, tobulinausi ir tik kitąmet nutariau pabandyti – pakviesti į kalanetikos mix treniruotes“, – pirmuosius naujos profesinės veiklos žingsnius prisiminė D. Liekienė.

Tuomet į Dukstynos pagrindinėje mokykloje vykusį pirmą užsiėmimą atėjo dvi merginos. Netrukus prie jų prisijungė keletas mokytojų, taip ir susidarė grupė. Danguolė džiaugiasi, kad kai kurios moterys sportuoja jau ketvirti metai.

Po metų dar viena grupė į kalanetikos mix treniruotes susirinko buvusios mokyklos-darželio „Varpelis“ (dabar lopšelis-darželis „Vaikystė“) patalpose.

„Pernai pradėjau važinėti ir į Širvintas. Ten užsiėmimai vyksta pradinėje mokykloje. Taip pat ėmiausi asmeninio trenerės darbo, vedu užsiėmimus namuose“, – pasakojo D. Liekienė.

Šią savaitę, pasibaigus vasaros laikotarpiui, Danguolė pradėjo naują treniruočių sezoną. Taip pat ji šiemet planuoja sportui suburti vaikų grupę. „Sulaukiau kvietimo treniruotes vesti ir „Šilo“ progimnazijoje, bet abejoju, ar spėsiu, – ateities planais dalinosi trenerė. – Noro dirbti, tobulėti man netrūksta, stinga tik laiko. Mat dirbantys žmonės į treniruotes gali ateiti tik vakare, po 18 valandos. O tų vakarų savaitėje nėra tiek daug.“

Sakoma, jog norint būti sveiku žmogumi, būtina ne tik sportuoti, bet ir sveikai maitintis, valgyti daug daržovių, atsisakyti mėsos, saldumynų… Trenerės pasiteiravus apie mitybą, ji pajuokavo, jog jos požiūris gali kai kam ir nepatikti: „Valgau viską, o mėsą – kiekvieną dieną, nes be jos jaučiuosi alkana. Nemėgstu tik žirnių sriubos. Aš esu sporto trenerė, o ne mitybos specialistė, todėl patarimų šiuo klausimu nedalinu. Norinčioms sulieknėti visada rekomenduoju maisto porciją, esančią lėkštėje, sumažinti per pusę. Taip pat vartoti daug skysčių. Todėl ateinant į treniruotes merginų prašau atsinešti vandens ir gerti po nedidelį gurkšnelį.“

Baigdama pokalbį svarstantiems, ar verta eiti į sporto salę, Danguolė patarė neabejoti savimi ir pradėti mankštintis, nes šiame sporte vėlu nebūna.

Nuotraukos iš D. LIEKIENĖS asmeninio archyvo

Daugelis merginų treniruotes lanko jau ne vieneri metai.

Sporto salėje Danguolė praleidžia po porą valandų.

Palikite komentarą apie straipsnį

  • Tomas :
    Fitnesas gražu, bet kultūrizmas mano galva jau nebėra moteriška. O šiaip sportuoti dėl savęs, bendros savijautos, tonuso palaikymo, tikrai naudinga. Juk tiek laiko prasėdima palinkus prie kompiuterių, iškreipiant taisyklingą laikyseną. Ir turbūt joks sportas nepadės, jei kasdien po 8 valandas praleisime netaisyklingoje padėtyje. Todėl manau svarbu akcentuoti, kad darbo vietos baldai būtų maksimaliai pritaikyti kiekvienam naudotojui. Pvz renkantis ergonomines darbo kėdes, reguliuojamo aukščio stalus https://admodum.lt/type/biuro-stalai/ nes žmonių ūgis dažniausiai svyruoja 30 cm amplitudėje, o standartinio dydžio baldai statomi visiems
  • Anonimas :
    Taip ir nesupratau kur tos treniruotes vyksta? Būtų idomu iśbandyti.
  • Anonimas :
    Puikus žmogus ir gera trenerė
  • Ka gi :
    Prasta reklama. Nenorėčiau pakliūti pastokią trenerę.
  • Aš :
    Reklama ir tiek.