Dainiaus VYTO nuotrauka

Aktualijos

Kelių priežiūros įmonių reforma ukmergiškių nepalies?

Susisiekimo ministerija paruošė ir pristatė Vyriausybei planą, kaip bus reformuojama valstybinės reikšmės kelių priežiūra. Jau šiais metais ją planuojama patikėti vienai valstybės įmonei, kuri bus įsteigta sujungiant šiuo metu tokį darbą atliekančias 11 valstybės įmonių.

VĮ Vilniaus regiono keliai Ukmergės kelių tarnybos vadovas Zigmantas Kupčinskas „Gimtajai žemei“ teigė, kad jo vadovaujamas kelininkų kolektyvas „dirba savo darbą ir galvos dėl planuojamų reformų nesuka“.

Pasak vadovo, tarnyba iki šiol neturi jokios informacijos apie laukiančius pasikeitimus: „Kad kažkas yra planuojama, sužinome iš žiniasklaidos. Aišku viena – valstybiniai keliai be priežiūros tikrai nebus palikti…“

Ukmergės kelių tarnyba iš viso mūsų ir Širvintų rajonuose prižiūri 690 kilometrų kelių (Ukmergės rajone – 400 km, Širvintų – 290 km). Didžiąją jų dalį sudaro rajoniniai keliai – jų ilgis siekia 537 km. Taip pat įmonė rūpinasi 34 km magistralinių kelių bei 118 km krašto. Šiek tiek daugiau nei trečdalį visų kelių sudaro žvyrkeliai – jų dabar yra 187 km.

Ukmergės kelių tarnyboje dirba 65 žmonės (iš jų 33 – Ukmergėje).

Kokia ateitis laukia VĮ Vilniaus regiono keliai Ukmergės kelių tarnybos, pasiteiravome Susisiekimo ministerijoje. Komunikacijos ir protokolo skyriaus vyriausioji specialistė Audronė Filimanavičienė atsakė, kad „valstybinės reikšmės kelius prižiūrinčių valstybės įmonių pertvarka neskirta paprastiems darbuotojams atleisti. Šios reformos tikslai yra valstybės turto efektyvus valdymas, korupcijos naikinimas ir racionalus kelio priežiūros darbų organizavimas. Šių tikslų bus siekiama centralizuotu įmonių valdymu, kuris leis maksimaliai padidinti kaštų efektyvumo kontrolę.“

Šiuo metu šalies valstybinės reikšmės keliais rūpinasi 11 valstybės įmonių – VĮ „Automagistralė“ ir 10 regioninių kelių priežiūros įmonių, po vieną kiekvienoje apskrityje. Iš viso čia dirba apie 2,5 tūkstančio darbuotojų. Pagal Susisiekimo ministerijos parengtą planą jos bus sujungtos į vieną. Į naujai steigiamą VĮ „Kelių priežiūra“ bus perkelta visa įmonių valdoma technika ir personalas. Šios įmonės centrinė būstinė bus ne Vilniuje.

Pagal planą valstybinės reikšmės kelius valdyti patikėjimo teise numatoma perduoti Lietuvos automobilių kelių direkcijai prie Susisiekimo ministerijos. Dabar kelius turto patikėjimo teise valdo, naudoja ir jais disponuoja 11 valstybės įmonių. Kelių valdymas ir priežiūra bus organizuojami ne regioniniu, bet valstybės mastu, taip dirbant efektyviau ir taupiau. Etatų mažinimas esą nenumatomas, neliks tik pusšimčio valdybos narių, naujoje dominuos nepriklausomi nariai.

Susisiekimo ministerija pažymi, kad minėtosioms vienuolikai įmonių kasmet skiriama 90 mln. eurų. Perėjus prie centralizuoto valdymo, skaičiuojama, kasmet būtų galima sutaupyti bent 8,5 mln. Už tiek, pasak ministro Roko Masiulio, galima išasfaltuoti per 30 kilometrų žvyrkelio. Bet svarbiausia esą – mažinti korupciją ir skaidrinti viešuosius pirkimus.

Artimiausiu metu Susisiekimo ministerija yra numačiusi parengti reikiamus Vyriausybės nutarimų ir įstatymų pakeitimo projektus, kad juos būtų galima svarstyti jau šio pavasario Seimo sesijoje.

Pagal Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijos rekomendacijas kelių priežiūros įmones siekiama pertvarkyti iki 2018 metų. Įstojimas į šią organizaciją bei valstybės įmonių veik-los efektyvumo didinimas yra vieni didžiausių šios Vyriausybės prioritetų.

Palikite komentarą apie straipsnį

Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto
traffix.lt

Žiūrėti kitas naujienas

Žiūrėti kitas naujienas

Žiūrėti kitas naujienas

Žiūrėti kitas naujienas