Aktualijos

Vasario 11-ąją minima Europos skubios pagalbos numerio 112 diena

Vilma JUOZEVIČIŪTĖ

Bendrojo pagalbos centro atstovė viešiesiems ryšiams

Nuo 2009 metų kasmet vasario 11-ąją Europos Sąjungoje minima Europos skubios pagalbos numerio 112 diena. Šią dieną visuomenei primenama apie telefono numerį 112 ir galimybę juo išsikviesti skubią pagalbą.

Vasario 11-oji šiai dienai pažymėti pasirinkta neatsitiktinai, nes vienuoliktosios dienos ir vasario – antrojo metų mėnesio – skaitmenys sudaro seką 112.

Skubios pagalbos numeris 112 veikia visose Europos Sąjungos šalyse. Juo galima išsikviesti policiją, ugniagesius gelbėtojus ir greitosios medicinos pagalbos tarnybą. Šis numeris veikia ir daugelyje kitų Europos valstybių: Islandijoje, Norvegijoje, Šveicarijoje, Serbijoje, Makedonijoje, Juodkalnijoje, Ukrainoje, Gruzijoje ir kt. Telefono numeriu 112 taip pat galima išsikviesti skubią pagalbą Rusijoje ir Turkijoje.

Vienodo skubios pagalbos telefono numerio atsiradimą Europoje lėmė didėjantis keliautojų skaičius ir siekis užtikrinti visų Europos Sąjungos piliečių saugumą. 1991 m. liepos 29 d. Europos Bendrijos Tarybos sprendimu visos Europos Sąjungos valstybės narės buvo įpareigotos įvesti bendrąjį Europos skubaus iškvietimo telefono numerį 112.

Lietuvoje skambučiai telefono numeriu 112 pradėti priiminėti nuo 1998 metų. Tuomet į juos atsiliepdavo teritoriniai policijos komisariatai. Įstojus į Europos Sąjungą, nuo 2004 m. rugsėjo 1 d., pagalbos skambučius bendruoju pagalbos telefono numeriu 112 pradėjo administruoti kitų Europos šalių pavyzdžiu įkurtas Bendrasis pagalbos centras.

Kaip rodo Eurobarometro apklausų duomenys, maždaug 90 proc. Lietuvos gyventojų ištikus nelaimei skambintų numeriu 112. Lyginant su Europos Sąjunga, Lietuvoje numerio žinomumas yra žymiai didesnis – Europos Sąjungos vidurkis siekia tik 61 proc.

Tačiau Lietuvos gyventojai dažnai klaidingai įsivaizduoja bendrojo pagalbos telefono 112 paskirtį ir skambina juo ne tik tada, kai norima išsikviesti ugniagesius gelbėtojus, greitąją medicinos pagalbą ar policiją. Bendrasis pagalbos centras sulaukia daugybės skambučių, kai norima išsikviesti avarinę tarnybą dėl gedimų komunaliniuose inžineriniuose tinkluose, sužinoti telefono numerį, PIN kodą, išsakyti savo nepasitenkinimą dėl įvairių institucijų neveiklumo ar kitų problemų. Šie netiksliniai, taip pat pasikartojantys ir trukdantys skambučiai dar neseniai sudarydavo apie du trečdalius visų atsakytų skambučių. Tik pastaraisiais metais pastebima tendencija, kad netikslinių skambučių skaičius mažėja. 2017 metais tokie skambučiai sudarė jau tik 53,82 proc.: buvo atsiliepta į 2 192 400 skambučių, užregistruota ir tarnyboms perduota 1 012 586 pranešimai. Matyt, tai savo ruožtu lemia ir kitus gerėjančius rodiklius: pastebimai sumažėjo neatsakytų skambučių skaičius ir vidutinis atsiliepimo laikas.

Palikite komentarą apie straipsnį

Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto
traffix.lt

Žiūrėti kitas naujienas

Žiūrėti kitas naujienas

Žiūrėti kitas naujienas

Žiūrėti kitas naujienas