Žmonės

Du šimtukus gavęs abiturientas: „Tikėjausi, kad taip bus“

Praėjo dar viena abiturientų brandos egzaminų sesija. Palikę gimnazijas, atsisveikinę su klasės draugais jaunuoliai gali pailsėti, pasidžiaugti pasiektais rezultatais bei planuoti ateitį. Vienų rugsėjį laukia naujos pažintys, įgūdžiai bei žinios, kuriuos suteiks aukštosios mokyklos. Kiti semsis darbinės patirties, galbūt keliaus po pasaulį. Apie egzaminus, studijas bei ateities planus kalbamės su Antano Smetonos gimnazijos dvyliktoku Mariumi JASKŪNU. Šio abituriento egzaminų rezultatų sąraše – net du šimtukai.

Marius aukščiausius įvertinimus gavo iš dviejų egzaminų – matematikos ir informacinių technologijų. Paklausus jo, kokias emocijas sukėlė pamatyti triženkliai įvertinimai, abiturientas tikino, jog tokio rezultato ir tikėjosi. „Tai, kad viskas bus gerai, supratau pamatęs matematikos egzamino užduotis. Informatika man taip pat visada sekėsi, todėl maniau, kad būsiu gerai įvertintas. Nusivilčiau, jei nebūtų pavykę pasiekti aukšto rezultato“, – pasakojo Marius.

Kalbėdamas apie savo pasiekimus, vaikinas nenori lygintis su kitais ir išlieka kuklus. Nors du šimtukus jis rajone gavo vienintelis, abiturientas nesutinka būti vadinamas geriausiu. „Yra tikrai daug pasiekusių mokinių, kurių egzaminai buvo įvertinti 95 balais ar daugiau. Jų žinios yra labai aukšto lygio, o rezultatas – tik keliais procentais mažesnis, nei mano“, – teigė Marius, kurio ir kitų egzaminų įvertinimai yra pakankamai aukšti. Už anglų kalbos egzaminą abiturientas gavo 89 balus, chemiją – 90. Šiek tiek prasčiau vaikinui pasisekė lietuvių kalba, tačiau tai nesutrukdė jam įstoti į norimą specialybę.

Pasirinko studijuoti Lietuvoje

Rudenį M. Jaskūnas išvyksta į Kauną. Čia esančiame Kauno technologijos universitete jis studijuos programų sistemas. Baigę šią studijų programą absolventai įgyja gebėjimų kurti kompiuterinių programų sistemas šiuolaikinėms platformoms, gali organizuoti programinės įrangos kūrimo procesą, atlikti programos kokybės tyrimus bei kitus darbus. Nors Mariui puikiai sekėsi ir chemija, ateities sieti su šiuo mokslu abiturientas nepanoro. „Man ji visada patiko. Kai kitiems reikėjo daug mokytis ir stengtis, man viskas ėjosi lengvai. Vis dėlto darbas laboratorijoje netraukia“, – atskleidė vaikinas. Pasiteiravus, kodėl pasirinko Kauną, o ne sostinę, pašnekovas teigė, jog šis miestas jam yra artimesnis, ten gyvena daugiau jam pažįstamų žmonių.

Apie galimybę studijuoti užsienyje abiturientas daug nesvarstė. „Nesu tas, kuris daug keliauja, daug ko nežinau, taigi nenorėjau rizikuoti“, – apie savo sprendimą pasakojo Marius. Nors jo anglų kalbos žinios egzamine buvo įvertintos labai gerai, abiturientas teigė, jog nesijaučia stiprus kalbėdamas šia kalba. Pašnekovas atskleidė, jog nedaug šnekamosios anglų kalbos jam tenka naudoti savo kasdieniame gyvenime.

Vaikinas minėjo, jog jo laisvalaikis taip pat buvo susijęs su darbu kompiuteriu. Tai iš dalies nulėmė egzaminų bei studijų krypties pasirinkimą. „Aš dažnai leisdavau laiką prie kompiuterio. Norėjau įrodyti, kad tai dariau ne veltui, ir siekiau savo įgytas žinias kaip nors panaudoti gyvenime.“ Jis pridūrė, kad laisvą nuo mokymosi laiką stengėsi praleisti ir aktyviau, žaisdavo krepšinį.

Mokėsi kurti kompiuterinius žaidimus

Marius pasakojo, kad mokytis po pamokų pas korepetitorius jam neprireikė. Tiesa, informacinių technologijų žinių ir įgūdžių keletą mėnesių papildomai sėmėsi internete. Pirmiausia vaikinas išbandė „Solid Education“ platformą, kur moksleiviai programavimo gali mokytis savarankiškai. Marius čia išmėgino save kurdamas žaidimus ir įgijo „Unity“ programos – įvairiaplatformio žaidimų kūrimo įrankio – pagrindus. Vėliau vaikinas ėmėsi kurti žaidimus komandoje su kitais entuziastais, ieškojo idėjų. Deja, Mariaus teigimu, sukurti žaidimui pritrūko patirties ir užsispyrimo. „Buvome pradėję kurti naują žaidimą, tačiau trūko laiko, reikėjo ruoštis egzaminams. Galbūt tai tęsime ateityje“, – pasakojo jaunuolis ir pridūrė, jog šios veiklos dėka jis įgijo naujų žinių, tai padėjo ir pasiruošti egzaminams. „Kurdamas žaidimus mokiausi labai panašios į mokykloje dėstomą programavimo kalbą. Dėl to daug lengviau sekėsi gimnazijoje – dauguma dalykų jau buvo žinomi“, – teigė vaikinas.

Jautėsi užtikrintas

Pasiteiravus apie jaudulį, kuris abiturientus paprastai kankina prieš egzaminus ar jų metu, Marius papasakojo, jog daugiau streso jam kėlė anglų ir lietuvių kalbų įskaitos. „Nežinojau, kaip pasiseks, ten viskas priklauso nuo akimirkos. Tuo tarpu egzaminuose jaučiausi gana laisvai – susikaupi ir viskas. Nėra kada galvoti apie jaudulį“, – patirtimi dalinosi abiturientas ir paminėjo, jog nedidelę įtampą jautė nebent prieš egzaminus.

M. Jaskūnas papasakojo, jog jo geri rezultatai – kryptingo darbo mokyklos suole rezultatas. „Negalėčiau pasakyti, kad esu daug dirbantis, namų darbų dažnai nedarydavau, – juokėsi Marius. – Aš tiesiog stengiausi būdamas mokykloje daug dirbti, kad mažiau liktų namie.“

Kai kurie abiturientai į egzaminus keliauja su talismanais – sėkmingomis apyrankėmis, auskarais, švarkais, netgi sportbačiais. Mariaus teigimu, to jam neprisireikė: „Aš neturėjau jokio daikto. Man nereikėjo papildomo moralinio palaikymo, visiškai pasiklioviau savo žiniomis.“

Ateitį planuoja sieti su programavimu

Abiturientas pasakojo, jog jo tikslas – geriau pažinti kompiuterinio programavimo darbą, įgyti praktinio darbo patirties bei pagilinti savo žinias. Tai jis planuoja pasiekti ne tik mokydamasis universitete, bet ir atlikdamas praktikas įmonėse. „Dabar tikslių planų neturiu, nežinau, kur atsidursiu vėliau. Norėčiau įgyti praktinių įgūdžių. Noriu žinoti, ko reikės darbui, ir to siekti. Manau, jog svarbu turėti tikslą. Nematau prasmės mokytis, jei nežinau, kam tai panaudosiu“, – savo pasaulėžiūrą aiškino jaunuolis.

Pasiteiravus Mariaus, kokie jausmai užplūdo palikus gimnaziją, M. Jaskūnas pasakojo, jog yra „gaila palikti mokyklos suolą, bendraklasius, su kuriais kartu mokėmės. Tačiau turime judėti į priekį, atrasti kažką naujo. Liks geri atsiminimai.“ Jaunuolis dėkingas visiems jį mokiusiems mokytojams, ypač gimnazijos matematikos mokytojams Adolfui Girdžiūnai ir Laimonui Latviui bei informacinių technologijų – Stasiui Baltaragiui ir Audriui Valašinui. „Mane mokė daug matematikos mokytojų. Aš iš jų išmokau skirtingų technikų, esu jiems dėkingas už tai, kad padėjo pažvelgti į matematiką iš įvairių pusių. Informatikos mokytojai puikiai išaiškino reikalingą egzaminams kursą ir padėjo gerai pasiruošti, jiems taip pat esu labai dėkoju“, – minėjo jaunuolis.

Svarbiausia – išnaudoti savo stipriąsias puses

Paprašius Mariaus atskleisti savo sėkmės paslaptį būsimiems abiturientams, vaikinas tvirtino, jog svarbiausia yra žinoti, ko nori. „Dauguma dabartinių dvyliktokų nežino, kas jiems patinka, kuo norėtų būti. Jie kryptingai nejuda link tikslo. Manau, kad kiekvienas mokinys turėtų išnaudoti stipriąsias savo puses, mokytis tai, ką geriau supranta. Kitu atveju tai labai vargina ir neteikia gero rezultato“, – mintimis dalinosi vaikinas.

Palikite komentarą apie straipsnį