Apjuosėme Puntuką.

„Socialinės medijos – neribotos galimybės ir užslėptos žabangos“, Jaunimas

Iš penkių šalių atvykę vaikai susipažino su Aukštaitija

Virginija STUKAITĖ-LANIAUSKIENĖ

Projekto iniciatorė ir vadovė

Vasara yra tas metas, kai daugelis tėvų suka galvas, kur išleisti turiningai vasaroti savo vaikus, o internetas lūžte lūžta nuo įvairių stovyklų pasiūlos. Užsienyje gyvenantys lietuviai ypač siekia savo vaikus priartinti prie Lietuvos, supažindinti savo atžalas su Lietuvos istorija, kalba, kultūra.

Pietiniame Londono rajone – Kroidone, įsikūrusi lituanistinė etnokultūros ir dramos mokykla „Bitė“ jau trečius metus inicijuoja vaikų vasaros stovyklas Lietuvoje ir kviečia prisijungti partnerius iš Lietuvos ar kitų užsienio mokyklų. „Bitės“ vaikai jau yra aplankę Vilniaus kraštą, Mažąją Lietuvą, o šiais metais – su dideliu būriu naujų partnerių lankėsi Aukštaitijoje. Pagrindinis stovyklos tikslas – pažinti Lietuvos regionus bei jų kultūrinį paveldą.

Į stovyklą suvažiavo penkių mokyklų partnerių vaikai ir mokytojai: iš Ukmergės mokyklos darželio „Varpelis“, Islandijos lituanistinės mokyklos „Trys spalvos“, Škotijos lietuviškos mokyklos, Airijos Kovo 11-osios ir Londono lituanistinės etnokultūros ir dramos mokyklos „Bitė“ – iš viso net 58 žmonės. Toks bendradarbiavimas yra nepaprastai vertingas, nes padeda išlaikyti ryšį su Lietuva, stiprina identitetą, vaikai susipažįsta su kitose šalyse gyvenančiais bendraamžiais, vieni su kitais bendrauja, keičiasi patirtimi ir t. t. Užsimezgusios draugystės tęsiasi ir vėliau. Tokio pobūdžio stovyklas iš dalies finansuoja Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija. Malonu, kad ministerijos Užsienio lietuvių skyriaus atstovė Daiva Žemgulienė su visais stovyklautojais susitiko Rumšiškėse ir įteikė dovanų su Lietuvos simbolika.

Šiųmetė stovykla vadinosi „Virtualioji istorija. Aukštaitija vaiko akimis“. Rengdamiesi stovyklai vaikai atliko gana rimtus darbus: kūrė skrajutes apie lankysimus objektus ir pateikė jas taip, kad būtų suprantama ir įdomu jomis naudotis kitiems jų bendraamžiams. Tai buvo ne tik susipažinimas su lankytinais objektais, bet ir vaikų dovana Lietuvai atkurtos Lietuvos valstybės 100-mečio proga. Šių lankstinukų galima rasti Rumšiškių etnografiniame muziejuje, Arklio muziejuje ir Lajų take, Linų muziejuje Panevėžio rajone, Siesikų dvare, Kernavėje bei Velnių muziejuje Kaune – tose vietose, kuriose lankėsi projekto dalyviai.

Be skrajučių kūrimo mokyklose buvo aptartas ir duonos kelias, lino kančia, aukštaitiškų tautinių kostiumų ypatumai, analizuotos sakmės apie velnius – buvo siekta, kad vaikai kuo daugiau sužinotų apie Aukštaitiją, pagausintų lietuvišką žodyną, geriau suvoktų kultūrinį palikimą. Tad ne atsitiktinai visiems labai patiko Anykščiuose kepti duoną ir ją ragauti užkandant lietuviškais lašiniais, vyti juostas. Arielei iš Škotijos labai patiko kurti iš molio. Kiti susižavėjo arkliais ir jų istorija bei Lajų taku, tretiems labiausiai įstrigo įtaigiai nupasakotas ir praktiškai išbandytas lino kančios kelias ar sviesto mušimas bei ragavimas Ukmergės rajono Petronių kaime. Saulei iš Londono ir Camilai iš Škotijos patiko prie laužo kepti duoną bei apsilankymas Velnių muziejuje, nes buvo smalsu, kaip vaizduojamas velnias. Eladai iš Londono labiausiai atmintin įstrigo tablečių gaminimo mašina Medicinos muziejuje ir tai, kaip anksčiau žmonės gydydavosi, pvz., įvairiomis žolelėmis, degutu ir net vabalų milteliais! Elada dar mėgavosi prie laužo kepamais zefyrais, o Rugilė iš Islandijos – bendravimu prie laužo. Žinoma, visiems patiko smaguriauti ledų, stebuklingas naktinis žygis, o Viltei iš Islandijos – maudynės Sanžilės upėje bei laisvas laikas! Joriui bei kitiems berniukams geriausiai buvo žaisti futbolą. Mergaitėms iš Ukmergės mokyklos darželio „Varpelis“ patiko juostų audimo edukacija Arklio muziejuje. Nors lengva nebuvo, tačiau įdomu ir nauja.

Šio projekto veikla buvo įdomi ir tuo, kad vaikai pirmiausia susipažino bendradarbiaudami virtualioje erdvėje – projektas buvo registruotas eTwining projektų platformoje, kurioje yra galimybės partneriams bendradarbiauti, matyti ir aptarti vieniems kitų darbus, keistis idėjomis ir susipažinti. Vieni kitų veiklą bei veidus stebėjome ir įsiminėme nuo sausio mėnesio. Ši virtuali bendradarbiavimo veikla buvo puikiai įvertinta Nacionalinės eTwining tarnybos ir trijų mokyklų – lituanistinės etnokultūros ir dramos mokyklos „Bitė“, Škotijos lietuviškos mokyklos, Islandijos mokyklos „Trys spalvos“ – mokytojams bei mokiniams buvo suteiktas Nacionalinis kokybės ženklelis bei įteiktas specialus eTwining pažymėjimas.

Stovyklautojai jau laukia kitų metų, kitų kelionių ir… susitikimo su tais pačiais vaikais ateinančios vasaros stovykloje.

Stovyklautojai pasipuošė dovanotomis kepurėmis.

Juostų audimo edukacija.

Palikite komentarą apie straipsnį