Asociatyvinė nuotrauka.

Aktualijos

Drėgmė automobilio salone – ką būtina žinoti

Raimonda MAILAITĖ

Plonu drėgmės šydu ar net leduko sluoksniu iš vidaus aptraukti automobilio langai – žiemos klasika. Nemokantys jų tinkamai nuvalyti ar apsiribojantys perbraukimu šiltu delnu vairuotojai smarkiai rizikuoja gatvėse ar keliuose.

„Prieš sėdant prie vairo paprastai nuo langų nugremžiamas ledas bei nuvalomas sniegas išorėje, vidų paliekant neapibrėžtam laikui, neva šildytuvas nupūs. Tačiau tai prilygsta išvažiavimui į gatvę užrištomis akimis. Juk per užrasojusius langus nesimato viso vaizdo priekyje, nelabai kas matosi ir per šoninius bei galinio vaizdo veidrodėlius. Tokiomis sąlygomis vairuotojui sunku tinkamai vertinti momentinę situaciją bei saugiai manevruoti. Ypač sudėtinga situacija tokiais atvejais susidaro tamsiu paros metu“, – teigia BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis.

Labiausiai iš vidaus langai linkę rasoti tada, kai viduje ne tik daug drėgmės, bet ir nešvarumų bei dulkių, nes ant jų papildomai kondensuojasi drėgmė. Siekiant sumažinti drėgmės pritraukimą, langus iš vidaus būtina švariai nuvalyti specialiomis langų valymui skirtomis servetėlėmis.

Dažniausia klaida, kurią daro vairuotojai – bandymas nuvalyti stiklą reikalingiausiose matomumui vietose iš vidaus braukiant ir bandant atšildyti juos rankomis. Žmogaus delnų šiluma atšildo langą, tačiau taip šios vietos linkę greičiau pasidengti drėgme.

„Nekomfortiškas, tačiau dažnai efektyvus būdas sumažinti drėgmę salone – maždaug per porą centimetrų pradaryti automobilio langus ir įleisti šalto, sauso oro iš išorės, jei lauke sausiau nei viduje. Jis ištrauks dalį susikaupusios drėgmės automobilyje“, – sako A. Žiukelis.

Žinoma, drėgme aptrauktus langus padeda nupūsti šildytuvas, tačiau būtina žinoti, kaip teisingai jį naudoti. Pirmiausia reikėtų patikrinti, ar iš šildytuvo pučiamas oras nukreiptas teisinga kryptimi – tiesiai į langus. Svarbu žinoti, kad matomumui svarbiausią priekinį langą drėgmė aptraukia dažniausiai ir labiausiai. Dėl važiuojant susidarančio oro pasipriešinimo priekinio automobilio stiklo temperatūra išlieka žema, jai įtakos turi ir tai, jei lyja ar sninga. Todėl važiuojant svarbu neužmiršti šildyti jį iš vidaus, šildytuvo orą nukreipus tiesiai į stiklą.

Jeigu vairuotojas jaučia, kad drėgmės salone yra daug ir sunku su ja susidoroti, medžiaginius kilimėlius patartina pakeisti guminiais. Tai geriausia padaryti kartu su privalomu padangų keitimu rudenį. Į pastaruosius kilimėlius neįsigeria sniegas, purvas, juos lengva nuvalyti ir nusausinti. Jei drėgmė kaupiasi po kilimėliais – pravartu pakišti po jais nereikalingų laikraščių, kurie sutrauks vandenį.

Prieš lipant į automobilį visada verta nusikratyti sniegą, vandenį nuo drabužių, batų.

Dėl rasojančių langų gali būti kalti ir nekeisti salono oro filtrai. Gerai veikdami, jie neleidžia dulkėms iš lauko patekti į saloną ir taip apsaugo ne tik nuo nešvarumų, bet ir padeda išvengti drėgmės kaupimosi. Tačiau dauguma vairuotojų pamiršta apie šią detalę ir profilaktiškai nepasirūpina jos priežiūra. Pirmieji užsikimšusių filtrų požymiai – rasojantys langai arba labai silpnai pučiantis salono ventiliatorius.

Palikite komentarą apie straipsnį

  • Anonimas :
    Nieko nebesuprantu,vieni raso,kad guminiai kilimeliai ziemai netinka,kiti atvirksciai

Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto
traffix.lt

Žiūrėti kitas naujienas

Žiūrėti kitas naujienas

Žiūrėti kitas naujienas

Žiūrėti kitas naujienas